در حالی که روسیه حملات باخموت را کاهش می دهد، اوکراین شروع به ضد حمله می کند

توسط رویترزیک مقام ارشد کیف روز شنبه گفت: سربازان روسیه به طور موقت حملات خود را در شهر باخموت در شرق اوکراین و اطراف آن کاهش داده اند تا دوباره سازماندهی شوند و توانایی های خود را تقویت کنند.

به طور جداگانه، مقامات ارشد اوکراینی اعلام کردند که نیروهای آن‌ها آماده هستند تا یک ضدحمله را که مدت‌ها وعده آن را می‌دادند، برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که روسیه از آغاز جنگ اشغال کرده بود، آغاز کنند.

ارتش خصوصی واگنر روسیه این هفته پس از اعلام کنترل کامل باخموت پس از طولانی ترین و خونین ترین نبرد جنگ، تحویل مواضع به نیروهای عادی را آغاز کرد.

اما کیف اصرار دارد که نیروهایش هنوز بخش کوچکی از شهر را تحت کنترل دارند.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای در تلگرام گفت که نیروهای روسی به حملات خود ادامه می‌دهند اما فعالیت‌های تهاجمی کلی کاهش یافته است.

او نوشت: «دیروز و امروز هیچ نبرد فعالی وجود نداشته است – نه در شهر و نه در جناحین،» و افزود که نیروهای مسکو در عوض حومه ها و نزدیکی های باخموت را گلوله باران کردند.

مالیار گفت: «سربازان (روسیه) در حال جایگزینی و گروه بندی مجدد هستند. دشمن در تلاش است تا توانمندی های خود را تقویت کند.

انتظار می رود کیف به زودی یک ضد حمله مورد انتظار را برای بازپس گیری سرزمین های تحت اشغال روسیه آغاز کند.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، به شرکت رادیو و تلویزیون بریتانیا گفت که این فشار ممکن است «فردا، پس فردا یا یک هفته دیگر» آغاز شود.

میخائیلو پودولیاک، دستیار رئیس جمهور، در گفتگو با روزنامه بریتانیایی گاردین، گفت که عملیات مقدماتی مانند تخریب خطوط تدارکات یا منفجر کردن انبارها از قبل آغاز شده است.

فرماندار منطقه بلگورود در جنوب روسیه گفت روز شنبه هنگام تلاش برای ورود به شهر شبکینو، که تنها حدود 7 کیلومتری (4.5 مایلی) شمال مرز با اوکراین است، هدف آتش توپخانه قرار گرفت.

ویاچسلاو گلادکوف در تلگرام نوشت: “حتی نتوانستم از ماشین پیاده شوم. گلوله ها در خیابان همسایه در حال انفجار بودند.” این هفته جنگجویان روس قومی مستقر در اوکراین یک حمله فرامرزی به منطقه انجام دادند.

ژنرال ارشد اوکراین، والری زالوژنی، روز شنبه ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد سربازان اوکراینی سوگند یاد می‌کنند و برای نبرد آماده می‌شوند.

او نوشت: «زمان بازگشت آنچه مال ماست فرا رسیده است.