روش جدید کاشت مو کلاه گیس چیست؟

گاهی ریزش در موها سبب می شود تا اعتماد به نفس افراد از بین برود. زیرا موها در زیبایی چهره تاثیر باورنکردنی دارند. کاشت مو مصنوعی یکی از روش های بسیار کم هزینه جهت حل کم مویی به شمار می رود. برای این منظور یکی از سوالات رایج افراد در مورد کاشت مو  و ترمیم آن این است که روش جدید کاشت مو کلاه گیس چیست؟

این روش کاشت هم با موهای مصنوعی و هم طبیعی انجام می شود. به این صورت که الیاف های مو روی پارچه یا توری چسبانده خواهند شد تا در نواحی کم موی سر قرار گیرد. افراد مناسب این روش کسانی هستند که از ریزش موهای موقت خود رنج می برند یا به طور کامل طاسی سر را تجربه می کنند. همچنین کسانی که قادر به انجام کاشت طبیعی مو نیستند؛ این روش برای آنان مناسب است. در ادامه این مقاله توضیحات جامعی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

روش جدید کاشت مو کلاه گیس چیست؟

کاشت مو به روش کلاه گیس نتیجه ای موقت دارد. در این روش موها رشد نمی کنند. زیرا الیاف های موی مصنوعی یا طبیعی روی توری یا پارچه، بافته یا چسبانده خواهند شد. در این صورت اگر قسمتی از موی سر فرد ریخته باشد، امکان ترمیم آن با تکه ای از کلاه گیس وجود دارد. به شرطی که در انتخاب موهای مورد استفاده در سر فرد دقت شود که به موهای طبیعی او شباهت داشته باشد.

در بعضی از مواقع برای فیکس کردن تکه مو در محل طاس شده یا خالی سر از بخیه استفاده می شود. هر چند این کار بسیار خطرناک است. چون سبب عفونت و التهاب پوست سر خواهد شد. به جای آن امکان استفاده از چسب های مخصوص مو، کلیپس یا بافتن آن به موها وجود دارد. به این صورت که آنها را به پوست سر یا موهای اطراف متصل  می کنند.

در کلینیک رویان سلامت پزشکان حرفه ای اطلاعات جامع تری را در خصوص سوال روش جدید کاشت مو کلاه گیس چیست؟ در اختیار مخاطبان قرار می دهند.

 

کاشت مو یا کلاه گیس، کدام بهتر است؟

هر روش زیبایی جهت هدفی خاص طراحی می شود. اینکه روش جدید کاشت مو کلاه گیس چیست؟ و با سایر روش های دیگر کاشت مو چه تفاوتی دارد، سوال بسیار خوبی است که در ادامه با ذکر مزایا و معایب هر روش به آن پاسخ می دهیم.

مزایای کاشت مو طبیعی

  • در کاشت مو به روش طبیعی موها از بانک موی خود فرد برداشته می شوند.
  • امکان رشد موها در این روش وجود دارد.
  • امکان ریزش مجدد موها در این روش کم است.
  • این روش نیاز به ترمیم ندارد.
  • نتیجه کاشت مو طبیعی دائمی است.

معایب کاشت مو

  • درد و خونریزی در زمان جراحی
  • دوره نقاهت طولانی
  • امکان نتیجه بخش نبودن عمل
  • هزینه های بالا
  • نیاز به مراقبت های ویژه
  • طولانی بودن زمان جلسات کاشت
  • مشاهده نتیجه در طولانی مدت

مزایای کاشت مو کلاه گیس

  • هزینه های مقرون به صرفه
  • امکان تعویض موهای مصنوعی به سلیقه مشتری
  • عدم وجود درد و خونریزی
  • بدون نیاز به بی حسی
  • کاشت مو کلاه گیس در کمترین زمان ممکن
  • بدون هیچ گونه دوره نقاهت

معایب کاشت مو کلاه گیس

  • نتیجه موقت
  • ممنوعیتاستفاده از اتو و سشوار در موهای مصنوعی
  • نیاز به دوره های ترمیم
  • غیر طبیعی بودن خط رویش موها
  • عدمامکان استفاده از رنگ های شیمیایی روی موهای مصنوعی

با توجه به مزایا و معایب هر روش مخاطبان راحت تر قادر به انتخاب بهترین آنها هستند. در کلینیک رویان سلامت کاشت مو و ترمیم آن با روش های طبیعی و مصنوعی با مهارت بالای پزشکان متخصص در این زمینه انجام می شود.

 

آیا ترمیم مو کلاه گیس طبیعی قابل شستشو است؟

حتما تاکنون برای متقاضیان کاشت مو این سوال ایجاد شده است که روش جدید کاشت مو کلاه گیس چیست؟ یا نحوه شستشوی آن چگونه است. متقاضیان کاشت مو با روش کلاه گیس باید بدانند که کاشت مو کلاه گیس روشی موقتی است و هر چند ماه یکبار باید ترمیم آن را انجام دهند.

چسبی که جهت چسباندن کلاه گیس به نواحی طاس یا کم پشت سر به کار می رود، بسیار مقاوم است و این امر سبب می شود تا در زمان شستشو موهای کلاه گیس از روی سر جدا نشوند. شستشوی موها در این روش ترمیمی باید با مراقبت بیشتری انجام شود.

استفاده از آب داغ در زمان شستشو یا شامپوهای نامناسب موها، سبب آسیب رساندن به کلاه گیس می شود. همچنین باید شانه کردن موها به آرامی صورت گیرد تا در اثر فشار زیاد از روی سر جا به جا نشوند.

