رئیس جمهور شی جین پینگ هشدار داد: چین با چالش های امنیتی پیچیده تری مواجه است

توسط Press Trust of Indiaشی جین پینگ رئیس جمهور چین گفت: چین با نگرانی های امنیتی پیچیده تر و دشوارتری مواجه است و به شهروندان هشدار داد که خود را برای “بدترین و شدیدترین سناریوها” در بحبوحه تشدید تنش ها با ایالات متحده و اتحادیه اروپا آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، شی که ریاست جلسه کمیسیون امنیت ملی را در روز سه شنبه برعهده داشت، گفت که پیچیدگی و شدت مشکلات امنیت ملی که این کشور با آن مواجه است به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

وی گفت: “جبهه امنیت ملی باید اعتماد به نفس استراتژیک ایجاد کند، اعتماد به نفس کافی برای تضمین پیروزی داشته باشد و به شدت از نقاط قوت و مزایای خود آگاه باشد.”

همچنین بخوانید: کارآفرینان چینی از توجه ایالات متحده برای راه اندازی شرکت های خارج از کشور دوری می کنند و در میان تنش ها تابعیت می گیرند.

در این گزارش آمده است که در این نشست تاکید شد که “ما باید برای بدترین و شدیدترین سناریوها آماده باشیم و آماده باشیم تا در برابر آزمون بزرگ بادهای تند، آب های متلاطم و حتی طوفان های خطرناک مقاومت کنیم.”

در این بیانیه آمده است: «باید تلاش‌های بیشتری برای نوسازی سیستم و ظرفیت امنیت ملی و آمادگی برای نبرد واقعی و مقابله با مشکلات عملی صورت گیرد».

در این نشست اسنادی از جمله «راهنمای تسریع در ایجاد سیستم پایش خطر و هشدار سریع برای امنیت ملی» و «دستورالعمل تقویت آموزش گسترده عمومی در مورد امنیت ملی» مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

شی 69 ساله، از زمانی که سال گذشته برای سومین بار به عنوان رئیس حزب حاکم کمونیست چین انتخاب شد، تاکید بیشتری بر افزایش امنیت و افزایش سطح رزمی سربازان داشته است.

او تنها رهبر پس از اینکه حزب مائوتسه تونگ را برای ادامه قدرت برای بیش از دو دوره پنج ساله یافت، است.

این اولین بار نیست که شی چین وضعیت امنیتی چین را برجسته می کند.

او در ماه مارس، واشنگتن را به رهبری سرکوب غرب علیه چین متهم کرد.

در زمان‌های اخیر، شی جین‌پینگ لفاظی‌های امنیتی را تشدید کرده است، زیرا چین به طور فزاینده‌ای در جبهه‌های متعدد از جمله در تایوان و دریای چین جنوبی در برابر ایالات متحده قرار گرفته است.

واشنگتن همچنین شرکت‌های فناوری چینی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی تحریم کرده است، که پکن گفت هدف از آن متوقف کردن رشد آن است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اوایل این ماه گفت که اگر پکن روسیه را برای خروج از اوکراین تحت فشار قرار ندهد، روابط چین و اتحادیه اروپا “به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت”.

رئیس جمهور شی و ولادیمیر پوتین، همتای روس او روابط نزدیکی دارند.

همچنین بخوانید: تخلیه سوخت، تلاطم مصنوعی: چگونه ایالات متحده، روسیه و چین قوانین جنگ هوایی را بازتعریف می کنند