مردی در تگزاس پس از شکایت خانواده از تیراندازی، 5 نفر را کشت، مظنون فراری

توسط آسوشیتدپرس: مردی با تفنگ به همسایگی رفت و شروع به تیراندازی به همسایه هایش کرد و یک کودک 8 ساله و چهار نفر دیگر را در خانه ای در نزدیکی هیوستون کشت، پس از اینکه خانواده از او خواستند شلیک گلوله در حیاط خانه اش را متوقف کند زیرا آنها می خواستند بخوابند. مقامات روز شنبه گفتند.

به دنبال تیراندازی در شهر کلیولند، حدود 45 مایلی (72 کیلومتری) شمال هیوستون، کلانتر شهرستان سن جاسینتو، گرگ کپرز، گفت که مقامات همچنان در جستجوی فرانسیسکو اوروپزا 38 ساله هستند. او گفت که اوروپزا در این حمله که کمی قبل از نیمه شب جمعه اتفاق افتاد از یک تفنگ به سبک AR استفاده کرد.

کپر به آسوشیتدپرس گفت: “همه گلوله های او از گردن به بالا بود، بنابراین اساساً در سر بود.”

این حمله آخرین اقدام خشونت‌آمیز اسلحه‌ای بود که در سال جاری میلادی در ایالات متحده با سرعتی بی‌سابقه تیراندازی‌های دسته‌جمعی را به ثبت رسانده است که برخی از آن‌ها شامل تفنگ‌های نیمه‌خودکار نیز بوده است.

تا اواخر صبح شنبه، کپر گفت که مقامات از سگ‌های ردیاب عطر و یک پهپاد بالای سر در جستجوی اوروپزا استفاده می‌کردند که به عقیده آنها در زمان تیراندازی مست بود و سپس به سمت جنگلی پردرخت چند مایلی دورتر از محل حادثه گریخت.

کپر گفت که 10 نفر در خانه بودند – برخی از آنها اوایل هفته به آنجا نقل مکان کرده اند – اما هیچ کس دیگری آسیب ندیده است. او گفت که دو تن از قربانیان که گمان می‌رود همه از هندوراس باشند، در حالی که بالای دو کودک در یک اتاق خواب افتاده بودند، پیدا شدند.

دو قربانی دیگر، یک زن و مرد، در جلوی در پیدا شدند و کودک مقتول در اتاق جلو بود. کپر گفت که سه کودک دیگر “پوشش خون” در خانه پیدا شدند و به بیمارستان منتقل شدند و در آنجا مشخص شد که آنها آسیبی ندیده اند.

کپر گفت: “خانم های هندوراسی که روی این کودکان دراز کشیده بودند، این کار را برای محافظت از کودک انجام می دادند.”

کپر گفت که درگیری به دنبال اعضای خانواده بود که به سمت حصار رفتند و از مظنون خواستند تیراندازی را متوقف کند. مظنون در پاسخ به آنها گفت که به گفته کپرز، این ملک اوست و یک نفر در خانه فیلمی دریافت کرد که مظنون با تفنگ به سمت درب ورودی رفت.

سه نفر از قربانیان زن و یک نفر مرد بودند. نام آنها منتشر نشد. کپر گفت که قربانیان بین 8 تا 40 سال سن داشتند.

کپرز گفت که معاونان او حداقل یک بار قبلاً به خانه اوروپزا رفته اند و با او در مورد “تیراندازی با اسلحه او در حیاط” صحبت کرده اند. هنوز مشخص نیست که آیا در آن زمان اقدامی انجام شده است یا خیر.

کپر گفت که تازه واردان به خانه اوایل هفته از هیوستون نقل مکان کرده بودند، اما او نمی دانست که آیا آنها قصد دارند در آنجا بمانند یا خیر.

بر اساس پایگاه داده ای که توسط آسوشیتدپرس و یو اس ای تودی با همکاری دانشگاه نورث ایسترن نگهداری می شود، از اول ژانویه در سراسر ایالات متحده، حداقل 18 تیراندازی رخ داده است که چهار نفر یا بیشتر کشته شدند. انگیزه های مختلفی باعث خشونت می شود: قتل، خودکشی و خشونت خانگی. انتقام گروهی؛ تیراندازی در مدرسه و انتقام گیری در محل کار.

تگزاس در سال‌های اخیر با چندین تیراندازی جمعی از جمله حمله سال گذشته در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde مواجه شده است. حمله نژادپرستانه در ال پاسو والمارت در سال 2019؛ و مردی مسلح در سال 2017 به سمت کلیسایی در شهر کوچک ساترلند اسپرینگز تیراندازی کرد.