عمران خان ساعاتی قبل از دستگیری چه گفت: «با دقت به من گوش کن… تلاش برای کشتن من» | تماشا کردن

توسط میز جهانی هند امروز: عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس تحریک انصاف پاکستان قبل از دستگیری از خارج از دادگاه عالی اسلام آباد روز سه‌شنبه، اتهامات خود علیه یک افسر ارشد ارتش را تکرار کرد تلاش برای کشتن او.

رئیس حزب تحریک انصاف، قبل از عزیمت به دادگاه عالی اسلام آباد برای حضور در یک پرونده شورش و یک پرونده دیگر مربوط به اتهامات تلاش برای قتل، در توییتر منتشر کرد و ویدیویی را منتشر کرد که مدعی شد تلاش‌هایی توسط جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) و آن انجام شده است. گردانندگان» تا او را دستگیر کنند.

جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) ائتلافی از سه حزب سیاسی است که اکنون بر پاکستان حکومت می کند.

همچنین بخوانید | “پاکستان تحقیر شده”: عمران خان از بلاول بوتو برای سفر به هند انتقاد کرد

رئیس حزب تحریک انصاف گفت که او در صورت لزوم تمام شواهد را ارائه خواهد کرد و از نهادهای نظامی خواست تا آماده پاسخگویی توسط مردم شوند.

دولت حاکم مدتها به دنبال دستگیری عمران خان بود و اتهاماتی را علیه نخست وزیر سابق جمع آوری کرده بود.

این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده بود، پس از دستور اداره ملی پاسخگویی (NAB) توسط تکاوران پاکستان از خارج از دادگاه عالی اسلام آباد دستگیر شد. خان پیشتر در روز گذشته از محل اقامت خود در لاهور به اسلام آباد سفر کرده بود تا در دادگاه حاضر شود و به دنبال وثیقه در پرونده تراست القادر که توسط NAB تسلیم شده بود، بود.

همچنین بخوانید | عمران خان به دادگاه می گوید که “سومین سوء قصد” علیه او در راه است

امیر ذوالفقار خان، بازرس کل اسلام آباد، گفت: “عمران خان در پرونده تراست القادر دستگیر شده است. وضعیت تحت کنترل است.”

پس از دستگیری عمران خان، انتظار می رفت که تنش در سراسر پاکستان بالا باشد. پیش‌بینی می‌شود که حامیان عمران خان در تظاهرات شرکت کنند که احتمالاً در روزهای آینده منجر به بی‌نظمی و آشوب خواهد شد.

ارتش پاکستان عمران خان را مورد حمله قرار داد به دلیل اتهامات “بسیار غیرمسئولانه و بی اساس” او علیه یک افسر در حال خدمت ISI بدون هیچ مدرکی، زیرا جنگ لفظی جدیدی بین ارتش قدرتمند و نخست وزیر سابق درگرفت.

همچنین بخوانید | عمران خان در پیام ویدئویی اسلام آباد نفت خام ارزان روسیه را مانند هند می خواست، اما شکست خورد

روابط عمومی بین‌سرویس (ISPR) – شاخه رسانه‌ای ارتش – در بیانیه‌ای شدیداً گفت که “ادعاهای ساختگی و بدخواهانه خان بسیار تاسف‌آور، تاسف‌آور و غیرقابل قبول است.” در این بیانیه آمده است: «این یک الگوی ثابت برای یک سال گذشته بوده است که در آن مقامات نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی با تلقین‌ها و تبلیغات پر شور برای پیشبرد اهداف سیاسی هدف قرار می‌گیرند».

افسر ارشد ISI برای کشتن من تلاش کرد: عمران خان

در 7 می، عمران خان چنین ادعا کرد سرلشکر فیصل نصیر، افسر ارشد آی اس آیکه دو بار قصد کشتن او را داشت، در قتل وحشیانه روزنامه نگار ارشد ارشد شریف نیز دست داشت.

اظهارات خان در حالی بیان شد که وی از خودروی ضد گلوله خود در یک تجمع در لاهور سخنرانی می کرد. این راهپیمایی در شهرهای دیگر از طریق لینک ویدیویی به صورت زنده پخش شد.

سرلشکر فیصل نصیر از سازمان اطلاعات بین‌سرویس (ISI) دو بار سعی کرد مرا بکشد. او همچنین در قتل (مجری تلویزیون) ارشد شریف نقش داشته است. رئیس PTI گفته بود.