زن بریتانیایی حتی پس از اینکه پزشکان 90 درصد زبان او را برداشته و آن را از بازویش بازسازی کردند، صحبت می کند

توسط میز جهانی هند امروز: یک زن بریتانیایی علیرغم برداشتن 90 درصد از زبانش در حین عمل جراحی مرحله چهارم سرطان، با صحبت کردن دوباره با پزشکان مخالفت کرد.

جما ویکس، 37 ساله، گفت که پس از ظاهر شدن یک لکه سفید کوچک در پهلو، شش سال است که با زبانش مشکل داشته است. اما در فوریه امسال، یک سوراخ بزرگ ایجاد شد که آنقدر دردناک بود که نمی توانست غذا بخورد.

بعد از اینکه جما نزد دکتر رفت، به او گفتند که مرحله چهارم سرطان دهان و گردن دارد و به دنبال آن، او را به سرعت تحت عمل جراحی قرار دادند. پزشکان به او گفتند که بیشتر زبانش را برمی دارند و ممکن است دیگر هرگز نتواند صحبت کند.

در طول جراحی، پزشکان با استفاده از پیوند بافت بازوی زن، زبان این زن را بازسازی کردند.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که جما از پیش‌بینی آن‌ها سرپیچی کرد و زمانی که نامزد و دخترش تنها چند روز پس از جراحی برای ملاقات آمدند، موفق شد «سلام» کند.

بخوانید | گلو درد، انسداد بینی در تابستان؟ در اینجا کاری است که باید انجام دهید

«در ابتدا، بعد از عمل، اصلاً نمی‌توانستم صحبت کنم و پزشکان فکر می‌کردند که همین‌طور خواهد ماند. اولین کلمه ای که گفتم «سلام» بود که نامزدم و دخترم چند روز بعد از عمل جراحی به دیدن من آمدند.»

اصلاً شبیه من نبود، اما پیشرفت کرد، که از آن زمان روی آن کار می‌کردم و اکنون مردم بیشتر می‌توانند مرا درک کنند.»

جراحان 90 درصد از زبان جما را در 6 مارس در بیمارستان آدنبروک در کمبریج با پیوندهای بافتی از بازوی او برای کمک به بازسازی آن برداشتند.

بخوانید | آلرژی شما به بادام زمینی به زودی قابل درمان است