عمران خان دولت را به تلاش برای زدن “ناک اوت فنی” علیه خود متهم می کند

توسط Press Trust of India: عمران خان، نخست وزیر سابق، روز پنجشنبه دولت ائتلافی به رهبری PML-N را متهم کرد که در تلاش است تا پیش از انتخابات، حزب «تحریک انصاف» پاکستان را حذف کند.

خان به گروهی از روزنامه نگاران در محل اقامت خود در پارک زمان که توسط پلیس پنجاب محاصره شده است، گفت: “تلاش ها برای از بین بردن PTI بیش از یک سال است که در حال انجام است. اما تمام کاری که آنها انجام می دهند فقط تقویت حزب است.”

خان 70 ساله با بیان اینکه کاری که دولت انجام می دهد هرگز در تاریخ کشور دیده نشده است، گفت که دولت جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) در تلاش است تا علیه او یک “ناک اوت فنی” برای رد صلاحیت حزبش از حضور در این کشور انجام دهد. رقابت در انتخابات

خان ادعا کرد: «دستگيري من – آنها مي‌خواهند من را از بين ببرند و PTI را ممنوع کنند – همه اينها بخشي از نقشه لندن است.

او گفت: «در جایی که پاکستان امروز ایستاده است، به جز انتخابات آزاد و عادلانه، هر مسیری را که در پیش بگیرید منجر به نابودی آن خواهد شد». تنها راه برون رفت از این باتلاق، انتخابات آزاد و عادلانه است».

خان از زمان برکناری خود در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رأی اعتماد در پارلمان، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ملی بوده است.

دوره فعلی شورای ملی در ماه اوت سال جاری دوره پنج ساله خود را تکمیل می کند. کمیسیون انتخابات در حال آماده شدن برای برگزاری انتخابات سراسری تا ماه اکتبر است.

همچنین بخوانید | عمران خان در بحبوحه ناآرامی های سیاسی هشدار داد که کشور با وضعیتی مشابه پاکستان شرقی روبرو خواهد شد

خان همچنین خواستار تحقیقات مستقل در مورد شورش‌های 9 مه شد و مدعی شد که یک توطئه سازمان یافته در پس خشونت پس از دستگیری او در یک پرونده فساد وجود دارد.

او گفت: “همه چیز برنامه ریزی شده بود. بنابراین من خواهان تشکیل یک کمیسیون مستقل هستم. و اجازه دهید به شما بگویم که پس از بررسی آن چه چیزی فاش خواهد شد. ما به شما شواهدی خواهیم داد – اینکه چگونه مردم به عنوان بخشی از یک طرح مجبور به حمله شدند.”

در نهم ماه مه، پس از دستگیری خان، اعتراضات خشونت آمیزی آغاز شد. کارگران حزب او دوازده تاسیسات نظامی، از جمله خانه جناح (خانه فرماندهی سپاه لاهور)، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند. مقر ارتش (GHQ) در راولپندی نیز برای اولین بار مورد حمله اوباش قرار گرفت.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.

خان گفت که طرحی برای قرار دادن حزبش در مقابل ارتش شکل گرفته است. خان مدعی شد: «برنامه آنها این است که حزب تحریک انصاف را از طریق ارتش از بین ببرند.

وی گفت: «پدشاهی پشتیبان این امر است و این برای کشور بسیار خطرناک است. آنها نمی توانند در انتخابات با ما رقابت کنند و اکنون می خواهند ما را در مقابل ارتش قرار دهند.

PDM عمدتاً شامل احزاب سیاسی در ائتلاف حاکم، از جمله حزب مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) است.

خان همچنین از اقدام پلیس در محل اقامت خود در غیاب خود انتقاد کرد و گفت که همسرش در خانه تنها بود که یک نفربر زرهی با بیش از 40 پلیس به داخل خانه یورش برد.

پلیس در ماه مارس به محل اقامت پارک زمان خان حمله کرده بود تا او را دستگیر کند، اما مقاومت شدید کارگران حزب او این نقشه را خنثی کرد.

اظهارات خان در حالی بیان شد که تعداد زیادی از پرسنل پلیس پنجاب خانه او را محاصره کردند و ممکن است هر زمان که بخواهند عملیات امنیتی را برای دستگیری “تروریست‌هایی” که گفته می‌شود در محل سکونت او پنهان شده بودند، آغاز کنند، زیرا مهلت 24 ساعته دولت برای تحویل آنها به پایان رسیده است.

او در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود.

همچنین بخوانید | پلیس پاکستان ممکن است عملیاتی را برای دستگیری “تروریست هایی” که در خانه عمران خان در لاهور پنهان شده اند، آغاز کند