مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ممنوعیت ورزشکاران ترنس از حضور در تیم های دخترانه و زنان را تصویب کرد

توسط میز جهانی هند امروز: مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه لایحه جمهوری خواهان را تصویب کرد که بر اساس آن زنان و دختران تراجنسیتی از رقابت در ورزش های مدارس زنان و دختران منع می شوند. این لایحه اکنون به سنا منتقل خواهد شد، اما به احتمال زیاد در آنجا با موانعی روبرو خواهد شد زیرا سنای تحت رهبری دموکرات ها از آن حمایت نخواهد کرد و کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور آن را وتو خواهد کرد.

مجلس این مصوبه را با رای 219-203 تصویب کرد. حامیان این لایحه گفتند که برای اطمینان از عدالت رقابتی ضروری است. استدلال آنها این است که اجازه دادن به زنان ورزشکار ترنس برای رقابت در همان رده ورزشکاران زن برای دومی ضرر دارد.

همچنین بخوانید | World Athletics ورزشکاران زن تراجنسیتی را ممنوع کرد

این لایحه قانون اساسی حقوق مدنی، معروف به عنوان IX را که بیش از 50 سال پیش تصویب شد، اصلاح می کند.

تصویب این لایحه توسط مجلس نمایندگان در زمانی صورت می گیرد که حداقل 20 ایالت دیگر محدودیت های مشابهی را برای ورزشکاران ترنس در سطح K-12 یا دانشگاه اعمال کرده اند.

در اوایل این هفته، کاخ سفید این لایحه را تبعیض آمیز خواند و گفت که پرزیدنت بایدن در صورت نیاز آن را وتو خواهد کرد. این سازمان اضافه کرد که عضویت در یک تیم بخش مهمی از رشد است و ممنوعیت ملی افراد را همانگونه که هستند هدف قرار می دهد و تبعیض آمیز است.

همچنین بخوانید | پیشنهاد بایدن مدارس ایالات متحده را از ممنوعیت مطلق ورزشکاران ترنسجندر منع می کند

دولت بایدن همچنین قانون پیشنهادی را صادر کرد که به موجب آن هر مدرسه یا کالجی که پول فدرال دریافت می‌کند، از اعمال یک سیاست «یک اندازه مناسب برای همه» جلوگیری می‌کند که به‌طور قاطعانه دانش‌آموزان ترنس را از بازی در تیم‌های ورزشی مطابق با هویت جنسی خود منع می‌کند. چنین سیاست هایی نقض عنوان IX تلقی می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از کاخ سفید، هر محدودیتی باید ورزش، سطح مسابقات و سن دانش آموزان را در نظر بگیرد.

همچنین بخوانید | رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مک کارتی از لایحه بدهی 1.5 تریلیون دلاری رونمایی کرد، جمهوری خواهان نگرانی خود را افزایش دادند