عمران خان، 1500 کارگر حزب تحریک انصاف به دلیل هجوم و غارت خانه فرمانده سپاه زندانی شدند.

توسط Press Trust of India: پلیس پنجاب پاکستان عمران خان نخست وزیر سابق و 1500 نفر از کارکنان حزبش را به دلیل حمله و آتش زدن خانه یک افسر ارشد ارتش در لاهور محکوم کرده است.

حامیان تحریک انصاف پاکستان که از دستگیری رهبر خود در یک پرونده فساد در روز سه شنبه خشمگین شده اند، روز چهارشنبه به مقر عمومی ارتش یورش بردند. آنها هنگام حمله به خودروها و تاسیسات نظامی، محل اقامت فرمانده سپاه لاهور را به آتش کشیدند.

رئیس حزب تحریک انصاف، معاون او شاه محمود قریشی و دیگران به دلیل حمله به خانه فرمانده سپاه معروف به “خانه جناح” در ایالت لاهور در روز سه شنبه به قتل، تروریسم و ​​20 جرم شنیع دیگر متهم شده اند.

خان و دیگران همچنین به غارت اشیای قیمتی به ارزش بیش از 150 میلیون روپیه از خانه جناح متهم شده اند.

بر اساس گزارش FIR ثبت شده در روز چهارشنبه، دو نفر در این حمله کشته شدند.

این سازمان گفت که بیش از 1500 کارگر و رهبر حزب تحریک انصاف به دستور خان و دیگر رهبران ارشد حزب به خانه افسران ارتش حمله کردند.

پس از دستگیری خان در یک پرونده فساد مالی توسط تکاوران پاکستان در اسلام آباد در روز سه شنبه، هواداران وی به اقامتگاه افسران ارشد و تأسیسات ارتش پاکستان در مناطق مختلف این کشور حمله کردند.

دادگاه مبارزه با فساد روز چهارشنبه خان 70 ساله را به مدت هشت روز در بازداشت فیزیکی به دفتر ملی پاسخگویی (NAB) فرستاد.

دستگیری چشمگیر او در روز سه شنبه باعث اعتراضات خشونت آمیز گسترده در سراسر پاکستان شد که در درگیری بین معترضان و سازمان های مجری قانون حداقل هشت نفر کشته و نزدیک به 300 نفر دیگر زخمی شدند.

حامیان تحریک انصاف ارتش را مسئول دستگیری خان می دانند.

همچنین بخوانید | Rangeela Kaptaan: داستان 3 همسر عمران خان، اتهامات خیانت و فرزندان نامشروع

به طور جداگانه، پلیس پنجاب ده ها FIR را علیه رهبری و کارگران PTI به دلیل زخمی کردن مقامات پلیس، آسیب رساندن و غارت اموال عمومی و سر دادن شعارهای “بسیار ناپسند” علیه ارتش پاکستان ثبت کرد.

روز چهارشنبه، معترضان برج عسکری را در منطقه گلبرگ به آتش کشیدند. بنا بر گزارش ها، این میدان متعلق به پسر ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده سابق ارتش است.

پلیس 1200 کارگر PTI را به دلیل قتل یک مرد در حین آتش زدن و غارت برج معرفی کرد. آنها همچنین خان را در این مورد رزرو کردند و گفتند که او پشت این حمله بوده است.

معترضان همچنین ایستگاه پلیس شادمان را در لاهور به آتش کشیدند. تلاش آنها برای ورود به خانه فرماندار و دبیرخانه وزیر ارشد در لاهور توسط پلیس و تکاوران خنثی شد.

در همین حال، پلیس مدعی شده است که 76 هوادار خان را که به مقر فرماندهی ارتش پاکستان (GHQ) در راولپندی حمله کرده بودند، دستگیر کرده است.

یک FIR همچنین علیه 300 شرور از جمله بشارت راجا، رهبر منطقه ای اصلی حزب تحریک انصاف، ثبت شده است.

به گفته پلیس پنجاب، بیش از 1400 نفر در سراسر استان در پی خشونت های گسترده دستگیر شده اند.