ضربه ای دیگر به عمران خان با خروج دستیار فواد چودری از تحریک انصاف پاکستان

توسط میز جهانی هند امروز: در یک ضربه بزرگ دیگر به عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان، فواد چودری، سیاستمدار ارشد و وزیر سابق فدرال، روز چهارشنبه از این حزب استعفا داد.

او در توییتر گفت:[With] مرجع[erence] در بیانیه قبلی خود که در آن به صراحت حوادث 9 می را محکوم کردم، تصمیم گرفتم از سیاست فاصله بگیرم، بنابراین، از سمت حزب استعفا داده و راه خود را از عمران خان جدا کردم.

فواد به فهرست بلندبالایی از رهبران حزب تحریک انصاف که پس از خرابکاری 9 مه و اعتراضات خشونت آمیز در سراسر کشور اعلام کرده اند از حزب تحریک انصاف خارج می شوند، می پیوندد.

همچنین بخوانید | فواد چودری، رهبر حزب عمران خان، برای جلوگیری از دستگیری در داخل دادگاه دوید تماشا کردن

تاکنون، دکتر شیرین مزاری، فیاض الحسن چوهان، ملک امین اسلم، محمود مولوی، امیر کیانی، جای پراکاش، آفتاب صدیقی و سانجی گنگوانی و بسیاری دیگر از حزب عمران خان خارج شده اند.

به گفته پلیس اسلام آباد، فواد چودری اوایل ماه مه همراه با دیگر رهبران حزب به دلیل “برانگیختن آتش سوزی و اعتراضات خشونت آمیز تحت یک طرح اندیشیده شده برای تهدید صلح” دستگیر شد. این اعتراضات پس از دستگیری عمران خان توسط محیط بانان پاکستانی در مقابل دادگاه عالی اسلام آباد آغاز شد.

وی بعداً توسط دادگاه عالی اسلام آباد آزاد شد.

همچنین بخوانید | عمران خان در پرونده خشونت در پارک زمان و «سخنان نفرت انگیز» وثیقه دریافت کرد

خشونت بر سر دستگیری عمران خان

در 9 ماه مه، عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد دستگیر شد که باعث ناآرامی در پاکستان شد. برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه یک فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.

عمران خان توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در یک پرونده فساد در حالی که در ساختمان HC اسلام آباد بود که باعث ناآرامی در سراسر کشور شد، دستگیر شد.

در پی اعتراضات خشونت آمیز، چندین تن از رهبران حزب تحریک انصاف و کارکنان حزب به عنوان بخشی از سرکوبی که توسط دولت پاکستان علیه حامیان تحریک انصاف آغاز شده بود، دستگیر شدند.

عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، که با بیش از 100 پرونده در سراسر کشور مواجه است، در یک سخنرانی گفت که دولت در سرکوب عمدی علیه حزب او، تحریک انصاف پاکستان، و کارگران آن دست دارد.

“هر کسی که اهل تحریک انصاف باشد، در لیست تحت تعقیب دولت است. من به تیم دولتی گفتم که نمی توانم به مقامات پلیس اجازه بازرسی خانه ام را بدهم. سپس آنها گفتند که به دنبال افرادی هستند که ساختمان ها را خراب کرده اند. آنها باید به ما مدرک بدهند و عمران خان در یک سخنرانی غیر تلویزیونی گفت: اگر افراد PTI درگیر باشند، ما به آنها کمک خواهیم کرد تا آنها را پیدا کنند.