مقامات روسی: هواپیماهای بدون سرنشین به ساختمان‌ها در مسکو برخورد کردند، آسیب جدی وارد نشد

توسط رویترزمقامات روسی بامداد روز سه‌شنبه اعلام کردند: هواپیماهای بدون سرنشین به چندین ساختمان در مسکو حمله کردند و خسارت‌های جزئی و آسیب جدی به بار نیاوردند و سامانه‌های پدافند هوایی نیز چندین پهپاد را در نزدیکی پایتخت روسیه منهدم کردند.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو در کانال پیام رسان تلگرام خود گفت: «تمام خدمات اورژانس شهر در محل حادثه حضور دارند.

آندری وروبیوف، فرماندار منطقه مسکو در کانال تلگرامی خود گفت که چندین پهپاد در نزدیکی آنها به مسکو سرنگون شده است.

هنوز مشخص نیست که چه کسی این پهپادها را پرتاب کرده است. چندین کانال پیام رسان تلگرام روسیه گزارش دادند که 4 تا 10 پهپاد در حومه مسکو و در منطقه نزدیک آن شلیک شده است.

سوبیانین گفت که برخی از ساکنان در حال تخلیه هستند.

خبرگزاری دولتی RIA روسیه گزارش داد که برخی از ساکنان ساختمانی در خیابان Profsoyuznaya مسکو در جنوب این شهر در حال تخلیه هستند.

رویترز قادر به تأیید مستقل این گزارش ها نبود.

همچنین بخوانید | مقامات بلاروس: کشورهای غربی برای ما چاره ای جز استقرار سلاح هسته ای باقی نگذاشتند

اوایل روز یکشنبه، روسیه امواجی از حملات هوایی شبانه را به کیف انجام داد که به گفته مقامات، بزرگترین حمله پهپادی به شهر بود، اما جمعیت برای جشن سالگرد تأسیس پایتخت اوکراین به خیابان‌ها ریختند.

ارتش اوکراین اعلام کرد که 58 فروند از 59 پهپاد پرتاب شده را سرنگون کرده است که توسط نیروی هوایی به عنوان یک رکورد حمله با پهپادهای “کامیکاز” ساخت ایران توصیف شده است. رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی گفت که تمامی 36 هواپیمای بدون سرنشینی که کیف را هدف قرار داده بودند منهدم شده اند.

حملات پیش از سحر در آخرین یکشنبه ماه مه رخ داد، زمانی که پایتخت، روز کیف، سالگرد تأسیس رسمی آن 1541 سال پیش را جشن می گیرد.

زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: روسیه روز کیف باستانی ما را اینگونه جشن می گیرد.

ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کی‌یف، گفت: در حمله‌ای که به نظر می‌رسد اولین حمله مرگبار به کیف در ماه مه و چهاردهمین حمله در این ماه باشد، ریزش آوار یک مرد 41 ساله را کشت و چندین نفر دیگر زخمی شدند.