دیدار با جدایی طلبان روسی که علیه پوتین در روسیه می جنگند

توسط Devvrat Pandey، دیپتی یاداو: روز پنجشنبه، نبرد در منطقه بلگورود غربی روسیه پس از تهاجم نظامی از اوکراین وارد چهارمین روز خود شد. روسیه گروه های مسلح اوکراینی را عامل این حمله دانست و تحقیقات مربوط به تروریسم را آغاز کرد. کیف هرگونه دخالت در این حمله را رد کرد و گفت که مهاجمان شهروندان روسیه بودند. دو گروه، سپاه داوطلب روسیه (RVC) و لژیون آزادی روسیه مسئولیت را بر عهده گرفتند.

پیش از این در 22 مه، یک گروه “خرابکار” اوکراینی ظاهراً وارد خاک روسیه شده است و به شهر بلگورود حمله کردند. در این حمله حداقل هشت سرباز روسی مجروح شدند و در مجموع دو نفر کشته شدند. فرماندار روس بلگورود مدعی شد که یک “گروه خرابکار” اوکراینی وارد خاک روسیه شده و “عملیات ضد تروریستی” در این منطقه ادامه دارد. بنا بر گزارش ها، ساختمان هایی از جمله ساختمان هایی که وزارت کشور روسیه و سرویس امنیتی FSB را در خود جای داده است در شهر اصلی منطقه بلگورود مورد حمله قرار گرفته اند.

تصویر ساختمان دولتی را در معرض حمله نشان می دهد (منبع: توییتر و گوگل ارث)

این درگیری مدتی است که با افزایش درگیری ها در امتداد مرز در هفته های اخیر ادامه دارد. واحدهای شبه نظامی ملی گرای روسیه مستقر در اوکراین هستند، در حالی که لژیون لیبرتی روسیه – یک شبه نظامی روسیه مستقر در اوکراین که می گوید در داخل روسیه برای سرنگونی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه کار می کند – روز دوشنبه در توییتر نوشت: شهر مرزی کوزینکا را “به طور کامل آزاد کرد”.. گفته می‌شود که یگان‌های پیشرو به شهر گریورون در شرق آن رسیده‌اند.

لژیون آزادی روسیه

لژیون آزادی روسیه، همچنین به عنوان لژیون روسیه آزاد، لژیون آزادی روسیه، لژیون “Svoboda Rossii” یک واحد در نیروهای مسلح اوکراین است که مسئولیت راه اندازی یک حمله برون مرزی از اوکراین را بر عهده گرفت. این واحد در نیروهای مسلح اوکراین است که در مارس 2022 برای مبارزه با تهاجم روسیه به اوکراین تأسیس شد. این واحد متشکل از فراریان نیروهای مسلح روسیه و سایر داوطلبان روسی است که قبلاً در واحدهای نظامی خدمت نکرده بودند.

سپاه داوطلب روسیه (RVC) گروه دیگری است که در جنگ اخیر در منطقه بلگورود شرکت داشته است. RVC توسط یک تبعه روسی راست افراطی در اوت گذشته تأسیس شد و شامل روس هایی است که در اوکراین و برای اوکراین علیه کشور خود می جنگند. این گروه همچنین بر روی مرز در خاک روسیه فعال بوده و مسئولیت حمله به آنجا در ماه مارس و همچنین حمله به بلگورود را بر عهده گرفته است.

دولت روسیه اعلام کرد لژیون آزادی روسیه یک سازمان تروریستی است و فعالیت خود را در خاک روسیه ممنوع کرد. دادگاه عالی روسیه درخواست دادستان کل ایگور کراسنوف را برای به رسمیت شناختن لژیون به عنوان یک سازمان تروریستی و عدم حمایت از لژیون پذیرفت.

برخی از شخصیت های اصلی که علیه نیروهای مسلح روسیه در جنگ روسیه و اوکراین می جنگند:

طبق گزارش بلینگکت، الکسی لوکین یک نئونازی است که هیتلر را تجلیل می کند. به گزارش خبرگزاری تاس، او یک ملی‌گرای روسی است که در تهاجم مسلحانه «پارتیزان‌های» طرفدار اوکراین به روسیه شرکت کرده است. او همچنین در فهرست تحت تعقیب فدرال روسیه قرار دارد.

