مظنون تیراندازی در مرکز خرید تگزاس که جان 8 نفر را گرفت شناسایی شد

توسط رویترز: پلیس تگزاس روز یکشنبه در حال تحقیق در مورد انگیزه یک مرد مسلح 33 ساله برای کشتن حداقل هشت نفر در یک مرکز خرید در تعطیلات آخر هفته بود، زیرا رئیس جمهور جو بایدن خواستار قوانین سختگیرانه اسلحه شد.

اداره امنیت عمومی تگزاس روز یکشنبه هویت ضارب تیراندازی روز شنبه را مائوریسیو گارسیا، 33 ساله ساکن دالاس، تگزاس تایید کرد.

پلیس گفت که گارسیا بعدازظهر شنبه هشت نفر را در مرکز خرید آلن پریمیوم اوتلتز در آلن، حومه شمالی دالاس، کشته و حداقل هفت نفر را زخمی کرد، قبل از اینکه توسط پلیس کشته شود.

طبق گزارش گروه غیرانتفاعی Gun Violence Archive که تیراندازی دسته جمعی را به عنوان تیراندازی دسته جمعی که در آن چهار نفر یا بیشتر مجروح یا کشته شوند، تعریف می کند، این قتل ها آخرین مورد از حداقل 199 تیراندازی جمعی است که تاکنون در ایالات متحده در سال 2023 رخ داده است. بدون احتساب تیرانداز

بایدن در بیانیه‌ای در روز یکشنبه بار دیگر از کنگره آمریکا خواست تا سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا را ممنوع کند و همچنین بررسی‌های پیشینه جهانی و پایان دادن به مصونیت تولیدکنندگان اسلحه را تصویب کند. رئیس جمهور خاطرنشان کرد که گارسیا یک تفنگ AR-15 در دست داشت و تجهیزات تاکتیکی به تن داشت.

همچنین بخوانید | “تراژدی ناگفتنی”: 8 کشته پس از حمله مرد مسلح در مرکز خرید تگزاس، کشته شدن مظنون توسط پلیس

تا عصر یکشنبه، مجری قانون تگزاس هیچ جزئیاتی در مورد انگیزه احتمالی یا هویت قربانیان منتشر نکرده بود. یکی از شعبه های محلی ABC News گزارش داد که بازرسان چندین اسلحه، اسلحه بلند و مهمات را در داخل ماشین گارسیا در محل تیراندازی پیدا کرده اند.

یکی از اعضای خانواده یکی از قربانیان کشته شده در شبکه های اجتماعی را کریستین لاکور، نگهبان امنیتی معرفی کرد. کلی اسمیت در یک پست فیس بوک در روز یکشنبه با معرفی لاکور به عنوان برادر عروسش نوشت: “ما شاهد تبدیل این پسر جوان شیرین به یک جنتلمن بسیار شیرین بودیم.” “کلمات حتی نمی توانند شروع به توصیف ویرانی که خانواده ما احساس می کنند.”

پلیس آلن گفت که سه قربانی مجروح در وضعیت وخیم روز یکشنبه در بیمارستان بستری شدند و حداقل سه نفر در وضعیت مناسبی از جمله یکی در بیمارستان کودکان بستری شدند. پلیس روز شنبه گفت که مهاجم قبل از اینکه یک افسر پلیس او را بکشد به هشت نفر از جمله حداقل یک کودک شلیک کرد.

یک ویدیوی گرافیکی 10 ثانیه‌ای در روز شنبه در توییتر دست به دست می‌شود، که نشان می‌دهد چند جسد در مقابل یک گلدان و دیوار سفیدی که علامت خرده‌فروشی H&M را بر روی آن نشان می‌دهد، افتاده‌اند.

به نظر می رسد حداقل یکی از قربانیان، بی جان و خونین، یک کودک خردسال باشد. رویترز توانست تایید کند که فیلم در مرکز خریدی که تیراندازی در آن رخ داده است، گرفته شده است.

در تیراندازی‌های گذشته، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای حذف لینک‌های چنین تصاویر گرافیکی تلاش کرده‌اند. یک درخواست ایمیلی برای نظر دادن به توییتر، که دیگر تیم ارتباطی ندارد، یک پاسخ خودکار با یک شکلک پوپ را برگرداند.

همچنین بخوانید | مرد مسلح در شهر جورجیا در آمریکا 3 نفر را کشت و سپس خود را به قتل رساند

تراژدی بحث کنترل اسلحه را برانگیخت

فاجعه آلن که تنها یک هفته پس از تیراندازی مرگبار دیگری در شهر کلیولند تگزاس رخ داد، بحث های داغ در مورد کنترل اسلحه در ایالات متحده را دوباره برانگیخت.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده از حق حمل اسلحه محافظت می کند، موضوعی داغ برای بسیاری از جمهوری خواهان که با کمک میلیون ها دلاری از سوی گروه ها و تولیدکنندگان حقوق اسلحه حمایت می شوند.

فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، یک جمهوری خواه، تیراندازی را “ویرانگر” در مصاحبه یکشنبه با فاکس نیوز خواند و گفت که راه برای جلوگیری از خشونت با اسلحه باید شامل رسیدگی به بیماری روانی باشد.

او گفت: «میزان خشم و خشونت در آمریکا افزایش چشمگیری داشته است. ما در حال تلاش برای رفع این خشم و خشونت با مراجعه به علت اصلی او، که رسیدگی به مشکلات سلامت روان پشت آن است، هستیم.»

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و دیگر دموکرات‌ها بر لزوم تصویب قوانین ایمنی قوی‌تر برای کاهش خشونت با سلاح تاکید کردند.

عصر یکشنبه، اعضای جامعه آلن در کلیسای کاتن وود کریک جمع شدند تا برای قربانیان بیداری کنند. کن فولک، شهردار آلن به جماعت گفت: دیروز قلب ما شکست. ما از شکیبایی و درک شما در طول این تحقیقات در حال انجام تشکر می کنیم.