عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان از بیرون دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد

توسط India Today Web Deskعمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس تحریک انصاف پاکستان روز سه شنبه توسط تکاوران پاکستان در بیرون دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد. سپیده دم گزارش شده است.

حزب تحریک انصاف همچنین مدعی است که عمران خان در حین دستگیری توسط تکاوران پاکستان تحت فشار قرار گرفته و وی مجروح شده است.

حکم بازداشت عمران خان توسط NAB راولپندی در اول ماه مه صادر شد و امروز توسط تکاوران در اسلام آباد اجرا شد.

مسرت چیما، رهبر حزب تحریک انصاف در توییتر با تایید دستگیری خود گفت: “آنها در حال حاضر عمران خان را شکنجه می کنند، آنها خان صاحب را می زنند. آنها با خان صاحب کاری کرده اند.”

همچنین بخوانید | “پاکستان تحقیر شده”: عمران خان از بلاول بوتو برای سفر به هند انتقاد کرد

خان پس از برکناری از سمت خود به عنوان نخست وزیر از طریق رای عدم اعتماد در آوریل سال گذشته، با بیش از صد حادثه مرتبط بوده است. او معتقد است که توطئه به رهبری ایالات متحده به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی وی در مورد روسیه، چین و افغانستان، او را هدف گرفته است.

فواد چودری، معاون رئیس جمهور PTI نیز در توییتر نوشت که IHC “توسط تکاوران اشغال شده است” و وکلا “در معرض شکنجه هستند”.

یکی دیگر از رهبران حزب تحریک انصاف ازهر مشوانی مدعی شد که عمران توسط رنجرز از داخل دادگاه “ربوده شده است”.

چ فواد حسین، رهبر حزب تحریک انصاف در توییتر نوشت: «عمران خان نخست‌وزیر سابق از ساختمان دادگاه ربوده شد، تعداد زیادی وکلا و مردم عمومی شکنجه شدند، عمران خان توسط افراد ناشناس به مکان نامعلومی برده شد. دادگاه به پلیس داخلی سیسی و IG دستور داده است تا ظرف 15 دقیقه در دادگاه حاضر شوند.

گزارش‌ها همچنین تأیید می‌کنند که پلیس اسلام‌آباد بخش 144 را در پایتخت وضع کرده است و پلیس ادعا می‌کند که در جریان دستگیری عمران خان کسی شکنجه نشده است.

دستگیری عمران خان به دنبال چندین تلاش ناموفق از جمله یورش پلیس به محل اقامت وی ​​در پارک زمان در لاهور انجام شد که وی با موفقیت از آن فرار کرد.

همچنین بخوانید | عمران خان مدعی است که افسر ارشد آی اس آی در قتل روزنامه نگار ارشد دست داشته است

هشدار ISPR به عمران خان در مورد “مشروعیت های بی اساس”

ارتش پاکستان روز دوشنبه به نخست وزیر سابق حمله کردتریبون گزارش داد که رئیس حزب تحریک انصاف بدون هیچ مدرکی علیه یک افسر ارشد نظامی در حال خدمت “اتهامی بسیار غیرمسئولانه و بی اساس” مطرح کرده است.

این سازمان اعلام کرد: “این ادعای ساختگی و بدخواهانه بسیار تاسف بار، تاسف بار و غیرقابل قبول است. این یک الگوی ثابت در یک سال گذشته بوده است که در آن مقامات نظامی و سازمان های اطلاعاتی با کنایه ها و تبلیغات پر شور برای پیشبرد اهداف سیاسی هدف قرار می گیرند.” روابط عمومی (ISPR) در بیانیه ای.