الکساندر اسکاچکوف، که SBU در سال 2020 در جریان یورش به افرادی که نسخه های ترجمه شده مانیفست تیرانداز کرایست چرچ را می فروختند، دستگیر کرد.

تصویر سربازان فراری از نیروهای مسلح روسیه را نشان می دهد

در اینجا تعدادی دیگر از اتباع روسیه، افسران نظامی سابق، فعالان، روزنامه‌نگاران، و داوطلبان دیگری وجود دارند که گفته می‌شود در لژیون بین‌المللی اوکراین، گروهی که علیه نیروهای مسلح روسیه در جنگ روسیه و اوکراین می‌جنگند، شرکت می‌کنند.

  • ایلیا بوگدانوف: یکی از اعضای سابق جامعه Wotanjugend و یک افسر سابق FSB، در سال 2014 به اوکراین رفت. او در سال 2015 پس از جنگیدن برای کیف در برابر نیروهای تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین، تابعیت اوکراین را دریافت کرد.
  • کریل بلوسف: یک جوان 22 ساله ساکن منطقه ساراتوف که به دلیل پیوستن به لژیون آزادی روسیه محکوم شد.
  • یوگنی اوسیپوف: اوسیپوف یک سرباز سابق روسی است که در مارس 2022 ارتش را ترک کرد. او اکنون یکی از اعضای لژیون آزادی روسیه است و در منطقه دونباس اوکراین می جنگد.
  • دیمیتری بایکوف: بایکوف یک روزنامه نگار روسی است که در سال 2014 پس از انتقاد از رژیم پوتین از روسیه گریخت. او اکنون یکی از اعضای لژیون آزادی روسیه است و در مورد جنگ در اوکراین می نویسد.
  • نادژدا تولوکونیکوا: تولوکونیکوا یک فعال روسی است که به دلیل بازی در گروه پانک Pussy Riot به زندان افتاد. او اکنون یکی از اعضای لژیون آزادی روسیه است و علیه رژیم پوتین صحبت می کند.
  • پیوتر ورزیلوف: Verzilov یک هنرمند روسی است که به دلیل بازی در گروه پانک Pussy Riot نیز به زندان افتاد. او اکنون عضوی از لژیون آزادی روسیه است و از هنر خود برای افزایش آگاهی در مورد جنگ در اوکراین استفاده کرده است.

چرا بلگورود مهم است

بلگورود، یک شهر مهم در جنوب غربی روسیه در مرز با اوکراین، یک مرکز حمل و نقل اصلی با راه آهن و جاده به مسکو، کیف و سایر شهرهای بزرگ روسیه و اوکراین است. همچنین چندین پایگاه و تأسیسات نظامی در این شهر وجود دارد که آن را به یک مکان استراتژیک مهم برای ارتش روسیه تبدیل کرده است. این امر آن را به یک میدان مهم برای نیروهای روسیه و یک مرکز لجستیکی کلیدی برای ارتش روسیه تبدیل می کند. از دست دادن بلگورود به طور قابل توجهی عملیات نظامی روسیه را مختل می کند.

بلگورود از زمان آغاز جنگ در سال 2022 یک هدف کلیدی برای نیروهای اوکراینی بوده است. در آوریل 2022، هلیکوپترهای اوکراینی به یک انبار سوخت در بلگورود حمله کردند و آن را به آتش کشیدند. در ماه مه سال 2022، نیروهای اوکراینی یک یورش فرامرزی به بلگورود را آغاز کردند و چندین سرباز روسی را کشتند. این حملات اهمیت بلگورود را برای ارتش روسیه برجسته کرده و نگرانی هایی را در مورد احتمال حملات بیشتر در آینده ایجاد کرده است. ارتش روسیه احتمالا اقداماتی را برای محافظت از بلگورود در برابر حملات بیشتر انجام خواهد داد و این می تواند منجر به افزایش تنش بین روسیه و اوکراین شود.

روسیه باخموت را تصرف کرد (منبع: موسسه مطالعات جنگ)

در دومین روز نبرد در روسیه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین به خبرگزاری های روسی گفت که تلاش ها برای از بین بردن گروه خرابکاران در جریان است و هدف از آن جلب توجه از شهر باخموت در شرق اوکراین – که یک گروه مزدور روسی ادعا می کند – است. پس از ماه ها درگیری شدید و خونین کنترل را به دست گرفته اند.