مذاکرات سقف بدهی ادامه دارد، اما جمهوری خواهان می گویند که «عدم فوریت» از سوی کاخ سفید وجود دارد

توسط آسوشیتدپرسمذاکرات سقف بدهی نشانه‌های کمی از پیشرفت بیرونی را در روز سه‌شنبه نشان داد، زیرا مذاکره‌کنندگان جو بایدن، رئیس‌جمهور و کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، ایده‌های کاهش بودجه بیشتری را مبادله کردند، اما جمهوری‌خواهان نسبت به «عدم فوریت» در کاخ سفید برای حل و فصل بن‌بست به موقع برای جلوگیری از آن هشدار دادند. یک پیش فرض بالقوه آشفته فدرال.

در حالی که تنها یک هفته تا پایان ضرب الاجل در اول ژوئن باقی مانده است، رئیس جمهور دموکرات و رئیس جمهور جمهوری خواه به بحران مالی خیره شده بودند. شکست در حصول توافق بی سابقه خواهد بود و مطمئناً بازارهای مالی ایالات متحده را به آشفتگی می کشاند و درد اقتصادی را در داخل و خارج از کشور تحمیل می کند. بازارها روز سه شنبه بدون هیچ معامله ای کاهش یافتند.

مک کارتی در کاپیتول گفت: «ما هنوز آنجا نیستیم.

بخوانید | جو بایدن و مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان نتوانستند یخ توافق سقف بدهی را بشکنند

قانونگذارانی که از جلسه خصوصی خارج شدند، گفتند که مک کارتی پشت درهای بسته از اکثریت باریک جمهوری خواه خود در مجلس خواست که با وجود جناح های خود “فقط کنار هم بمانند” زیرا او در حال مذاکره برای قوی ترین توافق ممکن برای محافظه کاران است.

اما مک کارتی انتظار نداشت تا پایان روز به توافق برسد. او به خبرنگاران گفت که تیم‌ها به دنبال روش‌های «خلاقانه» برای کاهش هزینه‌ها هستند که همه طرف‌ها بتوانند آن را بپذیرند.

مک کارتی، کالیفرنیا، گفت: “من معتقدم که ما هنوز می توانیم به آنجا برسیم – و قبل از 1 ژوئن به آنجا برسیم.”

با گذشت سومین هفته، مذاکرات بر سر افزایش سقف بدهی کشور که اکنون به 31 تریلیون دلار رسیده است، هرگز به این مرحله نمی رسید – یک بحران در حال شکل گیری.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: «مضحک» است که بگوییم بایدن با فوریت عمل نکرده است. او گفت: “او می خواهد این کار را در اسرع وقت انجام دهد.”

بخوانید | بن بست سقف بدهی ایالات متحده ادامه دارد، حملات با نزدیک شدن به ضرب الاجل تشدید می شود

کاخ سفید در همان ابتدا اصرار داشت که تمایلی به مبادله مبادله ای بر سر نیاز به پرداخت صورتحساب های کشور ندارد و از کنگره خواسته بود که سقف را همانطور که بارها قبلاً بدون هیچ گونه محدودیتی انجام داده است، بردارد.

اما رئیس‌جمهور تازه منتخب در یک نشست دفتر بیضی شکل در فوریه از رئیس‌جمهور خواست تا در مورد بسته بودجه‌ای که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد تا کسری‌های بالونی در دوران پس از کووید را در ازای رای دادن به بدهی‌های آینده کاهش دهد، به میز مذاکره بیاید.

هر دو مرد پس از یک جلسه مهم در اواخر روز دوشنبه در کاخ سفید – پس از بازگشت رئیس جمهور از اجلاس گروه هفت در ژاپن – گفتند که مذاکرات سازنده بود.

اما با گذشت زمان کوتاه برای دستیابی به توافق، ناامیدی ها ظاهر شد زیرا مذاکره کنندگان تلاش کردند تا به مصالحه ای دست یابند که می توانست به سرعت توسط مجلس جمهوری خواه و سنای دموکرات تصویب شود و به قانون تبدیل شود.

مذاکرات بر روی دستیابی به توافق بر سر محدودیت سال بودجه 2024 متمرکز است. جمهوری خواهان تقاضای خود را برای کاهش هزینه ها به سطح سال 2022 کنار گذاشته اند، اما می گویند که هزینه های دولت در سال آینده باید کمتر از اکنون باشد. اما کاخ سفید به جای آن پیشنهاد می‌کند که هزینه‌ها را با اعداد فعلی ۲۰۲۳ متوقف کند.

بخوانید | بایدن در بحبوحه بحران سقف بدهی می گوید: «آمریکا نکول نخواهد کرد».

توافق بر سر آن سطح مخارج اصلی حیاتی است. این امر مک کارتی را قادر می‌سازد تا محدودیت‌هایی در هزینه‌ها برای محافظه‌کاران ایجاد کند، در حالی که آنقدر شدید نباشد که آرای دموکرات‌ها را که در کنگره تقسیم‌شده برای تصویب هر لایحه‌ای مورد نیاز است، از بین ببرد.

یکی از مذاکره کنندگان ارشد جمهوری خواه، نماینده گرت گریوز از لوئیزیانا، گفت: “ما به خط قرمز سخنران پایبند هستیم.” این بدان معناست که ما معامله ای انجام نمی دهیم مگر اینکه پول کمتری از آنچه امسال خرج می کنیم خرج کند.»

با مذاکراتی که احتمالا در آن روز انجام شده است، گریوز گفت که هنوز “شکاف های قابل توجهی” بین طرف او و کاخ سفید وجود دارد.

تیم جمهوری خواه تا دیروقت در ساختمان کنگره کار کرد و در اواخر شب با تیم کاخ سفید مکالمه تلفنی داشت. اما وقتی آنها رفتند، گریوز گفت که این شکاف ها همچنان باقی است.

