شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید با «مشت آهنین» با معترضان برخورد می‌شود.

توسط Press Trust of Indiaشهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه اعتراضات مرگبار حامیان پاکستان را محکوم کرد عمران خان نخست وزیر سابق پس از دستگیری در یک پرونده فساد و به برخورد با تظاهرکنندگان با مشت آهنین هشدار داد.

نخست وزیر پس از آن که کشور در دو روز گذشته با خشونت های مرگباری که شاهد حملات به تأسیسات نظامی و املاک دولتی بود، به لرزه درآمد، سخنرانی کوتاهی برای ملت کرد.

نخست وزیر گفت: «حمله به اموال عمومی یک اقدام تروریستی و دشمنی با کشور است» و افزود کسانی که قانون را به دست خود بگیرند با مشت آهنین برخورد خواهند شد.

او گفت: «آنها مجازاتی مثال زدنی خواهند داشت.

همچنین بخوانید: کورما، کوکا، بهندی و طاووس: حامیان عمران خان به خانه و یخچال ژنرال ارشد یورش بردند.

نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه «حفاظت از دولت و ایدئولوژی پاکستان برای ما از جان ما با ارزش‌تر است و اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کس علیه آن توطئه کند» گفت و قول داد که «طرح‌های پلید» دشمنان را شکست دهیم.

وی خان و تحریک انصاف پاکستان (PTI) را متهم کرد که به تاسیسات حساس در کشور آسیب جدی وارد کرده اند.

«در 75 سال هرگز چنین صحنه ای مشاهده نشده بود. جان بسیاری در خطر بود. حتی آمبولانس ها هم به آتش کشیده شد. بزرگراه سوات به آتش کشیده شد. مانند دشمن، تأسیسات نیروهای مسلح مورد حمله قرار گرفت.»

نخست وزیر ادعا کرد که خانواده ها و بستگان مخالفان سیاسی زمانی که خان بر کشور حکومت می کرد در امان نبودند، و افزود که وزرای کریکت باز که تبدیل به سیاستمدار شده بود، جزئیات پرونده های مخالفان سیاسی را پخش می کردند و نخست وزیر سابق دستگیری ها را پیش بینی می کرد.

نخست وزیر با بیان اینکه تاریخ سیاسی کشور بسیار تلخ بوده است، گفت: نه تنها مخالفان سیاسی بلکه خانواده و اقوام نیز بخشیده نشدند.

همچنین بخوانید | پرونده القادر تراست که در آن عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان دستگیر شد چیست؟

شهباز همچنین گفت که هرگز در تاریخ اقدامات انتقام جویانه در سیاست نتایج خوبی نداشته است.

او گفت که بر اساس قانون قدیمی حسابرسی، هر فردی را می‌توان به مدت 90 روز بازداشت کرد و گرفتن وثیقه «غیر ممکن» است، اما دولت او این قانون را اصلاح کرده و مدت بازداشت را از 90 روز به 15 روز کاهش داده است.

شهباز در مورد دستگیری خان گفت که “همه مدارک” در پرونده القادر تراست علیه رئیس تحریک انصاف در دسترس است و کابینه در تاریکی نگه داشته شده است.

همچنین بخوانید | Rangeela Kaptaan: داستان 3 همسر عمران خان، اتهامات خیانت و فرزندان نامشروع

در حالی که موضوع حدود 60 میلیارد روپیه از خزانه ملی است، چطور ممکن است تصمیم هیئت دولت باشد؟ او درخواست کرد.

درگیری‌های خشونت‌آمیز بین هواداران عمران خان و نیروهای امنیتی دست‌کم هفت کشته و نزدیک به 300 زخمی در سراسر پاکستان برجای گذاشت که ارتش در روز چهارشنبه در اسلام‌آباد پایتخت این کشور و همچنین در استان‌های پنجاب، خیبر پختونخوا و بلوچستان برای حفظ قوانین و مقررات مستقر شد. سفارش.

خان روز سه شنبه به دستور اداره ملی پاسخگویی (NAB) از محل دادگاه عالی اسلام آباد که برای شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی آمده بود، توسط تکاوران شبه نظامی بازداشت شد.

همچنین بخوانید | ارتش پاکستان عمران خان را به اتهامات “غیر مسئولانه و بی اساس” علیه افسر آی اس آی محکوم کرد.