فرانسه قانون مجازات زیست محیطی را برای مجازات آسیب به محیط زیست با حداکثر 10 سال زندان وضع می کند

قانون “محيط زيست محيط زيست” يكي از 149 طرحي است كه توسط كنوانسيون شهروندان براي تغيير اقليم براي كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي فرانسه به دولت فرانسه ارائه شده است.

[REPRESENTATIVE IMAGE]

[REPRESENTATIVE IMAGE] (اعتبار عکس: AP)

فرانسه تصمیم گرفته است که در چارچوب قانون برنامه ریزی شده “حفاظت از محیط زیست” ، صدمات جدی عمدی به محیط زیست را مجازات تا 10 سال زندان کند. وزرا در دولت فرانسه گفتند که برای ایجاد “جرم عمومی آلودگی” جریمه هایی نیز در نظر گرفته می شود.

قانون “حفاظت از محیط زیست” یکی از 149 پیشنهادی است که توسط کنوانسیون تغییر اقلیم شهروندان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای فرانسه توصیه شده است. امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه گفته بود که 146 مورد از این توصیه ها در قانون اجرا می شود.

کنوانسیون شهروندان برای تغییرات آب و هوایی که توسط دولت فرانسه در سال 2019 تشکیل شد ، 150 نفر از سراسر کشور را تشکیل می دهد.

وزیر دادگستری فرانسه اریک دوپونت-مورتی و وزیر انتقال محیط زیست باربارا پومپیلی به هفته نامه JDD گفتند که جرم “حفاظت از محیط زیست” تا 4.5 میلیون یورو (تقریبا 39.56 کرور روپیه) مجازات خواهد شد. وزرا همچنین گفتند که “نقض عمدی” قوانین محیط زیست در نتیجه این تصمیمات مجازات حداکثر 10 سال زندان را در پی خواهد داشت.

مجازات طبق اهداف مرتکب متلاشی می شود. » آژانس خبری AFP به نقل از اریک دوپونت-مورتی ، وزیر دادگستری فرانسه ، گفت که هدف این جریمه ناقضان قوانین زیست محیطی “حداکثر 10 برابر سود حاصل از پرتاب زباله به رودخانه” بود.

وزیر در ادامه افزود كه هدف از قوانین “استفاده از محیط زیست” ناقضان خوب قوانین محیط زیست تا 10 برابر سود حاصل از پرتاب زباله به رودخانه است.

باربارا پمپیلی ، وزیر انتقال زیست محیطی فرانسه افزود که فرانسه همچنین جرمی به نام “به خطر انداختن محیط زیست” را به کتاب اساسنامه خود اضافه خواهد کرد.