عمران خان مدعی است که افسر ارشد آی اس آی در قتل روزنامه نگار ارشد دست داشته است

توسط Press Trust of India: عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان مدعی شده است که سرلشکر فیصل نصیر، افسر ارشد آی اس آی، که دو بار قصد کشتن او را داشت، نیز در قتل وحشیانه روزنامه نگار ارشد ارشد شریف دست داشته است.

اظهارات خان در حالی بیان شد که وی از خودروی ضد گلوله خود در یک تجمع در لاهور سخنرانی می کرد. این راهپیمایی در شهرهای دیگر از طریق لینک ویدیویی به صورت زنده پخش شد.

سرلشکر فیصل نصیر از سازمان اطلاعات بین‌سرویس (ISI) دو بار سعی کرد مرا بکشد. او همچنین در قتل (مجری تلویزیون) ارشد شریف نقش داشته است. خان، رئیس حزب تحریک انصاف (PTI) پاکستان گفت.

همچنین بخوانید | بوتو پس از اینکه جیشانکار او را “مروج صنعت ترور” نامید، سفر به هند را “موفقیت” می داند.

ارشد شریف که منتقد ارتش بود، اکتبر گذشته در کنیا کشته شد که به دلیل تهدیدهای سازمان های امنیتی از کشور فرار می کرد.

تیراندازی پلیس کنیا به یک روزنامه نگار تحقیقی باعث خشم پاکستان شد.

پلیس کنیا در گزارش اولیه گفته بود که این مرد 49 ساله در یک وسیله نقلیه در حال حرکت به دلیل هویت اشتباه به ضرب گلوله کشته شده است.

خان، 71 ساله، پیش از این ژنرال نصیر را به همراه نخست وزیر شهباز شریف و وزیر داخله رعنا ثناالله به سوءقصدی به جان وی در نوامبر سال گذشته در وزیرآباد استان پنجاب متهم کرده بود که در آن سه گلوله در پای خود اصابت کرد.

این بازیکن کریکت گفت: “این مرد (ژنرال نصیر) در 20 ماه گذشته در جنایات علیه اعضای حزب من شرکت داشته است اما هیچ کس در موسسه او در این مورد اذیت نمی شود. هیچ فردی که پاکستان را دوست دارد نمی تواند کاری را که این مرد انجام می دهد انجام دهد.” -سیاستمدار گفت، به طور غیرمستقیم از ژنرال عاصم منیر، رئیس فعلی ارتش پرسید که چرا علیه این پرسنل آی اس آی اقدام نمی کند؟

همچنین بخوانید | آنچه بلاول بوتو در مورد تروریسم گفت، ماده 370، داوود ابراهیم | انحصاری

رئیس حزب تحریک انصاف از ملت خواست تا علیه “حکام مافیا و دست اندرکاران آنها (عناصر تشکیلات نظامی)” در جاده ها حرکت کنند.

او گفت: “با وجود این نقشه های قتل، من به خاطر این کشور در جاده ها تظاهرات می کنم. این وظیفه شماست که به من بپیوندید زیرا این سیاست نیست بلکه جهاد است – مبارزه برای آزادی واقعی هرگز سیاست نیست.”

خان گفت که حزب او از هفته آینده تا 14 مه تجمعاتی را برای خواستار برگزاری انتخابات در پنجاب ترتیب خواهد داد.

او گفت که اگر ستره محکمه سرپیچی کند، قانون اساسی سقوط خواهد کرد. خان تاکید کرد: “این به معنای پایان حکومت قانون و آغاز قانون جنگل است. ما اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد.”

نخست‌وزیر برکنار شده همچنین این سوال را مطرح کرد که شهباز شریف، نخست‌وزیر بریتانیا در حال انجام چه کاری است.

تماشا | آیا پاکستان وارد جنگ با افغانستان خواهد شد؟

شهباز شریف برای شرکت در مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم و ملکه کامیلا به انگلیس سفر کرد.

شهباز آنجاست چون ثروتش در بریتانیا مخفی شده است. بچه هایش خارج از کشور هستند. خان گفت این کشور فقط یک سرگرمی حکومتی برای خانواده است.

وی همچنین از بیلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه به دلیل سفر به هند برای شرکت در کنفرانس سازمان همکاری شانگهای (SCO) انتقاد کرد.

خان پرسید از سفر به هند چه سودی به دست آورد؟

او گفت: «پاکستان در جهان تحقیر شده است.

س جایشانکار، وزیر امور خارجه، در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری شانگهای با بیانیه وزیر امور خارجه پاکستان مبنی بر اینکه تروریسم را نباید «سلاح برای امتیاز دهی دیپلماتیک» کرد، در سخنانی که به هند گفته می شود، حمله ای را علیه بوتو زرداری انجام داد.

ساعاتی بعد در یک کنفرانس مطبوعاتی، جیشانکار گفت که بیانیه بوتو زرداری در مورد تسلیحات تروریسم ناخودآگاه یک ذهنیت را آشکار کرد.

جیشانکار او را متهم کرد که “مروج، توجیه کننده و سخنگوی یک صنعت ترور” است.

بوتو زرداری به عنوان وزیر امور خارجه یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مطابق با آن رفتار شد. جایشانکار گفت: خود جلسه سازمان همکاری شانگهای.

خان از جیشانکار به خاطر اظهاراتش انتقاد کرد و گفت: وزیر خارجه پاکستان باید قبل از شروع این سفر پرمخاطره دیپلماتیک نسبت هزینه به فایده را محاسبه می کرد.

با این حال، بوتو زرداری از آنجایی که از پرونده کشورش در خاک هند دفاع می کند، سفر خود را “موفقیت” خوانده است.

همچنین بخوانید | عمران خان به دادگاه می گوید که “سومین سوء قصد” علیه او در راه است