دستیار در جستجوی پلیس پاکستان پس از خوردن «آب، بیسکویت» از خانه عمران خان خارج شد

توسط Press Trust of Indiaافسر ارشد امنیتی نخست وزیر سابق پاکستان روز جمعه گفت: پلیس پنجاب که از اقامتگاه عمران خان در پارک زمان در اینجا بازدید کرد تا عملیات جستجو برای دستگیری “تروریست هایی” را که گزارش شده در آنجا پنهان شده بودند، انجام دهد، تنها با “آب و بیسکویت” بازگشته است.

هیئتی متشکل از محمد علی رندهوا کمیسر لاهور، رفیه حیدر معاون کمیسر لاهور، صدیق دوگر عملیات DIG و عملیات SSP صهیب با خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) ملاقات کردند تا با وی مذاکره کنند. روزنامه سحر.

این اقدام ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که پلیس پنجاب حکم‌هایی را برای انجام بازرسی دقیق در اقامتگاه خان به دست آورد.

روزنامه داون گزارش داد، طبق بیانیه پلیس پنجاب، این جستجو شامل بررسی کامل هر دو نقطه ورودی و خروجی محل سکونت می شود، با هدف اصلی یافتن “تروریست ها” پنهان شده در محل.

افتخار غمان، افسر ارشد امنیتی خان، با این حال، گفت که پلیس پنجاب از پارک زمان “دست خالی” بازگشته است.

همچنین بخوانید | دولت پاکستان قصد دارد حزب نخست وزیر عمران خان PTI را به عنوان “گروه تروریستی” معرفی کند.

غمان در گفتگو با خبرنگاران در خارج از اقامتگاه خان گفت: «فکر می کنم آنها فهمیده اند که اینجا چیزی نیست. تنها چیزی که به اینجا رسیدند آب و بیسکویت بود.»

ما درهای خانه را برای آنها در مقابل شما باز کردیم. حالا شما از آنها بپرسید که چه چیزی به دست آورده اند.”

روز چهارشنبه، دولت پنجاب مدعی شد که “30 تا 40 تروریست در داخل اقامتگاه خان مخفی شده اند” و به حزب او 24 ساعت اولتیماتوم داد تا اشرار را تحویل دهد.

با این حال، پس از پایان مهلت در روز پنجشنبه، هیچ اقدامی انجام نشد.

در همین حال، بلال صدیق کامیانا افسر پلیس شهر لاهور (CCPO) مدعی شد که شش “تروریست” دیگر را که قصد فرار از محل اقامت پارک زمان خان را داشتند، دستگیر کرده است.

همچنین بخوانید | نمی توان یک ایدئولوژی را سرکوب کرد: عمران خان در سرکوب کارگران حزب برای شورش های 9 می

روز جمعه، دادگاه ضد تروریسم در اینجا با وثیقه پیش از بازداشت تا 2 ژوئن برای خان در سه پرونده تروریسمی که علیه نخست وزیر سابق پاکستان در پی خشونت هایی که پس از دستگیری وی در 9 می آغاز شد، موافقت کرد.

خان روز چهارشنبه در یک آدرس ویدئویی از محل اقامت خود در پارک زمان در اینجا گفت که پاکستان به سمت یک فاجعه قریب الوقوع پیش می رود و ممکن است با تجزیه مواجه شود. در 9 می، خان توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد دستگیر شد که باعث ناآرامی در پاکستان شد.

برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه یک فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی توسط پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.

همچنین بخوانید | پلیس پنجاب پاکستان: 6 تروریست دیگر که قصد فرار از اقامتگاه پارک زمان عمران خان را داشتند بازداشت شدند.

روز دوشنبه، مقامات ارشد ارتش وعده دادند که آتش افروزان را که به تأسیسات نظامی و نظامی حمله کردند، از طریق محاکمه بر اساس قوانین مربوطه کشور، از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی، به دست عدالت بسپارند.

سازمان های مجری قانون بیش از 7000 کارگر PTI را در سراسر پاکستان دستگیر کرده اند که 4000 نفر از آنها اهل پنجاب هستند.

در همین حال، پلیس لاهور مدعی شد که 14 “تروریست” را که قصد فرار از محل اقامت پارک زمان خان را داشتند، دستگیر کرده است.

خان، بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده بود، در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه هدف قرار داده بود. ، چین و افغانستان.