مرد هندی الاصل در بریتانیا به جرم قاچاق مواد مخدر و پولشویی زندانی شد

توسط Press Trust of India: یک رئیس باند تبهکاری هندی الاصل پس از اعتراف به اتهامات قاچاق مواد مخدر و پولشویی در دادگاهی در بریتانیا، حکم هشت سال 10 ماه زندان را می گذراند.

آژانس جرایم ملی بریتانیا (NCA) گفت افسران آن ثابت کردند که راج سینگ (45 ساله) اهل ساری در جنوب شرقی انگلیس یک گروه جنایت سازمان یافته را اداره می کرد و به طور منظم با وقاص اقبال (41) برای خرید و فروش مواد مخدر و سلاح گرم کلاس A همکاری می کرد.

این دو همچنین قصد داشتند پول شویی و کتامین به کانادا بفرستند. در ماه فوریه، سینگ – که نام کامل او راجیندر سینگ باسی است – به اتهام تهیه مواد ممنوعه کلاس A کوکائین، توطئه برای تامین مواد ممنوعه کلاس B کتامین و پولشویی در دادگاه گیلدفورد اعتراف کرد.

او همچنین اعتراف کرد که در یک موضوع جداگانه مورد حمله قرار گرفته است، زمانی که در یک دعوای میخانه ای شرکت داشت که در آن هنگام تلاش برای مهار او به پای یک افسر پلیس لگد زد.

همچنین بخوانید | یک تاجر هندی الاصل در بریتانیا به دلیل کلاهبرداری وام کووید محکوم شد

محکومیت وی شامل 16 ماه به دلیل آسیب رساندن به این افسر است که نیاز به توانبخشی قابل توجهی از ناحیه زانو داشته و به دلیل جراحات وارده نمی تواند به پلیس خط مقدم بازگردد.

NCA این هفته پس از اینکه اقبال روز جمعه پس از اعتراف به توطئه برای واردات مواد مخدر کلاس A، توطئه برای انتقال یک سلاح ممنوعه و پولشویی به 12 سال زندان در دادگاهی در جنوب انگلیس محکوم شد، جزئیات این پرونده را فاش کرد.

دین والبانک، مدیر عملیات NCA، گفت: «اگرچه اقبال و سینگ در منطقه لندن فعالیت می کردند، اما آنها در چندین کشور در سرزمین اصلی اروپا و مناطق دورتر ارتباط مجرمانه داشتند.

اقبال و سینگ مانند دیگر فروشندگان گران قیمت، سمی هستند و مسئول ایجاد سطوح بسیار جدی آسیب به جامعه هستند. آنها اهمیتی نداشتند که اسلحه و مواد مخدر منجر به چه خونریزی می شود، فقط تا زمانی که پول در می آورند. حفاظت از مردم در برابر تهدیدات مواد مخدر و سلاح گرم کلاس A یک اولویت برای NCA است.

NCA این دو نفر را پس از رهگیری پیام های آنها برای خرید و عرضه مواد مخدر و اسلحه کلاس A در پلت فرم ارتباطی رمزگذاری شده EncroChat دستگیر کرد.

همچنین بخوانید | سنگاپور مرد هندی الاصل را به اتهام قاچاق یک کیلوگرم شاهدانه اعدام کرد

آنها با نام واقعی خود در EncroChat شناخته نمی شدند، بلکه با “دسته” شناخته می شدند، با سینگ در نقش Salmonagent و اقبال در نقش Ghostshooter. شواهد مهم تلفنی همچنین نشان داد که این زوج در مورد جزئیات سلاح گرم توطئه کردند.

این دو به عنوان بخشی از عملیات Venetic به رهبری NCA، واکنش بریتانیا به حذف EncroChat در سال 2020، پس از پیام‌های بین سینگ و اقبال نشان داد که توهین آنها چقدر مهم است، برگزار شد.