مراسم تاجگذاری: از عموم مردم برای بیعت با شاه چارلز سوم دعوت شد

توسط میز جهانی هند امروز: کمتر از یک هفته مانده به تاج گذاری پادشاه چارلز سوم در کلیسای وست مینستر، آماده سازی برای این رویداد تاریخی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر اسقف اعظم کانتربری گفت که مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز در روز شنبه شامل دعوت از مردم برای سوگند وفاداری با پادشاه و وارثان و جانشینان او خواهد بود.

همچنین از مجموعه ای از صندلی های تاریخی برای تاج گذاری استفاده خواهد شد. کاخ گفت که پادشاه و همسرش ملکه کنسورت کامیلا بر روی صندلی هایی که به آن صندلی های املاک و تاج و تخت می گویند در نقاط مختلف در طول مراسم می نشینند.

دفتر اسقف اعظم کانتربری به عنوان بخشی از مراسم عبادت رسمی اعلام کرد، در طول این مراسم، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، مطابق با سنت اخیر نخست وزیران بریتانیا که در مناسبت های دولتی قرائت می کنند، از کتاب مقدس کولوسیان در مراسم تاج گذاری قرائت خواهد کرد. خبرگزاری PTI گزارش داد که برای مراسم مذهبی در کلیسای وست مینستر.

کاخ لمبث، دفتر اسقف اعظم کانتربری – کشیش جاستین ولبی، گفت که اعضای دیگر سنت های مذهبی برای اولین بار نقش فعالی در این خدمت خواهند داشت.

“اسقف اعظم کانتربری رساله جدیدی را برای این تاجگذاری انتخاب کرده است که کولسیان 1: 9-17 خواهد بود. این قطعه برای منعکس کننده موضوع خدمت به دیگران و حکومت محبت آمیز مسیح بر همه مردم و همه چیز انتخاب شده است. کاخ لمبث گفت.

سمبولیسم مشترک المنافع

کاخ باکینگهام فاش کرده است که یک صفحه پارچه‌ای که برای مقدس‌ترین بخش مراسم مذهبی در مراسم تاج‌گذاری استفاده می‌شود دارای نمادهای مشترک کشورهای مشترک المنافع است که نام هر یک از کشورهای عضو، از جمله هند، به پارچه دوخته شده است.

به گفته دفتر اسقف اعظم کانتربری، رهبران بودایی، هندو، یهودی، مسلمان و سیک در جنبه های مختلف تاج گذاری شرکت خواهند کرد. این مراسم همچنین شامل اسقف های زن برای اولین بار، و همچنین سرودها و نیایش هایی خواهد بود که به زبان های ولزی، اسکاتلندی و گالیک ایرلندی و همچنین انگلیسی خوانده می شود.

چارلز که تاجگذاری او در 6 می برنامه ریزی شده است، پادشاه بریتانیا و 14 قلمرو دیگر شد. پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت، در شهریور سال گذشته

(با ورودی PTI و رویترز)

همچنین بخوانید | سونام کاپور در کنسرت تاجگذاری پادشاه چارلز سوم اجرا خواهد کرد

همچنین بخوانید | نیم تنه شکلاتی 23 کیلوگرمی که برای جشن تاجگذاری پادشاه چارلز سوم ساخته شده است