مردی به دلیل “کفرگویی” در جریان تجمع سیاسی در پاکستان به قتل رسید

توسط میز جهانی هند امروز: یک مرد پس از بیان سخنان توهین آمیز در جریان تظاهرات حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان در استان خیبر پختونخوا توسط اوباش به قتل رسید.

به گزارش اینترنشنال نیوز، این حادثه روز شنبه زمانی رخ داد که مولانا نگر متوفی در حال سخنرانی در راهپیمایی شعبه محلی حزب تحریک انصاف در ساوالدر در مردان بود.

در حالی که او در حال پایان سخنرانی خود بود، ظاهراً اظهارات توهین آمیزی کرد که خشم حضار حاضر در تجمع را برانگیخت. یک مقام گفت که تعداد بیشتری از مردم در کمترین زمان افزایش یافت و آنها نیگار را لینچ کردند و او را در محل کشتند.

جسد توسط نیروی انتظامی برای انجام مراحل کالبدشکافی منتقل شد و نیروهای امنیتی در منطقه مستقر شدند. محمد علی خان، افسر پلیس منطقه ای مردان به نیوز اینترنشنال گفت که اقدامات قانونی در حال انجام است.

همچنین بخوانید | طارق فتح، «هندی متولد شده در پاکستان»، منتقد سرسخت بنیادگرایی اسلامی بود

اعظم خان، سرپرست وزیر موقت ایالت خیبر پختونخوا، این حادثه را محکوم کرد و به پلیس دستور داد تا نظم و قانون را حفظ کند. او به سیاستمداران توصیه کرد از دادن اظهاراتی که می تواند خشونت را تحریک کند، خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست که قانون را به دست خود نگیرند.

توهین به مقدسات یک موضوع حساس در پاکستان است، جایی که حتی اتهامات اثبات نشده نیز می تواند باعث تحریک خشونت توسط اوباش شود.

در 16 آوریل، یک مهندس چینی در منطقه کوهستان علیا پس از مسدود کردن بزرگراه قراقورم توسط گروهی دستگیر شد و او را متهم به ارتکاب توهین به مقدسات در حین تبادل نظر با کارگران بر سر وقفه های طولانی نماز در محل پروژه کردند. او بعداً پس از صدور قرار وثیقه توسط دادگاه ضد تروریسم آزاد شد.

در 11 فوریه، یک اوباش خشن مردی را که متهم به توهین به مقدسات بود، در نانکانا صاحب در استان پنجاب تا سرحد کشتند. وارث علی عیسی متوفی به اتهام توهین به مقدسات دستگیر شد. اوباش به ایستگاه پلیس در واربرتون در نانکانا صاحب یورش بردند، مقتول را بازداشت کردند و تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.