دولت بریتانیا کنترل افراد تحت تکفل دانشجویان بین المللی را تشدید می کند

نوشته لاوینا تاندون: دولت بریتانیا تحت فشار برای کاهش رکورد افزایش مهاجرت خالص، کنترل خود را بر وابستگان دانشجویان بین المللی سخت تر کرد.

دولت بریتانیا تصریح کرد: از ژانویه 2024، محدودیت هایی برای دانشجویان بین المللی برای آوردن اعضای خانواده به همه مسیرهای تحقیقاتی به جز تحصیلات تکمیلی وجود خواهد داشت و افراد را از استفاده از ویزای دانشجویی به عنوان یک مسیر پشتی برای کار در بریتانیا منع می کند. به عنوان تغییر قوانین

آنها همچنین افزودند: «تا زمانی که تحصیلاتشان به پایان برسد، دانشجویان خارج از کشور از تغییر مسیر ویزای دانشجویی به مسیرهای کاری منع خواهند شد».

همچنین بخوانید | این دولت مانند بریتانیایی ها…: هشدار ماهاویر فوگات به مرکز در مورد هیاهوی کشتی گیران

وکیل مهاجرت، Hasil Makkar، مدیر عامل Maalik Co Solicitors، که در مصاحبه با تلویزیون India Today به تغییرات پاسخ داد، گفت: “برخی از تغییرات در قوانین مربوط به دانشجویان بین المللی شگفت آور است، به ویژه عدم امکان تغییر به یک مسیر کاری اسپانسر شده بدون تکمیل تحصیلات شما، زمانی که فرد می تواند به سادگی به کشور خود بازگردد و در این مسیر اقدام کند.

با رفتن یک گام فراتر، دولت قصد دارد کنترل خود را بر عواملی که ممکن است از برنامه های نامناسب حمایت می کنند، محکم کند.

اگرچه در کلمات زیادی مشخص نشده است، اما هدف باید هدف قرار دادن کسانی باشد که ازدواج های جعلی را انجام می دهند تا از طریق مسیر ویزای وابسته که حقوق کامل کار در بریتانیا را برای همسران فراهم می کند، از طریق درب پشتی ورود پیدا کنند.

در این قوانین، دانش‌آموزان باید «نشان دهند که می‌توانند از خود و وابستگان خود در بریتانیا مراقبت کنند»، در تلاشی بیشتر برای سخت‌تر کردن کنترل‌ها.

همچنین بخوانید | شراد پاوار با اکنات شینده ملاقات می کند، BJP می گوید “دیدار شخصی”

سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، با «بی‌سابقه» خواندن افزایش ویزای تحصیلی وابسته گفت: «زمان آن فرا رسیده است که این مسیر را سخت‌تر کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم تعداد مهاجرت‌ها را کاهش دهیم و به تعهد دولت به مردم بریتانیا برای کاهش مهاجرت خالص عمل کنیم. این کار منصفانه‌ای است که به ما امکان می‌دهد از خدمات عمومی خود بهتر محافظت کنیم، در حالی که از اقتصاد حمایت می‌کنیم و به دانشجویانی که بیشترین مشارکت را دارند اجازه می‌دهیم به اینجا ادامه دهند.

سال گذشته نزدیک به نیم میلیون ویزای دانشجویی صادر شد در حالی که تعداد افراد تحت تکفل دانشجویان خارج از کشور از سال 2019 با 750 درصد افزایش به 136000 نفر رسیده است.

جیمی آروسمیت، مدیر دانشگاه های بین المللی انگلستان در بیانیه ای به India Today با اذعان به نگرانی دولت در مورد افزایش تعداد ویزاهای وابسته و فشاری که بر خدمات عمومی وارد می کند، گفت: «در حالی که اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان تحت تأثیر قرار نمی گیرند. پیشنهادهایی که توانایی همراهی با افراد تحت تکفل را محدود می کند، اطلاعات بیشتری در مورد برنامه هایی که در محدوده هستند قبل از ارزیابی مناسب از تأثیر مورد نیاز است. دانشجویان برخی از کشورها.بنابراین ما از دولت می‌خواهیم که با این بخش همکاری کند تا تأثیر آن بر گروه‌های خاصی از دانشجویان را محدود و نظارت کند – و بر دانشگاه‌هایی که در حال حاضر تحت فشارهای مالی جدی هستند. روند بررسی اعلام شده باید این مسائل را در نظر بگیرد. “

دانشجویان بین‌المللی مجموعاً 41.9 میلیارد دلار برای اقتصاد بریتانیا به ارمغان می‌آورند، در حالی که در سال گذشته تا دسامبر 2022، ارقام مهاجرت در بریتانیا به رکورد 606000 نفر رسید.

همچنین بخوانید | جشن تولد 21 روزه Telangana KCR درباره چیست؟

برقراری تعادل بین محدود کردن مهاجرت به دلیل فشاری که بر خدمات عمومی وارد می‌کند و منافع اقتصادی دانشجویان خارج از کشور، با توجه به پرداخت سه برابر هزینه در مقایسه با دانشجویان محلی، که به وام‌های کم بهره نیز دسترسی دارند، ایجاد می‌کند. .

جیلیان کیگان، وزیر آموزش و پرورش با درک این موضوع، گفت: «جذب دانشجویان برتر از سراسر جهان فقط برای دانشگاه‌های ما خوب نیست، بلکه برای اقتصاد ما و ایجاد روابط حیاتی جهانی ضروری است. اما تعداد اعضای خانواده که توسط دانش آموزان به بریتانیا آورده شده اند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. درست است که ما برای کاهش این تعداد و در عین حال تعهد به استراتژی آموزش بین‌المللی خود، که همچنان بخش آموزش بریتانیا را غنی می‌کند و کمک قابل توجهی به اقتصاد گسترده‌تر می‌کند، اقدام می‌کنیم.»

همچنین بخوانید | مرد انگلیسی در یونان در اثر برخورد رعد و برق هنگام پارو زدن کشته شد