قانونگذار تراجنسیتی مونتانا پس از اظهار نظر “خون بر دستان شما” سکوت کرد

توسط رویترز: جمهوری خواهان مجلس ایالتی مونتانا روز چهارشنبه، زوئی زفیر، قانونگذار تراجنسیتی دموکرات را به دلیل شکستن نزاکت، پس از اینکه گفت قانونگذارانی که از ممنوعیت مراقبت های بهداشتی تایید کننده جنسیت برای کودکان زیر سن قانونی حمایت می کنند، از مناظره های سطحی ساکت شدند.

بر اساس این طرح که با 68 رای موافق در برابر 32 رای به تصویب رسید، زفیر مجاز به رای دادن خواهد بود اما از حضور در صحن مجلس، اتاق پیشرو یا گالری برای باقیمانده جلسه قانونگذاری که قرار است در 10 می پایان یابد، منع شده است.

اختلاف در مونتانا – که در بحبوحه تشدید جنگ فرهنگی در ایالات متحده بر سر موضوعاتی مانند حقوق تراجنسیتی ها توجه ملی را به خود جلب کرده است – از زمان بحث در 18 آوریل بر سر لایحه 99 سنا ایجاد شده است. این اقدام ایالتی به دنبال ممنوعیت درمان های مراقبت های بهداشتی تراجنسیتی برای خردسالان از جمله بلوغ است. مسدود کننده ها و هورمون ها

زفیر، نماینده دور اول از میسولا، در این مناظره گفت که انکار چنین مراقبتی “معادل شکنجه” است و ممنوعیت منجر به خودکشی بیشتر خواهد شد.

زفیر گفت: “اگر به این لایحه و به این اصلاحات رای مثبت دهید، امیدوارم دفعه بعد که سر خود را به نماز خم می کنید، خون را روی دستان خود مشاهده کنید.”

در پاسخ، اکثریت جمهوری خواه او را در داخل مجلس ساکت کرد تا زمانی که او عذرخواهی کرد، که باعث اعتراض گسترده هواداران زفیر در ساختمان دولتی در روز دوشنبه شد.

هنگامی که معترضان در گالری جلسه را با شعار “بگذارید صحبت کند” را مختل کردند، رئیس مجلس به نمایندگان دستور داد که زمین را رها کنند، اما زفیر در جای خود ماند و میکروفون را به سمت حامیانش گرفت.

هفت تظاهرکننده دستگیر شدند، و جمهوری خواهان توجه خود را به زفیر افزایش دادند، در حالی که حزب فوق محافظه کار آزادی مونتانا روز دوشنبه خواستار مجازات او شد.

سو وینتون، رهبر اکثریت، که این پیشنهاد را ارائه کرد، بر لزوم رعایت آراستگی به گونه ای که حقوق همه نمایندگان محافظت شود، تاکید کرد.

وینتون گفت: «دوشنبه، این نهاد شاهد شرکت یکی از اعضای خود در رفتاری بود که روند منظم را مختل کرد و آن را مختل کرد. «این عضو (زفیر) به دستور متکلم تن نداد».

زفیر روز چهارشنبه سرپیچی کرد و به اتاق گفت که کامنت “خون روی دستان شما” “هذلولی نیست”.

زفیر گفت: «زمانی که گوینده از من می خواهد از طرف آراستگی عذرخواهی کنم، آنچه او واقعاً از من می خواهد این است که وقتی جامعه من با لوایحی روبرو می شود که ما را به قتل می رساند، سکوت کنم. او از من می خواهد که در ریشه کن کردن جامعه ما توسط این قوه مقننه شریک باشم. و من از انجام این کار خودداری می کنم.

حزب دموکرات، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و حامیان LGBTQ انتقاد کردند که این محکومیت غیردموکراتیک است.

قانونگذاران جمهوری خواه در سراسر کشور به دنبال ممنوعیت برخی مراقبت های بهداشتی برای جوانان تراجنسیتی هستند. یکی از ردیاب‌های گروهی از روزنامه‌نگاران مستقل می‌گوید که بیش از 500 لایحه ارائه شده است که به گفته آنها حقوق افراد ناسازگار جنسیتی را نقض می‌کند.

چنین لوایحی زمانی عمدتاً به تنظیم اتاق‌های رختکن و ورزش‌های زنان محدود می‌شد، اما اکنون شامل محدود کردن دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی برای بزرگسالان تراجنسیتی نیز می‌شود و در برخی موارد به دنبال این است که والدین و پزشکان را در صورت ارائه درمان به کودک آزاری متهم کنند.

مخالفان چنین درمانی نسبت به انجمن های پزشکی اصلی که از مراقبت های تایید کننده جنسیت حمایت می کنند بدبین هستند و این نگرانی را ایجاد می کند که خردسالان به راحتی اجازه دارند چنین تصمیماتی را تغییر دهند.

وقفه مشابهی در نزاکت در یک ساختمان دولتی در تنسی در اوایل ماه جاری باعث شد اکثریت جمهوری خواه دو قانونگذار دموکرات را که در حمایت از کنترل اسلحه اعتراض کرده بودند اخراج کند و توجه ملی را به خود جلب کرد. آن‌ها بلافاصله توسط مجالس قانون‌گذاری منطقه‌شان دوباره به کرسی‌های خود منصوب شدند و به کاخ سفید سفر کردند.