قایق با 400 مهاجر بین لیبی و مالت در حال حرکت است

سازمان غیردولتی آلمانی Sea-Watch International در حساب توییتر خود اعلام کرد که روز یکشنبه در حال انجام جستجوی قایق‌های مضطرب در دریای مدیترانه است، از جمله قایق‌هایی که توسط Alarm Phone پرچم‌گذاری شده است.

رویترز

میلان،به روز شده: 9 آوریل 2023 ساعت 23:35 IST

تصویر قایق

25 نفر در جریان عملیات نجات در آب پیدا شدند و توانستند 22 نفر را نجات دهند. (تصویر نماینده)

توسط رویترز:

سرویس پشتیبانی تلفن زنگ هشدار روز یکشنبه اعلام کرد، در میان افزایش شدید قایق‌های مهاجر که از شمال آفریقا از دریای مدیترانه عبور می‌کنند، یک کشتی با حدود 400 سرنشین بین مالت و لیبی در حال حرکت است و در حال عبور از آب است.

زنگ هشدار تلفن در توییتر اعلام کرد که آنها تماسی از قایق دریافت کرده اند که شب گذشته از طبرق در لیبی حرکت کرده است و آنها به مقامات اطلاع داده اند. آنها افزودند که تاکنون هیچ عملیات نجاتی آغاز نشده است.

تلفن هشدار گفت که افراد سرنشین در هراس هستند و تعدادی از آنها به مراقبت پزشکی نیاز دارند. آنها افزودند که سوخت کشتی تمام شده بود و عرشه پایینی آن پر از آب بود، در حالی که کاپیتان آنجا را ترک کرده بود و کسی نبود که بتواند قایق را هدایت کند.

تلفن هشدار گفت که قایق اکنون در منطقه جستجو و نجات مالت (SAR) قرار دارد.

دسترسی سریع به مقامات مالتی امکان پذیر نبود.

همچنین بخوانید | INS Vikrant زنگ اصلی را به عنوان هدیه از معاون بازنشسته نیروی دریایی هند دریافت می کند

سازمان غیردولتی آلمانی Sea-Watch International در حساب توییتر خود اعلام کرد که روز یکشنبه در حال انجام جستجوی قایق‌هایی است که در دریای مدیترانه دچار مشکل شده‌اند، از جمله قایق‌هایی که توسط زنگ هشدار اعلام شده است.

یک سازمان غیردولتی دیگر به نام Resqship آلمان روز یکشنبه گفت حداقل 23 مهاجر شب گذشته در دریای مدیترانه در یک کشتی غرق شده جان خود را از دست دادند.

آنها در توییتر گفتند که در طی عملیات نجات 25 نفر را در آب پیدا کردند و توانستند 22 بازمانده و دو جسد را پیدا کنند. اما Resqship اضافه کرد که به خدمه آنها گفته شده است که 20 نفر دیگر قبلاً غرق شده اند.

هفته گذشته 440 مهاجر پس از یک عملیات پیچیده 11 ساعته در دریاهای طوفانی توسط کشتی ژئو بارنتس سازمان خیریه پزشکان بدون مرز (MSF) در سواحل مالت نجات یافتند، در حالی که حداقل 23 مهاجر آفریقایی مفقود شدند و چهار نفر در روز شنبه پس از دو قایق خود جان باختند. هنگام تلاش برای رسیدن به ایتالیا در سواحل تونس غرق شد.