ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، ثروت همسر آکشاتا مورتی در تحلیل فهرست ثروتمندان جدید ضربه خورده است.

توسط Press Trust of Indiaبر اساس گزارش رسانه‌ها در روز جمعه، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا و همسرش آکشاتا مورتی که سال گذشته در فهرست ثروتمندان بریتانیا حضور داشتند، از آن زمان تاکنون حدود 201 میلیون پوند ضرر کرده‌اند که در نتیجه کاهش ارزش سهام مورتی در Infosys بوده است. .

این زوج از رتبه ۲۲۲ در سال ۲۰۲۲ به رتبه ۲۷۵ در فهرست امسال با ثروت تخمینی ۵۲۹ میلیون پوند سقوط کرده‌اند که عمدتاً به شرکت نرم‌افزاری هندی که توسط پدر مورتی بنیانگذار نارایانا مورتی است نسبت داده می‌شود.

تحلیل لیست ثروتمندان گفت: «با ارزش‌ترین دارایی این زوج مدت‌هاست که سهام شرکت Infosys، یک غول فناوری اطلاعات هندی است که توسط پدر مورتی تأسیس شده است.

«در طول سال گذشته، ثروت آنها بیش از نیم میلیون پوند در روز کاهش یافته است. زمانی که این جفت اولین حضور خود را در فهرست ثروتمندان 12 ماه پیش انجام داد، این سهام حدود 690 میلیون پوند ارزش داشت. از آن زمان، سهام Infosys به دلیل درآمدهای کمتر از مشتریان بانکی، فناوری و سایر مشتریان به شدت کاهش یافته است.

همچنین بخوانید | اپوزیسیون، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا را به خاطر منافع تجاری همسر آکشاتا تحت فشار قرار می دهد

مجموعه سالانه ثروتمندترین خانواده های بریتانیا بار دیگر در صدر خانواده هندوجا تبار هند قرار می گیرد که شاهد افزایش ثروت آنها در طول سال گذشته به 35 میلیارد پوند بود که بزرگترین ثروتی است که این روزنامه تا به حال به ثبت رسانده است.

تنها چند روز پس از آن می‌گذرد که پدرسالار خانواده، سریچاند پی هندوجا، در سن 87 سالگی در لندن درگذشت و برادرانش – گوپیچاند، پراکاش و آشوک – بیانیه‌ای صادر کردند و غم و اندوه خانواده را از درگذشت او ابراز کردند.

فهرست ثروتمندان می‌گوید: «برای دهه‌ها یک مانترای ساده هماهنگی را در خانواده هندوجا تضمین می‌کرد: «همه چیز متعلق به همه است و هیچ چیز متعلق به کسی نیست».

با این حال، جنگ هشت ساله دادگاه بین فرزندان سری که اوایل این هفته در سن 87 سالگی درگذشت، و سه عموی آنها تنش‌هایی را در قلب این سلسله میلیاردر ایجاد کرد. این دشمنی در سال 2015 شروع شد، زمانی که سری ادعا کرد که گوپی، 83، پراکاش، 77 و آشوک، 72 ساله، سعی کردند مالکیت بانک هندوجا را از او سلب کنند. سری همیشه مالک این بانک بود. رئیس آن دختر بزرگ او، شانو، و مدیر اجرایی آن، پسر بزرگ شانو، کرم است.

10 نفر برتر فهرست ثروتمندان ساندی تایمز در سال 2023 شامل مجموعه دیگری از برادران هندی الاصل، دیوید و سایمون روبن هستند که با ثروتی حدود 24.399 میلیارد پوند در رتبه چهارم قرار دارند.

در رتبه ششم، لاکشمی ان. میتال، سرمایه دار NRI کارخانه فولاد ArcelorMittal، Lakshmi N. Mittal با 16 میلیارد پوند، کاهش 1 میلیارد پوندی نسبت به سال گذشته، قرار دارد و پس از آن، آنیل آگاروال، صنعتگر Vedanta Resources در رتبه 22 با تخمین 8 میلیارد پوند قرار دارد.

سایر میلیاردرهای هندی الاصل در فهرست سال 2023 شامل کارآفرین منسوجات پراکاش لوهیا در رتبه 33 با تخمینی 5.846 میلیارد پوند است. شرکت‌های خرده‌فروشی محسن و زوبر عیسی با 5.05 میلیارد پوند در رتبه 40 قرار دارند. و روسای داروسازی نوین و مهندس وارشا با 61 سال با 2.8 میلیارد پوند.

همچنین در میان 100 صنعت برتر NRI، لرد سورج پل و خانواده، با 2.6 میلیارد پوند در رتبه 68 قرار دارند و سیمون، بابی و رابین آرورا در رتبه 71 با 2.532 میلیارد پوند قرار دارند.

ساندر جنومال، صنعتگر مد، یکی از افراد هندی بریتانیایی جدید که وارد فهرست ثروتمندان امسال شده است، با ثروتی معادل 2.276 میلیارد پوند در رتبه 78 قرار دارد و هتلداران جاسمیندر سینگ و خانواده آنها – که در فهرست ثروتمندان هستند – در رتبه 89 با 1.904 میلیارد پوند قرار دارند.

به گزارش «ساندی تایمز»، فهرست سالانه آن بر اساس ثروت قابل شناسایی از جمله زمین، دارایی، سایر دارایی‌ها مانند هنر یا سهام قابل توجه در شرکت‌های سهامی عام است و حساب‌های بانکی را که به آنها دسترسی ندارد، شامل نمی‌شود.

بنابراین، این سازمان خاطرنشان می کند که اندازه واقعی ثروت ثروتمندترین افراد کشور می تواند بزرگتر از ارقام تخمینی باشد.

امسال سی و پنجمین فهرستی است که روزنامه منتشر کرده است و اولین کاهش تعداد میلیاردرها از زمان بحران مالی 2007-2008 را با 171 نفر به ثبت رسانده است – شش کاهش نسبت به سال گذشته.

پادشاه چارلز سوم به عنوان پادشاه جدید بریتانیا با ثروت تخمینی 600 میلیون پوند – که از ثروت مادر فقیدش ملکه الیزابت دوم – که در زمان مرگش 370 میلیون پوند تخمین زده شده بود، پیشی می‌گیرد، وارد فهرست می‌شود. 2022.