فعالان آب و هوا در اعتراض به سیل در ایتالیا، فواره تروی رم را با زغال چوب سیاه کردند.

توسط میز جهانی هند امروز: فعالان آب و هوا پس از ریختن زغال چوب رقیق شده در آب در جریان تظاهرات روز یکشنبه، فواره معروف تروی در رم را سیاه کردند. در اعتراض به تغییرات آب و هوایی، هفت فعال از “Ultima Generazioneگروه (“نسل آخر”) با بنرهایی که روی آن نوشته شده بود “ما برای فسیل (سوخت) هزینه نمی کنیم” به فواره معروف صعود کردند و شعار “کشور ما در حال مرگ است” سر دادند.

این گروه در توییتر خود اعلام کرد: “از هر 4 خانه در ایتالیا 1 خانه در برابر سیل آسیب پذیر است. چقدر دیگر باید منتظر باشیم تا دولتمردان اقدامات ملموسی انجام دهند؟”

همچنین بخوانید | کسانی که به آنها اعتماد داشتیم، در مواقع لزوم کنار ما نمی ایستادند…: PM Modi در پاپوآ گینه نو

آنچه مقامات ایتالیایی گفتند

روبرتو گوالتیری، شهردار رم، اعتراضات و “حملات پوچ” به آثار هنری در ایتالیا را محکوم کرد.

این حملات پوچ به میراث هنری ما بس است. امروز آنها فواره تروی را لکه دار کردند. بازسازی آن گران و پیچیده است، به این امید که آسیب دائمی نداشته باشد. او در توییتر نوشت.

پلیس مداخله کرد و به داخل آب رفت تا فعالان را ببرد، در حالی که تماشاگران و گردشگران از تظاهرات فیلمبرداری کردند. حتی یک ویدئو نشان داد که تماشاچیان حتی به فعالان اقلیم توهین کرده و شیرین کاری آنها را محکوم کردند.

چرا فعالان آب و هوا در فواره رم تظاهرات کردند

این گروه در بیانیه‌ای خواستار پایان دادن به یارانه‌های عمومی برای سوخت‌های فسیلی شد و تظاهرات‌ها را با سیل‌های «فاجعه‌بار» در امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا مرتبط دانست که روز یکشنبه پس از سیل که جان 14 نفر را گرفت و حدود 36000 نفر را آواره کرد، در حالت هشدار قرمز باقی ماند. در واقع، سیل باعث شد جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، زودتر از اجلاس G7 در هیروشیما ژاپن بازگردد.

این فعالان می گویند که تغییرات آب و هوایی زمینه ای علت سیل اخیر در ایتالیا بوده است.

در این تظاهرات، این گروه همچنین گفت که از هر چهار خانه در ایتالیا یک خانه در معرض خطر سیل قرار دارد.

همچنین بخوانید | قهوه شما بسیار گران می شود. شما می توانید تغییرات آب و هوایی را مقصر بدانید