رویداد تبلیغاتی خلستان در استرالیا پیش از سفر نخست وزیر مودی لغو شد

توسط Press Trust of India: شورای شهر سیدنی یک رویداد تبلیغاتی خلستان را که برای ماه آینده برنامه ریزی شده بود به دلایل امنیتی لغو کرد. روزنامه استرالیا تودی گزارش داد که بر اساس توصیه آژانس های امنیتی، مجوز رویدادی که توسط گروه “سیک ها برای عدالت” در شهر بلک تاون سازماندهی شده بود توسط شورای شهر لغو شد.

نخست وزیر نارندرا مودی قرار است در 24 مه برای شرکت در نشست چهارگانه که به میزبانی نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز برگزار می شود، از سیدنی بازدید کند.

در بیانیه شورا آمده است: «شورای صبح امروز این رزرو را لغو کرده است، زیرا این رزرو با سیاست مصوب شورا در تضاد است و به دلیل خطراتی که برای کارکنان شورا، دارایی‌های شورا و اعضای عمومی وجود دارد که عملاً قابل کاهش نیست.»

بنرها و پوسترهای این مراسم که در سطح شهر نصب شده بود، به دلیل عدم تایید حذف شدند. در ادامه این گزارش آمده است که تحقیقاتی علیه این گروه مستقر در ویکتوریا نیز در جریان است.

در این گزارش به نقل از یکی از مقامات نزدیک به این موضوع، ارتباط با رد پول های حساب نشده چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته معبد برجسته هندو در سیدنی، BAPS Shri Swaminarayan Mandir، ظاهراً توسط عناصر طرفدار خالستان، با گرافیتی ضد هند بر روی دیوارها، در آخرین حادثه خرابکاری علیه معابد هندو در این کشور، تخریب شد.

در ماه مارس، در جریان سفر آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا به هند، نخست وزیر نارندرا مودی، موضوع حملات مکرر به معابد هندو را با وی در میان گذاشت و نگرانی های خود را بیان کرد.

در این مورد، آلبانیز به مودی اطمینان داد که استرالیا حملات به اماکن مذهبی را تحمل نخواهد کرد و هر کسی که مسئول چنین فعالیت‌هایی باشد با “قوی کامل قانون” مواجه خواهد شد.