مخالفت چین با پیشنهاد هند برای لیست سیاه عبدالرووف ازهر رهبر جیش محمد در سازمان ملل

توسط Press Trust of India: چین با پیشنهاد هند برای قرار دادن عبدالرئوف ازهر، تروریست ارشد پاکستانی مقیم پاکستان در لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل مخالفت کرده است.

برادر مسعود ازهر، رئیس JeM، عبدالرئوف، متولد 1974 در پاکستان، در برنامه ریزی و اجرای حملات تروریستی متعدد در هند از جمله ربودن هواپیمای IC814 خطوط هوایی هند در سال 1999، حمله به پارلمان در سال 2001 و هدف قرار دادن آن شرکت داشته است. پایگاه IAF در Pathankot در سال 2016.

گزارش شده است که چین با پیشنهاد هند مبنی بر اضافه کردن عبدالرئوف از حزب جماعت به فهرست تحریم های 1267 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای داعش و القاعده مخالفت کرده است.

رئوف ازهر در دسامبر 2010 توسط ایالات متحده تحریم شد.

در آگوست سال گذشته، چین، یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که دارای حق وتو است، پیشنهاد هند و آمریکا مبنی بر معرفی رئوف ازهر به عنوان تروریست جهانی و مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر و ممنوعیت او را متوقف کرده بود. تحریم تسلیحاتی

همچنین بخوانید | “مسئله داخلی” پاکستان توسط عمران خان دستگیر شد: ریشی سوناک به پارلمان بریتانیا گفت

پکن، دوست اسلام آباد در همه حال، سال گذشته پیشنهادهایی را برای لیست سیاه تروریست های مستقر در پاکستان، حافظ طاله سعید، شهید محمود رهبر لشکر طیبه و تروریست لشکر طیبه ساجد میر تحت رژیم تحریم های القاعده متوقف کرده بود. .

در ژوئن سال گذشته، چین پیشنهاد مشترک هند و ایالات متحده برای تعیین عبدالرحمن مکی، معاون رئیس گروه تروریستی لشکر طیبه مستقر در پاکستان تحت کمیته تحریم 1267 را متوقف کرد.

با این حال، در ژانویه امسال، مکی، رئیس شاخه امور سیاسی JuD/LeT و برادر همسر حافظ محمد سعید، رئیس LeT، پس از لغو کنترل چین بر هند مشترک از سوی سازمان ملل به عنوان تروریست جهانی شناخته شد. -پیشنهاد آمریکا برای قرار دادن او در لیست سیاه، راه را برای کمیته تحریم های القاعده شورای امنیت هموار می کند تا او را از طریق اجماع در لیست قرار دهد.

در جریان ریاست هند بر شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2022، اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، در اظهارات خود در نشست شورای امنیت در نشست شورای امنیت در مورد “رویکرد جهانی مبارزه با تروریسم: چالش ها و راه رو به جلو”، گفت که “مرکز معاصر تروریسم” همچنان باقی است. «پیشنهادهای بسیار فعال و مبتنی بر شواهد» برای لیست سیاه تروریست‌ها تحت رژیم‌های تحریم بدون تعیین دلیل کافی متوقف می‌شوند.

همچنین بخوانید | کاخ سفید می‌گوید جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن میزبان نخست‌وزیر مودی برای سفر رسمی به ایالات متحده در ۲۲ ژوئن خواهد بود