عمران خان می‌گوید: «طرح لندن به پایان رسیده است»، ارتش پاکستان قصد دارد او را به مدت 10 سال زندانی کند.

توسط میز جهانی هند امروزعمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در ادعاهای تازه‌ای گفته است که نهادهای نظامی این کشور قصد دارند او را برای 10 سال آینده در پشت میله‌های زندان تحت اتهامات فتنه‌گری نگه دارند. عمران خان با ادعای اینکه ارتش پاکستان قدرت یک قاضی، هیئت منصفه و جلاد را «به عهده گرفته است»، گفت که «برنامه اکنون» تحقیر او با زندانی کردن همسرش بوشرا بیگم بود.

رئیس تحریک انصاف پاکستان در یک سری توئیت در ساعات اولیه روز دوشنبه گفت: “بنابراین اکنون طرح کامل لندن به پایان رسیده است. آنها با استفاده از بهانه خشونت در زمانی که من در زندان بودم، آنها را فرض کرده اند. نقش قاضی، هیئت منصفه و جلاد، اکنون نقشه این است که با زندانی کردن بوشرا بیگم (همسر خان) و استفاده از برخی قوانین فتنه، مرا تحقیر کنند تا ده سال آینده مرا در خانه نگه دارند.»

این توئیت ها پس از آن منتشر شد که خان نشستی با رهبران حزب تحریک انصاف در محل اقامت خود در لاهور برگزار کرد.

عمران خان که در بیش از 100 پرونده به وثیقه سپرده شده است، ادامه داد: «برای اطمینان از عدم واکنش عمومی، آنها دو کار انجام داده‌اند: نخست، وحشت عمدی نه فقط بر روی کارگران تحریک انصاف، بلکه بر شهروندان عادی نیز ایجاد می‌شود. دوم اینکه رسانه ها کاملاً کنترل شده و مخفی هستند.»

گفت هرگز حرمت ندارد چادر و چار دواری به شیوه ای که توسط این “جنایتکاران” انجام می شود، نقض شده است.

“این یک تلاش عمدی برای ایجاد ترس در مردم است که وقتی فردا برای دستگیری من بیایند، مردم بیرون نیایند. و فردا دوباره خدمات اینترنتی را متوقف کرده و رسانه های اجتماعی را (که فقط تا حدی باز است) ممنوع می کنند. او گفت، همین‌طور که صحبت می‌کنیم، خانه‌ها را می‌شکنند و پلیس با شرمندگی زنان خانه‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهد.»

همچنین بخوانید | نخست وزیران سابق پاکستان که دستگیر شدند | جدول زمانی

خان روز شنبه پس از اینکه ساعت ها خود را در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد حبس کرد، به دلیل ترس از دستگیری مجدد، با وجود وثیقه در روز جمعه، به خانه خود در لاهور بازگشت. دادگاه عالی به خان وثیقه اعطا کرد و مقامات را از دستگیری او در تمام پرونده‌های ثبت شده علیه او پس از 9 مه منع کرد و از او خواست برای تسکین بیشتر در 15 می به دادگاه عالی لاهور مراجعه کند.

خان همچنین گفت که “درام” JUI-F که در خارج از دادگاه عالی انجام می شود، تنها برای یک هدف است – این که رئیس دادگاه پاکستان را تحت فشار قرار دهد تا او طبق قانون اساسی حکمی صادر نکند.

او گفت: «پاکستان قبلاً شاهد چنین حمله وقیحانه ای به دادگاه عالی بوده است، زمانی که در سال 1997 افراد جنایتکار PMLN به طور فیزیکی به آن حمله کردند و یکی از معتبرترین روسای دادگستری، سجادعلی شاه را برکنار کردند.

همچنین بخوانید | پرونده القادر تراست که در آن عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان دستگیر شد چیست؟

دستگیری خان توسط تکاوران پاکستان در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد سه شنبه گذشته باعث ناآرامی در پاکستان شد که تا روز جمعه ادامه داشت و منجر به کشته شدن چندین نفر و آسیب دیدن ده ها تاسیسات نظامی و دولتی توسط معترضان شد.

معترضان به مقر ارتش در راولپندی که گفته می شود اولین نمونه در تاریخ پاکستان است، یورش بردند و همچنین خانه فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.

پلیس پاکستان تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را 10 نفر اعلام کرد، در حالی که حزب خان مدعی شد که 40 کارگر PTI در تیراندازی نیروهای امنیتی پاکستان جان خود را از دست دادند.

همچنین بخوانید | ارتش پاکستان عمران خان نخست وزیر سابق را به اتهامات “غیر مسئولانه و بی اساس” علیه آی اس آی محکوم کرد.