شورشیان در پاپوآی اندونزی می گویند که 9 سرباز ارتش را کشته اند

توسط رویترزیک سخنگوی شورشیان روز یکشنبه گفت: شورشیان جدایی‌طلب در منطقه پاپوآ اندونزی 9 پرسنل ارتش را پس از اینکه جاکارتا به درخواست مذاکره پاسخ نداد، کشتند.

هرمان تاریمان، سخنگوی ارتش در پاپوآ، حمله روز شنبه را تایید کرد اما نتوانست تعداد سربازان کشته شده را تایید کند زیرا ارتباطات به دلیل آب و هوای بد قطع شده بود.

ارتش آزادیبخش ملی پاپوآ غربی در ماه فوریه یک خلبان نیوزیلندی را ربود. این گروه ابتدا از جاکارتا خواست استقلال منطقه را به رسمیت بشناسد، اما این ماه به رویترز گفت که آماده کنار گذاشتن این درخواست هستند و به دنبال گفتگو هستند.

سببی سامبوم، سخنگوی شورشیان در پیامی ضبط شده روز یکشنبه گفت: «ما از دولت‌های اندونزی و نیوزلند خواستیم که گروگان‌ها را از طریق مذاکرات صلح‌آمیز آزاد کنند».

بخوانید | شورشیان جدایی‌طلب مرگبارتر و آگاه‌تر رسانه‌ای در پاپوآی اندونزی رشد می‌کنند.

سامبوم گفت: «اما ارتش و پلیس اندونزی در 23 مارس به غیرنظامیان حمله کردند. به همین دلیل نیروهای TPNPB گفته بودند که انتقام خواهند گرفت و این کار از قبل آغاز شده است.

هرمان ادعای حمله ماه مارس به غیرنظامیان را رد کرد و گفت که نیروهای امنیتی از غیرنظامیانی که توسط شورشیان بدرقه شده بودند محافظت می کنند.

هرمان ضمن درخواست دعا برای پرسنل ارتش که در جستجوی خلبان اسیر شده Susi Air، فیلیپ مهرتنز هستند، گفت: «تلاش‌ها برای ارائه کمک و تخلیه همچنان ادامه دارد.

تحلیلگران می گویند که نبرد سطح پایین برای استقلال از اندونزی برای دهه ها در منطقه دورافتاده و غنی از منابع پاپوآ ادامه داشت و درگیری بین شورشیان مسلح و نیروهای امنیتی در سال های اخیر به طور قابل توجهی تشدید شده است.

تنش از زمان رای گیری بحث برانگیز سال 1969 که تحت نظارت سازمان ملل بود و باعث شد که قلمرو هلندی سابق تحت کنترل اندونزی خریداری شود، فروکش کرده است.

بخوانید | چرا قانون جزایی جدید اندونزی اینقدر بحث برانگیز است؟