تفاوت قیمت کاشت مو کلاه گیس با کاشت مو طبیعی در چیست؟

کاشت مو طبیعی به روشی گفته می شود که در آن موی پیوندی از ناحیه پشت سر افراد برداشته خواهد شد. این موها بعد از برداشت در نواحی طاس سر پیوند زده می شوند. از این رو عملیات کاشت مو طبیعی بسیار سخت و طاقت فرسا است. هر گونه اشتباه در نحوه کاشت و قرار دادن نادرست گرافت ها در کانال های ایجاد شده روی سر، نتیجه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به دلیل سختی کار این روش و مشخص نبودن موفقیت پیوند، هزینه کاشت مو طبیعی بیشتر از کاشت مو مصنوعی است. یکی دیگر از عواملی که سبب می شود که کاشت مو هزینه ای گزاف تر از کاشت مو کلاه گیس داشته باشد، طبیعی بودن موها است.

موهایی که در کلاه گیس استفاده می شود، الیاف مصنوعی هستند که امکان رنگ کردن، اتو کردن و رشد آنها وجود ندارد. البته برخی از کلاه گیس ها با موهای طبیعی ساخته می شود که در این صورت امکان رنگ کردن و اتوی آنها وجود دارد. با این حال هزینه های این روش ترمیمی کمتر از کاشت مو طبیعی است.

 

کاندیدای کاشت مو با کلاه گیس چه کسانی هستند؟

کاندید کاشت مو کلاه گیس مردانه و زنانه تمامی افرادی هستند که به هر دلیلی موهای طبیعی خود را از دست داده اند و امکان کاشت مو برای آنان وجود ندارد. در برخی از مواقع افراد به دلیل شرایط نامناسب پوست یا بیماری های که به آن مبتلا هستند، امکان کاشت مو به روش طبیعی را ندارند. از این رو روش جدید کاشت مو کلاه گیس چیست؟ و برای چه افرادی مناسب است، سوالات متداولی است که پرسیده می شود.

این روش ترمیم مو مصنوعی برای افرادی که نیاز به کاشت موقت دارند، گزینه مناسبی است. زیرا دوره ماندگاری آن مانند کاشت مو طبیعی نیست. در کاشت مو کلاه گیس هزینه های کمتری از افراد دریافت می شود. از این رو کسانی که از لحاظ مالی در شرایط دشوار به سر می برند نیز ممکن است از این روش ترمیم مو استفاده کنند. افراد دارای ریزش مو موقت نیز از جمله کسانی به شمار می روند که این روش کاشت را انتخاب می کنند.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با اینکه روش جدید کاشت مو کلاه گیس چیست؟ و چگونه انجام می شود توضیح مختصری را ارائه دهیم. باید بگوییم که این روش نوعی روش ترمیم مو است که با موهای مصنوعی یا طبیعی انجام می شود.

از این رو کسانی که قادر به کاشت مو طبیعی نیستند، از این روش جهت پرپشت نشان دادن موهای خود استفاده می کنند. در کلاه گیس رشته های مو روی توری یا پارچه ای از جنس پلی اورتان بافته یا چسبانده می شود تا با استفاده از چسب کراتین روی نواحی کم پشت مو یا طاس سر قرار گیرد.

این روش به دلیل مزایای همچون: ارزان بودن، عدم درد و خونریزی، بدون دوره نقاهت و سرعت بالا در انجام و غیره متقاضیان خود را دارد. به افراد علاقه مند به این روش پیشنهاد می شود با کلینیک رویان سلامت همراه باشند.

سوالات متداول

در ادامه سوالات رایجی در مورد روش جدید کاشت مو کلاه گیس جمع آوری شده است که به آنها پاسخ می دهیم.

جنس به کار رفته در روش جدید کاشت مو کلاه گیس چیست؟

جنس به کار رفته در کلاه گیس از تور، پارچه یا پلی اورتان است که موهای طبیعی یا مصنوعی روی آن بافته یا چسبانده می‌شوند. این موها با استفاده از چسب های کراتین روی سر فیکس خواهند شد.

آیا کلاه گیس نیاز به تعویض دارد؟

چه کلاه گیس هایی با موی طبیعی چه  کلاه گیس هایی با موی مصنوعی نیاز به تعویض دارند. تعویض در کلاه گیس هایی با موی مصنوعی هر ۶ یا ۹ ماه یک بار است و کلاه گیس هایی با موی طبیعی هر ۳ یا ۴ سال یک بار نیاز به تعویض دارند.

آیا امکان استفاده از سشوار در کاشت مو کلاه گیس مجاز است؟

کلاه گیس هایی با موی مصنوعی حتی بعد از مدت ها نیز شکل اولیه خود را دارند و تغییر نمی کنند. اما امکان فرم دادن و حالت دادن به آنها با سشوار وجود ندارد. زیر این کار سبب ذوب شدن و فرفری شدن موهای کلاه گیس مصنوعی می شود. اما در رابطه با کلاه گیس هایی با موی طبیعی این مشکل وجود ندارد.

نگهداری از مو در روش کاشت مو کلاه گیس چگونه است؟

به دلیل گره خوردگی مو در کلاه گیس های طبیعی یا مصنوعی ابتدا باید آنها را با یک شانه دندانه ریز از انتها تا ریشه مو شانه کرد. به هیچ وجه از اسپره های موی طبیعی روی موهای کلاه گیس استفاده نشود. همچنین باید این موها را از گرما و حرارت زیاد دور نگه داشت.

آیا امکان استفاده از کلاه گیس بعد از کاشت مو وجود دارد؟

خیر. امکان استفاده از کلاه گیس در همان روزهای اول وجود ندارد. چون موهای کاشته شده بسیار حساس هستند و قرار دادن کلاه گیس روی سر، مانع از رشد آنها می شود. اما امکان استفاده از این موهای مصنوعی از هفته دوم و به مدت زمان کمتر از ۱۲ ساعت، مجاز است.