کاخ سفید همچنان استدلال می‌کند که کسری بودجه را می‌توان با پایان دادن به معافیت‌های مالیاتی برای خانواده‌های ثروتمندتر و برخی شرکت‌ها کاهش داد، اما مک کارتی گفت که در نشست فوریه به رئیس‌جمهور گفته است که افزایش درآمد ناشی از افزایش مالیات از روی میز خارج شده است.

مذاکره کنندگان در حال حاضر همچنین در مورد مدت زمان سقف 1 درصدی رشد هزینه های سالانه در آینده بحث می کنند، به طوری که جمهوری خواهان تقاضای خود را برای سقف 10 ساله به 6 سال کاهش داده اند، اما کاخ سفید تنها یک سال برای سال 2025 پیشنهاد می دهد.

به طور معمول، سقف بدهی برای مدت زمان توافق بودجه برداشته شده است، و در این مذاکره کاخ سفید به دنبال توافقی دو ساله است که انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر بگذارد.

بخوانید | گزارش: ایالات متحده به سمت نکول “بی سابقه” پیش می رود که می تواند اقتصاد جهانی را تکان دهد

یکی دیگر از مذاکره‌کنندگان اصلی جمهوری‌خواه، نماینده پاتریک مک‌هنری از کارولینای شمالی، که عصر دوشنبه در دفتر بیضی به سخنران پیوست، گفت: «آنچه من از کاخ سفید احساس می‌کنم عدم فوریت است».

اما در سمت سنا، میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان گفت: «ببین، من فکر می‌کنم همه نیاز به آرامش دارند.»

مک کانل در سفر در ایالت زادگاهش کنتاکی، در مورد رفت و برگشت گفت: “این چندان غیرعادی نیست.”

با این حال، زمان در حال کوتاه شدن است. رئیس مجلس به قانونگذاران قول داد که از این قانون تبعیت خواهد کرد که هر لایحه ای را به مدت 72 ساعت قبل از رای گیری ارسال می کند و هر اقدامی را تا آخر هفته – درست چند روز قبل از ضرب الاجل احتمالی – مشکوک می کند. سنا نیز باید این بسته را قبل از رفتن به میز بایدن برای امضا به تصویب برساند.

مک کارتی با یک جناح راست تندرو در حزب خود روبرو است که احتمالاً هر توافقی را رد می کند و این باعث شده است که برخی از دموکرات ها بایدن را تشویق کنند تا در برابر هرگونه سازش با جمهوری خواهان مقاومت کند و صرفاً اصلاحیه چهاردهم را برای افزایش سقف بدهی خود به خود استناد کند. اقدامی بی سابقه و قانونی که رئیس جمهور در حال حاضر در برابر آن مقاومت کرده است.

روز سه‌شنبه، اسکات پری، رهبر محافظه‌کار کنگره آزادی مجلس نمایندگان گفت: «همه ما می‌خواهیم با هم بمانیم. اما باز هم، این موضوع حول موضوع درست به هم چسبیده است.»

او و دیگران نسبت به ضرب الاجل اول ژوئن که جانت یلن، وزیر خزانه داری گفت، زمانی که «به احتمال زیاد» دولت قادر به پرداخت تمام صورت حساب های کشور نخواهد بود، تردید دارند.

وزارت خزانه داری روز سه شنبه اعلام کرد که در ارتباط نزدیک با آژانس های فدرال در مورد مخارج برنامه ریزی شده آنها به دلیل نظارت بر جریان نقدی.

از آنجایی که مذاکره کنندگان بر اختلاف بیش از 100 میلیارد دلاری بین برنامه های هزینه های 2022 و 2023 به عنوان محلی برای کاهش تمرکز می کنند، اولویت های دیگری که جمهوری خواهان به عنوان بخشی از توافق بر آن فشار می آورند، روی میز باقی می مانند.

جمهوری‌خواهان همچنین می‌خواهند الزامات کاری برای کمک‌های دولتی به دریافت‌کنندگان برنامه مراقبت‌های بهداشتی Medicaid را افزایش دهند، اگرچه دولت بایدن با این موضوع مقابله کرده است که میلیون‌ها نفر ممکن است پوشش خود را از دست بدهند.

GOP علاوه بر این، با محدود کردن توانایی ایالت ها برای چشم پوشی از الزامات کاری در مکان هایی با بیکاری بالا، خواهان کاهش جدید در کمک های غذایی است. اما دموکرات‌ها گفته‌اند که هرگونه تغییر در الزامات کاری غیرشروع است.

قانونگذاران جمهوری خواه همچنین به دنبال کاهش بودجه IRS هستند و با در امان نگه داشتن حساب های دفاعی و جانبازان از کاهش، بخش عمده ای از کاهش هزینه ها را به سایر برنامه های فدرال منتقل می کنند.

کاخ سفید با ثابت نگه داشتن مخارج دفاعی و غیردفاعی در سال آینده مقابله کرده است که باعث صرفه جویی 90 میلیارد دلاری در سال بودجه 2024 و 1 تریلیون دلاری در 10 سال خواهد شد.

همه طرف ها به پتانسیل این بسته چشم دوخته اند که شامل چارچوبی برای تسهیل مقررات فدرال و سرعت بخشیدن به توسعه پروژه های انرژی باشد. اکنون که وضعیت اضطراری همه گیر رسما لغو شده است، همه آنها مطمئناً حدود 30 میلیارد دلار از بودجه مصرف نشده COVID-19 را پس خواهند گرفت.

بخوانید | جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا استراتژی جدیدی برای فشار بر بایدن و دموکرات ها ترسیم می کنند