طارق فتح، «هندی متولد پاکستان» از منتقدان بنیادگرایی اسلامی بود

توسط میز اخبار هند امروز: «هندی متولد پاکستان» و «پنجابی متولد شده در اسلام» اینگونه خود را توصیف کرده است. طارق فتح به دلیل انتقاد شدید از بنیادگرایی اسلامی و سیاست های دولت پاکستان مورد توجه قرار گرفت.

ناتاشا فتح، دخترش، مقاله‌نویسی که مقیم کانادا بود، روز دوشنبه پس از یک مبارزه طولانی با سرطان درگذشت. او 73 سال داشت.

طارق فتح به خاطر دیدگاه هایش در مورد اسلام، سکولاریسم و ​​لیبرال دموکراسی شهرت دارد و از منتقدان سرسخت افراط گرایی و تروریسم اسلام گرا بوده است. او شخصیتی جنجالی بوده است و برخی او را به اسلام هراسی متهم می کنند و برخی دیگر او را به خاطر حمایت از ارزش های لیبرال و سکولار تحسین می کنند.

او اغلب حمایت خود را از دولت NDA به رهبری BJP در هند ابراز می کرد.

«شیر پنجاب. پسر هندوستان عاشق کانادا. گوینده حقیقت. مبارز برای عدالت. صدای ستمدیدگان، مستضعفان و مستضعفان. طارق فتح باتوم را به دست گرفته است… انقلاب او با همه کسانی که او را می شناختند و دوستش می داشتند ادامه خواهد داشت. آیا به ما میپیوندی؟ ناتاشا در توییتی نوشت: 1949-2023.

طارق فتح در سال 1949 در یک خانواده مسلمان پنجابی در کراچی به دنیا آمد. خانواده او پس از تقسیم از بمبئی (بمبئی در آن زمان) به کراچی مهاجرت کرده بودند.

به گزارش رسانه ها، او در سال 1970 به عنوان گزارشگر روزنامه کراچی سان وارد عرصه روزنامه نگاری شد. در این گزارش آمده است که وی در سال 1977 به فتنه انگیزی متهم شد و رژیم ضیاءالحق از فعالیت روزنامه نگاری منع کرد.

طارق فتح در سال 1987 به کانادا رفت.

انتقاد طارق فتح از قوانین توهین آمیز پاکستان

فتح به خاطر دیدگاه های انتقادی خود نسبت به دولت پاکستان و سیاست های آن شهرت داشت. او از منتقدان سرسخت قوانین توهین به مقدسات، رفتار پاکستان با اقلیت های مذهبی و حمایت آن از گروه های تروریستی بوده است.

فتح چندین کتاب نوشته است، از جمله «تعقیب یک سراب: توهم غم انگیز یک دولت اسلامی» و «یهودی دشمن من نیست: رونمایی از افسانه هایی که به یهودی ستیزی مسلمانان دامن می زند».

طارق فتح به عنوان روزنامه نگار فعالیت می کرد و مجری برنامه های تلویزیونی در شبکه های مختلف کانادایی بوده است.

روز دوشنبه پس از تایید مرگ دخترش، ادای احترام به او سرازیر شد.

من یک هندی متولد پاکستان هستم، یک پنجابی متولد شده در اسلام، یک مهاجر در کانادا با آگاهی مسلمان، ریشه در جوانی مارکسیست. من یکی از بسیاری از فرزندان نیمه شب سلمان رشدی هستم. تارک فتح خود را اینگونه توصیف می کند. اینگونه از او یاد خواهد شد.