فرمانده ارتش پاکستان خواستار پرهیز از مناظره «نایا» و «پورانا» پاکستان شد

توسط Press Trust of Indiaژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش، روز جمعه از قانونگذاران خواست به جای بحث بر سر «نایا» یا «پورانا» پاکستان، بر «پاکستان ما» تمرکز کنند و حمایت کامل ارتش از آنها در سفر این کشور به سوی توسعه و موفقیت را گسترش داد.

اظهارات وی در حالی بیان شد که مقامات ارشد ارتش، چند روز پس از تصمیم این شهرستان برای آغاز عملیات جدید علیه ستیزه جویان، قانونگذاران را در مورد وضعیت امنیتی موجود آگاه کردند.

به گفته دبیرخانه شورای ملی، دستور کار این نشست در مقابل دوربین «مسائل جاری امنیت ملی» بود.

ژنرال منیر و افسران ارشدش برای جلسه توجیهی که به ریاست رجا پرویز اشرف، رئیس مجلس ملی برگزار شد، به پارلمان آمدند.

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پس از شرکت در این نشست به رسانه ها گفت که امنیت ملی محور این نشست بوده است.

پس از نشست خبری که هفته گذشته پس از آن برگزار شد که رهبری ارشد ملکی و نظامی بر تعهد خود برای خنثی کردن تهدیدات تروریسم و ​​آغاز عملیات جدید علیه شبه‌نظامیان پس از افزایش حملات توسط گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان تاکید کردند، هیچ بیانیه‌ای صادر نشد.

همچنین بخوانید | گفتگو با هند “نیاز پاکستان”: سخنگوی سابق ارتش پاکستان

اکسپرس تریبون گزارش داد که در طول جلسه توجیهی ژنرال منیر از قانونگذاران خواست به جای بحث بر سر پاکستان نایا (جدید) یا پورانا (قدیمی) بر “پاکستان ما” تمرکز کنند.

عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) زمانی که در سال 2018 به قدرت رسید، اصطلاح “نایا پاکستان” را به کار برد.

فرمانده ارتش با بیان اینکه پاکستان کمبود منابع و نیروی انسانی ندارد، گفت: نمایندگان منتخب مردم باید مقصد کشور را مشخص کنند و ارتش در مسیر پیشرفت و موفقیت پاکستان از آنها حمایت کامل خواهد کرد.

به گفته منابع، اعضای شورای ملی با کف زدن از دیدگاه های فرمانده ارتش استقبال کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد که مردم پاکستان “مرکز ثقل” هستند و قانون اساسی و پارلمان پاکستان بازتاب نظرات آنهاست.

وی ادامه داد: مردم نظر خود را از طریق قانون اساسی و مجلس بیان می کنند.

فرمانده ارتش گفت که به دلیل فداکاری سربازان دیگر هیچ منطقه ممنوعه ای در پاکستان وجود ندارد.

وی تاکید کرد که تروریست ها چاره ای جز پذیرش حکم دولت ندارند.

جنرال منیر گفت که نیروهای امنیتی برای حفظ صلح در کشور آماده هستند و برای دستیابی به این هدف، عملیات های اطلاعاتی را به صورت روزانه انجام می دهند.

همچنین بخوانید | شهروندان پاکستانی سعی می کنند از LoC عبور کنند که توسط ارتش هند مجبور به بازگشت شده است

شهباز شریف نخست وزیر پیش از این در این دیدار از فداکاری های نیروهای انتظامی کشور از جمله ارتش، تکاوران و پلیس به خاطر فداکاری های آنها در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

نخست‌وزیر پاکستان در اشاره‌ای آشکار به دوران تصدی دولت تحریک انصاف پاکستان گفت: صلح با فداکاری‌های بزرگ شهدای ما برقرار شد و این کار سخت در چهار سال به هدر رفت.

تقاضای این جلسه توجیهی توسط قانونگذاران منطقه قبیله ای که از جنگ علیه ستیزه جویان به شدت آسیب دیده بود، مطرح شد.

تحریک طالبان پاکستان به تهدیدی برای امنیت ملی تبدیل شده است.

به گفته موسسه مطالعات درگیری و امنیت پاکستان، یک اندیشکده مستقر در اسلام آباد، ژانویه 2023 یکی از مرگبارترین ماه ها از جولای 2018 بوده است، زیرا 134 نفر در حداقل 44 حمله ستیزه جویان در سراسر کشور جان خود را از دست دادند.