عبادتگاه احمدی در پنجاب پاکستان توسط افراط گرایان مورد حمله قرار گرفت و تخریب شد

توسط Press Trust of Indiaپلیس روز دوشنبه گفت: اسلام گرایان رادیکال در پاکستان ظاهراً به یک عبادتگاه 100 ساله جامعه اقلیت احمدی در استان پنجاب حمله کرده و آن را تخریب کردند.

این رویداد روز یکشنبه در عبادتگاه 118 ساله احمدی در ولسوالی سرگوده این ولایت رخ داد.

یک مقام پلیس روز دوشنبه به PTI گفت: «تعداد زیادی از کارگران تحریک لبیک پاکستان (TLP) روز یکشنبه در خارج از عبادتگاه جامعه احمدی در غوغیات در ناحیه سرگوده، در حدود 200 کیلومتری لاهور، تجمع کردند.

او افزود: «آنها علیه احمدی‌ها شعار می‌دادند و خشم خود را برای ساختن مناره در محل عبادتشان ابراز می‌کردند».

این مقام گفت: طبق TLP، عبادتگاه احمدی مانند یک مسجد ساخته شده است. این مقام گفت که اعضای جامعه اقلیت حاضر مجبور شدند برای نجات جان خود از دیوارها بالا بروند.

همچنین بخوانید | آیا پاکستان وارد جنگ با افغانستان خواهد شد؟

امیر محمود یکی از مقامات جماعت احمدیه پنجاب به PTI گفت که اشرار عبادتگاه 118 ساله احمدی ها را ویران کردند.

دولت پاکستان احمدی ها را مسلمان نمی داند و احمدی ها با قانونی که در سال 1974 به تصویب رسیده است، اجازه ندارند در پاکستان خود را مسلمان بنامند.

وی با بیان اینکه آزار و اذیت جامعه احمدی در مناطق مختلف پاکستان به شدت افزایش یافته است، گفت: «حمله و تخریب اماکن مذهبی احمدی توسط اوباش و مقامات دولتی نقض آشکار قانون اساسی پاکستان و تصمیم دادگاه عالی پاکستان در سال 2014 است.

محمود افزود: استان پنجاب مرکز آن بوده است و گستردگی این فعالیت ها به حدی است که جامعه احمدی حتی در ماه مبارک رمضان نیز تنها نمی ماند.

به گفته سخنگوی این جامعه اقلیت، ماه گذشته پلیس در استان پنجاب مناره های عبادتگاه 70 ساله جامعه اقلیت احمدی را که گفته می شود تحت فشار روحانیون تندرو تخریب کرده بود.

یک هیئت حقیقت یاب اخیر به رهبری کمیسیون حقوق بشر پاکستان (HRCP) بر افزایش نگران کننده آزار و شکنجه اعضای جامعه اقلیت احمدی در این استان تاکید کرد.

همچنین بخوانید | یک مهندس چینی در پاکستان به اتهام توهین به مقدسات دستگیر شد

اقلیت ها، به ویژه احمدی ها، در پاکستان آسیب پذیر هستند و اغلب هدف تندروهای مذهبی قرار می گیرند.

در پاکستان، حدود 10 میلیون نفر از جمعیت 220 میلیونی آن غیر مسلمان هستند. بر اساس سرشماری سال 2017، هندوها بزرگترین اقلیت مذهبی (5 میلیون) در پاکستان را تشکیل می دهند.

مسیحیان با تقریباً همین تعداد (4.5 میلیون) دومین اقلیت مذهبی بزرگ را تشکیل می دهند و تمرکز آنها بیشتر در شهر سند، پنجاب و بخش هایی از بلوچستان است. احمدی ها، سیک ها و پارسی ها نیز از اقلیت های مذهبی قابل توجه در پاکستان هستند.