عمران خان احتمالا امروز در دادگاه عالی لاهور حاضر خواهد شد

توسط Press Trust of India: عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان احتمالا امروز در دادگاه عالی لاهور در پرونده هایی که علیه وی به دلیل آتش زدن خانه فرمانده سپاه در اینجا و سایر حوادث خشونت آمیز پس از دستگیری وی در هفته گذشته ثبت شده است، حاضر می شود.

خان روز شنبه پس از اینکه ساعت ها خود را در دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) حبس کرد، از ترس دستگیری مجدد، علیرغم اعطای وثیقه در روز جمعه، به خانه خود در لاهور بازگشت. IHC به خان 70 ساله وثیقه اعطا کرده بود و مقامات را از دستگیری او در همه پرونده های ثبت شده پس از 9 مه منع کرده بود و از او خواسته بود برای تسکین بیشتر در 15 می به دادگاه عالی لاهور مراجعه کند.

در پرونده القادر تراست، که در آن اداره ملی پاسخگویی، سیاستمدار سابق کریکت را در 9 مه دستگیر کرد، IHC به او وثیقه پیش از بازداشت به مدت دو هفته صادر کرد.

دادگاه عالی دستگیری خان از محل IHC را غیرقانونی اعلام کرده و موضوع را به IHC ارجاع داده است.

یکی از رهبران ارشد حزب خان: «رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) احتمالاً در برابر LHC حاضر خواهد شد تا در شش موردی که علیه او در لاهور و سایر بخش‌های استان پنجاب ثبت شده پس از 9 ماه مه به وثیقه پیش از بازداشت بپردازد. روز یکشنبه به PTI گفت.

او گفت که خان جلسه ای با رهبران حزب (که هنوز موفق به فرار از دستگیری شدند) در محل اقامت خود در پارک زمان در اینجا برگزار کرد و در مورد استراتژی آینده حزب صحبت کرد. ظاهر او قبل از LHC نیز مورد بحث قرار گرفت.

همچنین بخوانید | مولانا حیدری از JUI-F، سایر احزاب اپوزیسیون خارج از SC پاکستان تحصن خواهند کرد

او گفت که دولت و تشکیلات مستاصل هستند تا خان را در هر مورد بیهوده دستگیر کنند.

پلیس پنجاب در 10 مه خان و صدها تن از کارگران حزبش را به دلیل حمله و آتش زدن خانه فرمانده سپاه در لاهور و ثبت پنج FIR دیگر علیه وی به دلیل تحریک هوادارانش برای حمله و آسیب رساندن به ساختمان های دولتی و تأسیسات نظامی محکوم کرد.

خان و معاونش شاه محمود قریشی و دیگران به دلیل حمله به خانه فرماندهان ارشد نظامی معروف به “خانه جناح” در ایالت لاهور در روز سه شنبه گذشته تحت قتل، تروریسم و ​​20 جرم شنیع دیگر قرار گرفتند.

دستگیری خان در روز سه شنبه توسط تکاوران پاکستان در ساختمان IHC باعث ناآرامی در پاکستان شد که تا روز جمعه ادامه داشت و منجر به کشته شدن چندین نفر و تخریب ده ها تأسیسات نظامی و دولتی توسط معترضان شد.

برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.

پلیس تعداد کشته‌های درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

دکتر عثمان انور، بازرس کل پلیس پنجاب در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه گفت که بیش از 3500 نفر در استان پنجاب به دلیل دست داشتن در خشونت هایی که پس از دستگیری خان رخ داد، دستگیر شده اند. او گفت که بیشتر آنها در دادگاه های ضد تروریسم محاکمه خواهند شد.

خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که وی را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود.

همچنین بخوانید | عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، ارتش پاکستان را به دلیل ورود به عرصه سیاست مورد انتقاد قرار داد