عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان برای افشای فایل صوتی جدید از نماینده کنگره آمریکا کمک می‌خواهد

توسط میز جهانی هند امروزبه گزارش جیو نیوز، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، که پس از برکناری از قدرت در آوریل سال گذشته، آمریکا را مقصر دانسته بود، در بحبوحه سرکوب دولت بر کارگران و رهبران حزب خود، به دنبال مداخله یک قانونگذار آمریکایی بود.

این گزارش بر اساس صدای ادعایی بین عمران خان و قانونگذار آمریکایی ماکسین مور واترز است که در رسانه های اجتماعی به بیرون درز کرده است.

در این گزارش آمده است که در صوت ادعا شده، شنیده می شود که رئیس تحریک انصاف پاکستان از قانونگذار آمریکایی خواسته است که صدای خود را در برابر “نقض حقوق بشر” در پاکستان بلند کند.

سرکوب PTI چند روز پس از حمله معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی و همچنین به آتش کشیدن خانه یک فرمانده سپاه در لاهور به دلیل دستگیری چشمگیر عمران خان در 9 می در یک پرونده فساد آغاز شد.

بخوانید | نمی توان یک ایدئولوژی را سرکوب کرد: عمران خان در سرکوب کارگران حزب برای شورش های 9 می

قابل ذکر است، دستگیری عمران خان یک روز پس از آن صورت گرفت که ارتش، نخست وزیر سابق را به طرح اتهامات بی اساس علیه یکی از افسران ارشد آژانس جاسوسی آی اس آی متهم کرد. خان ادعا کرده بود که فیصل نصیر معروف به “هری کثیف” پشت ترورهای قبلی علیه او بوده و او همچنین مسئول قتل روزنامه نگار ارشد شریف بوده است.

در این کلیپ، عمران خان شنیده می‌شود که ماکسین مور واترز را در مورد وضعیت پاکستان توضیح می‌دهد و از او می‌خواهد که بیانیه‌ای به نفع خود منتشر کند.

همچنین بخوانید | دولت پاکستان قصد دارد حزب نخست وزیر عمران خان PTI را به عنوان “گروه تروریستی” معرفی کند.

«در یک سوء قصد سه گلوله دریافت کردم. دولت من توسط فرمانده سابق ارتش برکنار شد [General Qamar Javed Bajwa] زیرا تشکیلات نظامی در اینجا بسیار قدرتمند است. او با افرادی که در حال حاضر در قدرت هستند توطئه کرد و دولت من را سرنگون کرد.”

ما فقط یک بیانیه می خواهیم که در آن برجسته شود [crackdown] و این واقعا به ما کمک خواهد کرد. اگر کسی مثل شما Maxine صحبت کند، موج های زیادی ایجاد می کند.