روسیه می گوید از نیروی هوایی و توپخانه برای از بین بردن مهاجمان مرزی استفاده کرده است

توسط خبرگزاری فرانسهروسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که جت‌ها و توپخانه‌ها را برای نابودی گروه‌های مسلحی که از اوکراین به مرز نفوذ کرده بودند مستقر کرده است، در حالی که کرملین از ارتش خواست از هرگونه حمله مجدد جلوگیری کند.

این تهاجم جدی‌ترین حمله از زمان آغاز حمله گسترده مسکو به اوکراین در سال گذشته بود که کرملین را به ابراز “نگرانی عمیق” و تخلیه 9 روستا در منطقه جنوبی بلگورود برانگیخت.

اعلامیه وزارت دفاع مبنی بر توسل به نیروی هوایی و توپخانه در خاک روسیه، استفاده بی سابقه از نیرو در داخل کشور از زمان آغاز حمله را تایید کرد.

وزارت روسیه اعلام کرد: در جریان عملیات ضد تروریستی، تشکیلات ملی گرا با حملات هوایی و آتش توپخانه مسدود و منهدم شد.

بخوانید | باخموت: از “شهر شراب و گل سرخ” تا “جهنم روی زمین”

در این بیانیه آمده است: «باقیمانده‌ها (جنگجویان) به خاک اوکراین بازگردانده شدند و در آنجا همچنان مورد اصابت آتش قرار گرفتند تا اینکه کاملاً از بین رفتند.

مقامات گفتند که 12 نفر در منطقه بلگورود در جریان درگیری ها زیر آتش توپخانه و خمپاره قرار گرفته اند.

مسکو گزارش داد که نیروهای روسی بیش از 70 جنگنده اوکراینی را کشته و چهار خودروی زرهی را منهدم کردند، اما خبرگزاری فرانسه به طور مستقل نتوانست این ادعاها را تأیید کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که مسکو باید از تهاجمات بیشتر اوکراین به روسیه اجتناب کند و “نگرانی عمیق خود” را ابراز کرد و خواستار تلاش بیشتر ما شد تا این اتفاق دوباره تکرار نشود.

‘نگرانی عمیق’

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود گفت که غیرنظامیان از 9 روستای مرزی در این منطقه تخلیه شدند، که قبلاً از زمان آغاز حمله مسکو در سال گذشته، با حملات گلوله باران مواجه شده بود که ده‌ها نفر را کشته بودند.

بخوانید | نخست وزیر مودی نخست وزیر آلبانی اوس را به تماشای جشن های جام جهانی کریکت و دیوالی در هند دعوت کرد | امتیازهای برتر

در مسکو، مهندس سرگئی روساکوف 70 ساله گفت که تهاجم مرزی باید به عنوان زنگ خطری برای روس ها در جنوب کشور عمل کند.

“من فکر می کنم ساکنان بلگورود باید فکر کنند – نه اینکه روی کاناپه دراز بکشند بلکه سر خود را خارانند و از خود بپرسند آیا همه چیز در ایالت روسیه عادی است؟” او به خبرگزاری فرانسه گفت.

در کیف، سرگی، عامل تبلیغاتی 46 ساله، گفت که این تهاجم مدرکی است مبنی بر اینکه هم نیروهای روسیه و هم نیروهای اوکراینی می توانند عملیات تهاجمی را آغاز کنند و اینکه نتیجه درگیری هنوز غیرقابل پیش بینی است.

او گفت: «من واقعاً امیدوارم آنچه در حال رخ دادن است به نفع پیروزی ما باشد – هر کسی که این کار را انجام داد.

اعضای دو گروه ضد کرملین، لژیون آزادی روسیه و سپاه داوطلب روسیه، مسئولیت آن را بر عهده گرفته اند در حالی که کیف دست داشتن در این موضوع را رد کرده است.

بخوانید | برنامه تلفنی مهاجرت غیرقانونی را تشویق می کند: تگزاس از مدیر بایدن به دلیل قانون پناهندگی شکایت کرد

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین گفت: «ما در سرزمین های خارجی جنگ نمی کنیم.

در ویدئویی که ظاهراً توسط لژیون آزادی روسیه در روز دوشنبه منتشر شد، یک سخنگوی استتار شده که توسط مردان مسلح خسته احاطه شده بود، گفت: “روسیه آزاد خواهد شد!” – شعاری که اغلب فعالان مخالف روسیه از آن استفاده می کنند.

فرماندار گفت که چندین پهپاد در طول شب به خانه‌ها و یک ساختمان دولتی حمله کردند اما کسی کشته نشد.

گلادکوف روز سه‌شنبه افزود که برای ساکنانی که فرار کرده‌اند خیلی زود است که به کشور بازگردند و گفت که مقامات در زمان ایمن بودن وضعیت را کاملاً روشن خواهند کرد.

“جنبش چریکی”

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش در حال نبرد با یک گروه “خرابکار” هستند که از اوکراین وارد شده و یک “رژیم ضد ترور” را در منطقه بلگورود معرفی کرده است، اولین مورد از آغاز عملیات مسکو در اوکراین در فوریه 2022.

با این حال، فرماندار منطقه گلادکوف روز سه شنبه لغو رژیم را اعلام کرد.

بخوانید | دبیرکل سازمان ملل نیاز به اصلاح شورای امنیت و برتون وودز را بر اساس “نیازهای دنیای واقعی” ابراز کرد.

وزارت دفاع بریتانیا خاطرنشان کرد: «روسیه با یک تهدید امنیتی چند حوزه‌ای جدی فزاینده در مناطق مرزی خود با تلفات هواپیماهای جنگی، حملات بمب‌های دست‌ساز به خطوط راه‌آهن و در حال حاضر اقدامات مستقیم حزبی مواجه است».

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، پیشنهاد کرد که «گروه‌های چریکی» روسی می‌توانند مسئول باشند.

رژیم ضد تروریسم با نظارت امنیتی و ارتباطاتی تقویت شده، اختیارات ویژه ای به سرویس های امنیتی می دهد.

رژیم مشابهی در چچن بین سال‌های 1999 و 2009 برقرار بود، زمانی که مقامات در جریان دومین عملیات نظامی مسکو در منطقه کوهستانی با شورشیان نبرد کردند.

حمله به منطقه روسیه پیش از حمله گسترده اوکراینی گزارش شده است، اگرچه رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی گفته است که کشورش هنوز آماده نیست.

زلنسکی از جلو بازدید می کند

روسیه صدها کیلومتر خط مقدم را با موانع تانک، سنگرها و نیروها تقویت کرده است.

زلنسکی روز سه‌شنبه از نیروهای اوکراینی در خط مقدم در منطقه شرقی دونتسک، جایی که نیروهای روسیه تلاش‌های خود را برای تصرف قلمرو متمرکز کرده‌اند، بازدید کرد.

زلنسکی گفت: هر روز در میدان نبرد، تفنگداران دریایی اوکراین ثابت می‌کنند که نیروی قدرتمندی هستند که دشمن را نابود می‌کنند، سرزمین اوکراین را آزاد می‌کنند و سخت‌ترین وظایف را در سخت‌ترین شرایط انجام می‌دهند.

زلنسکی گفت: “و ما به تعداد بیشتری از این نیرو نیاز داریم. بنابراین، از امروز به طور قابل توجهی پتانسیل تفنگداران دریایی را افزایش می دهیم و یک نیروی دریایی ایجاد می کنیم.”

بخوانید | کالبد شکافی نشان می دهد که یک زندانی جورجیا که توسط حشرات زنده خورده شده بود با قتل جان باخت