معبد هندوها در استرالیا قبل از دیدار نخست وزیر مودی با گرافیتی های ضد هندی مخدوش شد

توسط میز اخبار هند امروز: یک معبد هندو در سیدنی روز جمعه با گرافیتی های ضد هندی که بر روی دیوارهای آن نقاشی شده بود، مخدوش شد. این حادثه چند هفته قبل از سفر نخست وزیر نارندرا مودی به استرالیا برای اجلاس سران چهارگانه در 24 می رخ داد.

روزنامه استرالیا تودی گزارش داد که عناصر طرفدار خالستانی مظنون هستند که پشت خرابکاری BAPS Shri Swaminarayan Mandir باشند زیرا مقامات معبد ادعا کردند که پرچم خالستانی را روی دروازه پیدا کرده اند.

معبد بیانیه‌ای در رابطه با این تخریب منتشر کرد و گفت که آنها «عمیقاً متأسف هستند» و «از اینکه معابد BAPS در استرالیا هدف قرار گرفته‌اند ناامید هستند».

“در 23 سال گذشته، BAPS Swaminarayan Mandir سنگ بنای جامعه محلی و یک معبد برجسته هندو بوده است که مانند همه معابد BAPS در سراسر جهان، مسکن صلح و هماهنگی، برابری، خدمات ایثارگرانه و ارزش های جهانی هندو است.” بیانیه خوانده شد

معبد همچنین از فداییان و اعضای جامعه درخواست کرد تا در این زمان صلح را حفظ کنند.

خرابکاری معابد هندو

در چند ماه گذشته، گزارش ها مبنی بر تخریب معابد هندو در استرالیا افزایش یافته است. در ماه ژانویه، سه حادثه خرابکاری معبد در کشور گزارش شد.

همچنین بخوانید | معبد هندوها تخریب شد و دیوارها با گرافیتی در بریزبن استرالیا تخریب شد

در 12 ژانویه، عناصر ضداجتماعی گرافیتی های ضد هندی را در BAPS Swaminarayan Mandir در ملبورن کشیدند. سپس، در 16 ژانویه، معبد شری شیوا ویشنو در ویکتوریا با سرنوشت مشابهی روبرو شد. در 23 ژانویه، معبد ISCKON در ملبورن با نوشته «هندوستان مردآباد» روی دیوارها تخریب شد.

حادثه بعدی در 4 مارس زمانی رخ داد که معبد شری لاکسمی نارایان در بریزبن توسط هواداران خالستان تخریب شد.

نخست وزیر نارندرا مودی نگرانی های خود را در مورد حملات مکرر به معابد هندو در جریان دیدار آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا از اینجا در ماه مارس ابراز کرده بود.

در آن زمان، مودی در بیانیه خود گفت که آلبانیز به او از امنیت و رفاه جامعه هندی در استرالیا اطمینان داده است.