ديپلمات ارشد چين با فرمانده ارتش پاك ديدار كرد و متعهد شد كه از كشور كم نقد ادامه حمايت كند

توسط Press Trust of Indiaوانگ یی، دیپلمات ارشد چین روز جمعه در دیدار با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان که در اولین سفر خود به سر می برد، بر حمایت مداوم چین از متحد خود در هر شرایط جوی، پاکستان که با آشفتگی سیاسی و اقتصادی بدی روبرو است، تاکید کرد.

وانگ که وزیر خارجه سابق بود و به عنوان مدیر دفتر کمیسیون امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) ارتقاء یافت، به ژنرال منیر گفت که چین به حمایت قاطع از پاکستان در حفاظت از حاکمیت خود ادامه خواهد داد. استقلال و تمامیت ارضی و همچنین در دستیابی به وحدت، ثبات، توسعه و رفاه.

همچنین بخوانید | دادگاه پاکستان دستور آزادی یک تبعه چینی را که به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شده بود را صادر کرد

وانگ گفت که ارتش پاکستان مدافع سرسخت دوستی آهنین بین چین و پاکستان است و افزود که چین از دولت‌های متوالی پاکستان و همه احزاب سیاسی به دلیل پیگیری قاطعانه سیاست‌های دوستانه در قبال چین قدردانی می‌کند.

ژنرال منیر از زمان ورود خود برای اولین سفر چهار روزه، با مقامات نظامی چین گفتگو کرد، در حالی که نخست وزیر جدید چین، لی کیانگ، روز پنجشنبه تلفنی با همتای پاکستانی خود شهباز شریف صحبت کرد و قول کمک مالی ادامه داد.

کیانگ در جریان گفتگوهای خود با شریف، حمایت خود را از پاکستان با کمبود نقدینگی در حفظ ثبات مالی ابراز کرد و ابراز امیدواری کرد که اسلام آباد همچنان به ایجاد یک محیط مساعد برای تضمین امنیت موسسات و پرسنل چینی شاغل در این کشور ادامه دهد.

همچنین بخوانید | وزیر دفاع چین به راجنات: وضعیت LAC “به طور کلی پایدار” است

لی به شریف گفت: «چین از پاکستان در حفظ ثبات مالی حمایت می‌کند و امیدوار است که پاکستان به ایجاد یک محیط مساعد برای تضمین امنیت موسسات و پرسنل چینی در پاکستان ادامه دهد.»

در حالی که اسلام آباد همچنان با بحران تراز پرداخت ها مبارزه می کند، پکن با وام های ارزی دوره ای به پاکستان کمک می کند.

سفر ژنرال منیر پیش از سفر دو روزه لی شانگفو وزیر دفاع چین به هند انجام شد که از روز پنجشنبه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای که طی آن وی با همتای هندی خود راجنات سینگ در مورد بن بست نظامی در شرق لاداخ گفتگو کرد، انجام شد.

همچنین بخوانید | پرواز چین با پهپاد جنگی در اطراف تایوان؛ هواپیمای نیروی دریایی آمریکا از تنگه عبور کرد

در 26 آوریل، فرمانده ارتش پاکستان در مورد “وضعیت امنیتی منطقه ای” با ژنرال لی کیائومینگ همتای خود در ارتش آزادیبخش خلق (PLA) بحث کرد و پس از آن با ژنرال ژانگ یوشیا، نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین (CMC)، دیدار کرد. فرماندهی عالی ارتش چین به ریاست رئیس جمهور شی جین پینگ.

ژنرال ژانگ به او گفت که صرف نظر از اینکه اوضاع بین المللی چگونه تغییر می کند، چین همیشه پاکستان را در اولویت دیپلماسی همسایگی خود قرار می دهد و قاطعانه از پاکستان در حفاظت از حاکمیت، تمامیت ارضی، منافع توسعه و عزت ملی خود حمایت می کند.

همچنین بخوانید | اسناد فاش شده پنتاگون بینشی از “پروژه 141” سری چین را نشان می دهد.