«قانون ارتش یا…»: «عناصر قدرتمند» گزینه‌هایی را به عمران خان داده است.

از حمزه عامرمنابع به ایندیا تودی گفتند: «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان پیشنهادی از سوی «عناصر قدرتمند» برای مواجهه با اتهامات قانون ارتش و رفتن به زندان یا رفتن به لندن در تبعید دریافت کرده است. منابع افزودند که خان که با موارد متعددی از جمله برخی از آنها تحت قانون ارتش روبرو است، با رهبران حزب نزدیک خود در مورد پیشنهادی که دریافت کرده مشورت کرده است.

منابع گفتند که به عمران خان مهلت داده شد تا این پیشنهاد را بپذیرد، اما مشخص نیست که این مهلت کی به پایان می رسد.

عمران خان که در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، تا 31 مه نمی تواند دستگیر شود زیرا دادگاه عالی اسلام آباد به نفع نخست وزیر سابق پاکستان رای داده است.

بخوانید | عمران خان می‌گوید: «طرح لندن به پایان رسیده است»، ارتش پاکستان قصد دارد او را به مدت 10 سال زندانی کند.

دادگاه در حال رسیدگی به درخواست PTI برای جستجوی جزئیات همه پرونده های تشکیل شده علیه خان بود. حزب نخست وزیر سابق گفت که رئیس حزب تحریک انصاف در بیش از 100 پرونده در سراسر کشور محاکمه شده است.

با این حال، عمران خان که روز پنجشنبه از احضاریه در پرونده القادر تراست صرفنظر کرد، در مرکز جنجال دیگری قرار دارد زیرا پلیس در خارج از محل اقامت وی ​​در پارک زمان در لاهور تجمع کرده است.

پس از آنکه دولت پنجاب ادعا کرد که 30 تا 40 “تروریست” در پارک زمان مخفی شده اند، پلیس محل اقامت عمران خان را محاصره کرد. دولت یک اولتیماتوم 24 ساعته به رئیس تحریک انصاف پاکستان داد تا آنها را تحویل دهد در غیر این صورت با اقدامات سختگیرانه مواجه خواهند شد.

عمران خان در اولین مصاحبه خود پس از پایان مهلت 24 ساعته دولت پنجاب با دویچه وله گفت که پلیس هنوز محل اقامت او را محاصره کرده است.

پلیس ممکن است هر زمان که بخواهد عملیات امنیتی را برای دستگیری “تروریست هایی” که گفته می شود در اقامتگاه خان پنهان شده اند، آغاز کند.

در 9 ماه مه، پس از دستگیری عمران خان در یک پرونده فساد، اعتراضات خشونت آمیزی آغاز شد. کارگران حزب او دوازده تاسیسات نظامی، از جمله خانه جناح (خانه فرماندهی سپاه لاهور)، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند. مقر ارتش (GHQ) در راولپندی نیز برای اولین بار مورد حمله اوباش قرار گرفت.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.