دفتر مرکزی رادیو پیشاور پاکستان، قدیمی ترین مقر کشور، توسط هواداران عمران خان به آتش کشیده شد.

توسط میز جهانی هند امروز: در حالی که حامیان عمران خان نخست وزیر سابق به اعتراض خود علیه بازداشت وی ادامه دادند، مقر رادیو پاکستان در پیشاور به آتش کشیده شد.

معترضان خشمگین پس از غارت دفتر، بخش هایی از ساختمان را به آتش کشیدند. رادیو پاکستان قدیمی ترین شبکه پخش موجود در پاکستان است.

بخوانید | مشکلات برای عمران خان نخست‌وزیر سابق در حالی افزایش می‌یابد که دادگاه پاکستان او را در پرونده توشاخانا متهم کرد.

این یک روز پس از آن صورت می گیرد که معترضان خشم خود را بر ارتش ابراز کردند و محل اقامت فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند و ورودی ستاد کل ارتش در راولپندی را محاصره کردند.

کانتون پیشاور و جاده های منتهی به مقر سپاه و خانه فرمانده سپاه در پیشاور در پی اعتراضات خشونت آمیز پلمپ شده است.

تظاهرات حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان بلافاصله پس از بازداشت وی توسط تکاوران شبه نظامی با یورش به اتاقی در دادگاه عالی اسلام آباد در 9 می در سراسر پاکستان آغاز شد.

دولت برای حفظ نظم و قانون، نیروهای ارتش را در پنجاب و خیبر پختونخوا مستقر کرده است.

در مورد عمران خان، نهاد ناظر مبارزه با فساد پاکستان خواستار بازداشت 14 روزه او در پرونده قدیر تراست شده است. تدابیر امنیتی دقیقی برای جلوگیری از رسیدن کارگران و حامیان PTI در نزدیکی مرکز شنوایی اتخاذ شد.

قابل ذکر است، دستگیری عمران خان یک روز پس از آن صورت گرفت که ارتش، نخست وزیر سابق را به طرح اتهامات بی اساس علیه یکی از افسران ارشد آژانس جاسوسی آی اس آی متهم کرد. خان مدعی شده بود که فیصل نصیر ملقب به هری کثیف پشت ترورهای قبلی علیه او بوده و او همچنین مسئول قتل روزنامه نگار مقتول ارشد شریف بوده است.

همچنین بخوانید | آتش سوزی، شورش و شش کشته: چگونه پاکستان پس از دستگیری عمران خان می سوزد