عربستان، پرواز 15 ساعته و هواپیمای فرانسوی: زلنسکی در اجلاس G-7 ژاپن دراماتیک ظاهر شد

توسط میز جهانی هند امروز: رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در ژاپن برای شرکت در اجلاس سران G-7 ظاهر شد تا به رهبران دموکراسی های بزرگ بپیوندد تا یک جبهه متحد علیه روسیه و چین ارائه دهند. ولودیمیر زلنسکی در حالی که در یک هواپیمای دولتی فرانسه در شهر هیروشیما ژاپن فرود آمد، با لباس‌هایی که با مضمون نظامی نشان تجاری خود پوشیده بود، یک ورودی خبرساز شد.

“ژاپن. G7. جلسات مهم با شرکا و دوستان اوکراین. امنیت و افزایش همکاری برای پیروزی ما. صلح امروز نزدیک‌تر خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی از یک هواپیمای نظامی با برچسب دولت فرانسه برای رسیدن به محل اجلاس استفاده کرد.

از زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، برخی از متحدان امانوئل ماکرون نسبت به تلاش های دیپلماتیک او عصبانی و مشکوک شده اند، حتی اگر فرانسه کمک های نظامی و مالی قابل توجهی به اوکراین ارائه کرده است.

به گزارش رویترز، با این حال، روز جمعه در حالی که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای سخنرانی در اتحادیه عرب وارد جده شد، حضور ایرباس فرانسوی مزین به پرچم سه رنگ، موفقیت قابل توجهی برای مکرون بود.

ZELENSKYY توسط ارتش فرانسه آورده شده است

به گزارش رویترز، مقامات فرانسوی اعلام کردند که پس از گفتگوهای اولیه با میزبانان ژاپنی در مورد لیست شرکت کنندگان، طرح آوردن رهبر اوکراین به اجلاس G7 برای چند هفته در حال توسعه است. به گفته یک مقام ریاست جمهوری فرانسه، تصمیم برای انتقال رئیس جمهور زلنسکی با استفاده از ارتش فرانسه روز چهارشنبه گرفته شد.

بنا به گزارش ها، هیئت اوکراینی از مرز لهستان تحویل داده شد و متعاقباً یک پرواز چهار ساعته به جده را آغاز کرد. این سفر بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر رئیس‌جمهور زلنسکی برای تعامل با کشورهایی بود که موضعی بی‌طرف در مناقشه حفظ کرده‌اند.

همچنین بخوانید | در حالی که رهبران جهان روسیه را تحریم کردند، زلنسکی از اوکراین برای شرکت در اجلاس G7 وارد هیروشیما شد.

یکی دیگر از مقامات فرانسوی خاطرنشان کرد که این فرصت به رئیس جمهور زلنسکی فرصت داد تا موضع خود را به کشورهایی که معمولاً با آنها درگیر بحث مستقیم نیست، بیان کند.

زلنسکی قبل از دیدار دوجانبه خود با مکرون در هیروشیما از فرانسه قدردانی کرد و بدون ارائه جزئیات بیشتر به دریافت سیگنال‌های مثبت از سوی کشورهای عربی اشاره کرد.

ظاهر شخصی زلنسکی برای جلب توجه جهانی بود زیرا کشورها فشارهای شدیدی را بر مسکو برای تهاجم 15 ماهه این کشور به اوکراین تشدید کردند.

پرواز 15 ساعته از عربستان به ژاپن

یکی از مقاماتی که هیئت اوکراینی را در هواپیما همراهی می کرد با مشاهده خستگی محسوس آنها از پرواز 15 ساعته عربستان به ژاپن از جمله عبور از حریم هوایی چین برای جبران خواب استفاده کرد.

با این حال، این مقام خاطرنشان کرد که زلنسکی چندین بار از تیم‌های دیپلماتیک و نظامی خود خواسته است تا در مورد چگونگی هدایت پویایی‌ها و دیدگاه‌های مختلف همتایان بالقوه خود در مورد جنگ، استراتژی‌ای اتخاذ کنند. هدف، همانطور که مقامات فرانسوی اعلام کردند، تأثیرگذاری بر مواضع آنها بود.

این اولین موردی نیست که فرانسه حمایت های هوایی خود را گسترش می دهد. به گفته مقامات فرانسوی، یک جت فالکون از دولت فرانسه در ماه فوریه پس از نشست سران کشورهای اروپایی، زلنسکی را از بروکسل به لهستان منتقل کرده است.

همچنین بخوانید | نخست وزیر مودی با زلنسکی اوکراین در حاشیه گروه 7، اولین نشست از زمان تهاجم روسیه به روسیه گفتگو کرد.

مکرون پس از دیدار با زلنسکی در توییتر خود نوشت: «هواپیمایی با رنگ‌های جمهوری فرانسه در هیروشیما فرود آمده است. آنها با همراهی هیئت اوکراینی به G7 آمده‌اند تا با ما و شرکای ما همکاری کنند و در راستای تلاش برای کار کردن. پیروزی اوکراین و بازگرداندن صلح در اروپا.”

تقویت حمایت بین المللی یک اولویت کلیدی است زیرا اوکراین برای آنچه به عنوان یک فشار بزرگ برای بازپس گیری سرزمین های تصرف شده توسط روسیه در جنگی که در فوریه سال گذشته آغاز شد، تلقی می شود، آماده می شود.

دیدار حضوری زلنسکی از اجلاس G7 تنها چند ساعت پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده با اجازه آموزش بر روی جت‌های جنگنده قدرتمند ساخت آمریکا موافقت کرد و زمینه را برای انتقال نهایی آنها به اوکراین فراهم کرد.

(با ورودی های نمایندگی)