ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، در پاسخ به این سوال که آیا زنان صددرصد آلت تناسلی ندارند، می‌گوید…

توسط میز جهانی هند امروزریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا روز پنجشنبه در گفتگو با وب سایت ConservativeHome گفت: زنان آلت تناسلی ندارند. از نخست وزیر در مورد اظهارات اخیر کیر استارمر، رهبر حزب کارگر که «البته 99.9 درصد زنان آلت تناسلی ندارند» سؤال شد.

“سر کیر اخیراً گفته است که “البته 99 درصد زنان آلت تناسلی ندارند”. چند درصد آن را قرار می دهید؟» مصاحبه کننده از ریشی سوناک پرسید.

نخست وزیر خندید و گفت که “در این مورد نظرش کمی با او متفاوت است”.

“به نظر شما 100 درصد است؟” مصاحبه کننده پرسید و سوناک گفت: “آره، البته.”

همچنین بخوانید | دولت بریتانیا قانون اصلاح جنسیت اسکاتلند را مسدود می کند

نخست وزیر بریتانیا در ادامه افزود: «اما فکر می‌کنم اولین چیزی که باید گفت این است که ما همیشه باید برای کسانی که به جنسیت خود فکر می‌کنند، شفقت، درک و تحمل داشته باشیم.»

سوناک گفت: «وقتی صحبت از این مسائل مربوط به حمایت از حقوق زنان، فضاهای زنان می‌شود، من فکر می‌کنم که موضوع جنسیت بیولوژیکی وقتی به این سؤالات فکر می‌کنیم اساساً مهم است.

اظهارات ریشی سوناک در زمانی بیان می شود که بریتانیا در حال بررسی قوانین جنسیتی است. دولت بریتانیا در حال بررسی ایجاد تمایز در قوانین برابری بین فردی که جنسیت خاصی به دنیا آمده است و شخصی که تغییر جنسیت داده است.

وزیر برابری، کیمی بادنوک در حال حاضر در حال بررسی اصلاحیه ای در قانون برابری سال 2010 است که به طور خاص «جنس» را به عنوان اشاره به جنسیت بیولوژیکی بازتعریف می کند – اقدامی که محرومیت افراد تراجنسیتی را از فضاهای تک جنسیتی مانند بخش های بیمارستان قانونی می کند.

Badenoch از کمیسیون برابری و حقوق بشر در مورد اصلاح پیشنهادی راهنمایی درخواست کرده است.
قانون برابری بریتانیا به جامعه تراجنسیتی اجازه می دهد تا از مناطق تک جنسیتی مانند اتاق های رختکن و پناهگاه ها محدود شود.

ریشی سوناک در این مصاحبه گفت: «آنها با توصیه هایی در مورد قانون برابری و نحوه تفکر آن در مورد جنسیت بیولوژیکی پاسخ داده اند، ما در حال بررسی آن هستیم.

“اما به عنوان یک نوع کلی از اصل عمل برای من، جنسیت بیولوژیکی در این سوالات بسیار مهم است. ما نمی توانیم آن را فراموش کنیم. و به همین دلیل است که ما باید مطمئن شویم، به ویژه در مورد سلامت زنان، ورزش زنان یا در واقع فضاهایی که ما از آن حقوق و آن مکان ها محافظت می کنیم.”

همچنین بخوانید | اسپانیا و اسکاتلند لایحه اصلاح به رسمیت شناختن جنسیت را تصویب کردند. معنیش چیه

اوایل ژانویه امسال، دولت بریتانیا تصمیم گرفت از لایحه تصویب شده توسط پارلمان اسکاتلند جلوگیری کند که تغییر جنسیت قانونی را برای افراد آسان تر کرد.

این اقدام جرقه بحث جدیدی را با دولت واگذار شده اسکاتلند برانگیخت که در تلاش برای برگزاری همه پرسی استقلال جدید نیز ناکام مانده است.