رهبران مذهبی نقش مهمی در تاجگذاری شاه چارلز دارند

نوشته لاوینا تاندون: برای اولین بار، رهبران مذهبی نقش مهمی در تاجگذاری دارند، زیرا پادشاه می‌خواهد واقعاً نماینده جامعه چند دینی انگلیس باشد.

یک نسل از آخرین تاجگذاری می گذرد.

امروزه بیش از 300 زبان در بریتانیا صحبت می شود. این کشور اکنون تلفیقی از ادیان، فرهنگ ها و کشورها است. درست در آن زمان است که پادشاه جدید می خواهد همه را بشناسد و نمایندگی کند. بنابراین، در 6 ماه مه، روز تاجگذاری، رهبران گروه های هندو، سیک، یهودی، مسلمان و بودایی در یک راهپیمایی راه می روند و یکپارچه به پادشاه خطاب می کنند.

فضل او رادا موهان داس از معبد باکتیودانتا مانور کریشنا نماینده هندوها است. او در بیانیه‌ای به تلویزیون ایندیا تودی گفت: “من از این فرصت برای شرکت در مراسم تاریخی تاجگذاری اعلیحضرت مفتخر و متواضع هستم. بسیار شگفت‌انگیز است که ملیله‌های غنی چند دینی بریتانیا به عنوان بخشی از این مراسم جشن گرفته می‌شود. این نشان دهنده تعهد مستمر پادشاه به حمایت از هماهنگی بین ادیان و احترام به پیروان همه مسیرهای معنوی است.»

همچنین بخوانید | مردی به دلیل پرتاب گلوله های مشکوک در کاخ باکینگهام قبل از تاجگذاری پادشاه چارلز بازداشت شد.

لرد سینگ ویمبلدون نقشی دوگانه دارد. او نماینده مذهب سیک و همچنین جامعه سیک از مجلس اعیان است. او چند هفته پیش متوجه شد که در مراسم تاجگذاری نقشی خواهد داشت، اما چند روز پیش دعوتنامه دریافت کرد.

در مجلس اعیان مجلس اعیان از مذاهب مختلف ارائه می شود. آنها هدایای مختلفی را به پادشاه تقدیم خواهند کرد. این کمی شبیه داستان مجوس مسیحی است که در آن سه مرد حکیم به مسیح هدیه می دهند، اما تورم ایمان آن را به چهار نفر تبدیل کرده است و همچنین نیازهای روز را به خود اختصاص داده است. او در یک مصاحبه اختصاصی به ایندیا تودی گفت که یکی از آنها یک زن است.

کسانی که جامعه هر مذهب را از مجلس اعیان نمایندگی می کنند، هدیه ای به آنها اختصاص داده شده است.

لرد سینگ دستکشی را به پادشاه تقدیم خواهد کرد که هنوز آن را ندیده است. من آن را بر روی یک کوسن (دستکش)، یک کمان کوچک، برای پادشاه خواهم برد و به او تقدیم خواهم کرد. او آن را لمس می کند و به اسقف اعظم کانتربری می دهد، او نیز در مورد اهمیت آن خواهد خواند، بنابراین در مورد همه هدایا اهمیتی وجود دارد.

همچنین بخوانید | داباوالاس همه آماده حضور در مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم هستند

او به تلویزیون ایندیا تودی گفت که به احتمال زیاد بانوی یهودی ردای تاجگذاری را می دهد، نماینده هندو از لردها انگشتر می دهد و نماینده مسلمان حزب محافظه کار مجلس دستبند می دهد.

به غیر از لرد سینگ از ویمبلدون، کسانی که نماینده ادیان مختلف هستند عبارتند از: فضل او رادا موهان داس از معبد باکتیودانتا مانور کریشنا (هیدوئیسم). خاخام اعظم سر افرایم میرویس KBE (یهودیت) ; ارجمندترین باگودا سیلاویمالا (بودیسم)؛ علیا اعظم MBE (اسلام).

یک راهپیمایی از رهبران مذهبی از یک قسمت لابی به قسمت دیگر به طور رسمی وجود دارد و سپس آنها در صندلی های خود خواهند نشست.

همچنین بخوانید | بریتانیا برای تاجگذاری پادشاه چارلز سوم پرطرفدار است

در ابتدا، این مراسم شامل اسقف های زن می شود و سرودها و دعاها به زبان های ولزی، اسکاتلندی و گالیک ایرلندی و انگلیسی خوانده می شود.

اسقف اعظم کانتربری پادشاه را مسح می کند و تاج گذاری می کند، که به عنوان “مهمترین عبادت مسیحی” در نظر گرفته می شود. اسقف اعظم معتقد است که گنجاندن چند ادیان بازتابی از “تنوع جامعه معاصر ما” است.

معروف است که پادشاه گفته است که می‌خواهد «مدافع ایمان» باشد، نه تنها «مدافع ایمان» که واقعاً «تنوع» را منعکس کند.

به طور رسمی، پادشاه در بریتانیا رئیس کلیسای انگلستان است و تغییری در این عنوان ایجاد نخواهد شد.

همچنین بخوانید | “بسیار با استعداد”: خانواده سلطنتی بریتانیا برای لباس ملکه برای طراح هندی نامه ارسال کرد