رئیس‌جمهور کلمبیا پس از سقوط هواپیما در آمازون، 4 کودک زنده را برای کشور “شادی” اعلام کرد.

توسط خبرگزاری فرانسهرئیس جمهور گوستاوو پترو روز چهارشنبه گفت: چهار کودک بومی، از جمله یک نوزاد 11 ماهه، پس از سقوط هواپیمای بیش از دو هفته پیش، در آمازون کلمبیا زنده پیدا شدند و “شادی برای کشور” را اعلام کردند. پترو در توییتر گفت که این کودکان پس از “تلاش های سخت جستجو” توسط ارتش پیدا شده اند که هنوز نجات را تایید نکرده است.

بیش از 100 سرباز با سگ های مواد یاب برای جستجوی کودکان خردسالی که در هواپیمای سقوط کرده در 1 مه سفر می کردند و سه بزرگسال از جمله خلبان و مادر بچه ها کشته شدند، مستقر شدند.

امدادگران گفته بودند که فکر می‌کنند بچه‌ها – که علاوه بر کودک 11 ماهه شامل یک کودک 13، نه و چهار ساله است – از زمان سقوط در جنگل‌های بخش جنوبی کاکوتا سرگردان بودند. پترو هیچ جزئیاتی در مورد محل نجات این کودکان یا نحوه زنده ماندن آنها به تنهایی در جنگل ارائه نکرد.

Avianline Charters، مالک هواپیمای سقوط کرده، گفت که به یکی از خلبانان آن در منطقه جستجو گفته شده که بچه ها پیدا شده اند و آنها “با قایق به پایین رودخانه منتقل می شوند و همه آنها زنده هستند.”

با این حال، این شرکت همچنین گفت که “هیچ تایید رسمی” مبنی بر اینکه کودکان کاملاً از خطر خارج شده اند وجود ندارد و رعد و برق در منطقه همچنان خطر رسیدن آنها را به خطر می اندازد.

نیروهای مسلح پیشتر گفته بودند که تلاش‌های جستجوی آن‌ها پس از اینکه امدادگران با “پناهگاهی که به شیوه‌ای بداهه با چوب‌ها و شاخه‌ها ساخته شده بود” برخورد کردند که باعث شد باور کنند که بازماندگانی وجود دارد.

همچنین بخوانید | 20 سال فاجعه کلمبیا: در طول پرواز کالپانا چاولا به فضا چه اتفاقی افتاد؟

در عکس‌های منتشر شده توسط ارتش، قیچی، کفش و کش مو در میان شاخه‌های کف جنگل دیده می‌شود. شیشه نوشیدنی نوزاد و تکه های میوه نیمه خورده قبل از کشف پناهگاه دیده شده بود.

در روزهای دوشنبه و سه شنبه، سربازان جسد خلبان و دو بزرگسال را که از یک مکان جنگلی به سمت سن خوزه دل گواویار، یکی از شهرهای اصلی جنگل های بارانی آمازون کلمبیا در حال پرواز بودند، پیدا کردند.

یکی از مسافران کشته شده، Ranoque Mucutuy، مادر چهار کودک بود.

منطقه غیر قابل دسترس

درختان غول پیکری که می توانند تا 40 متر رشد کنند و بارندگی شدید، جستجوی “عملیات امید” را دشوار کرده است.

از سه هلیکوپتر برای کمک استفاده شد که یکی از آنها پیام ضبط شده مادربزرگ کودکان را به زبان مادری هویتوتو منفجر کرد که به آنها می‌گفت از حرکت در جنگل دست بردارند. مقامات علت سقوط هواپیما را مشخص نکرده اند.

سازمان واکنش در بلایای کلمبیا اعلام کرد خلبان چند دقیقه قبل از ناپدید شدن هواپیما از رادارها، مشکلاتی را در موتور گزارش کرده بود. این منطقه با جاده های کمی است و همچنین دسترسی به رودخانه دشوار است، بنابراین حمل و نقل هوایی رایج است.

این کودکان از جامعه بومی هویتوتو، که ویتوتو نیز نوشته می‌شود، هستند که به خاطر زندگی در هماهنگی با جنگل‌های دورافتاده شهرت دارند. جامعه مهارت هایی را در شکار، ماهیگیری و جمع آوری ایجاد می کند که ممکن است به بقای کودکان کمک کرده باشد. استثمار، بیماری و همسان سازی جمعیت را در طی چندین دهه به شدت کاهش داده است.

پترو که این نجات را اعلام کرد، اولین رئیس جمهور چپگرای کلمبیا است. او آگوست گذشته به قدرت رسید اما نتوانست اصلاحات اساسی در قانون کار، مراقبت های بهداشتی، بازنشستگی و قوه قضاییه را که در طول مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود، به اجرا بگذارد.