منظور از بک لینک چیست ؟

شایان ذکر است در طراحی سایت بک لینک چیه اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید.اما این را در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص داده و از این طریق توسط لینک های با ارزش و مرتبط با پیج رنک بالایی که به شما پیوند می شوند،حمایت خواهید شد. باید به این نکته توجه داشت که به طور کلی ، انواع لینک ها دو نوع هستند: دوفالو و نوفالو (DoFollow و NoFollow ) در واقع تفاوت این دو لینک ، این گونه است که لینک های دوفالو یا follow اجازه دنبال کردن لینک ها را به ربات های موتورهای جستجو از جمله گوگل داده و در مقابل لینک های نوفالو یا nofollowاجازه چنین دنبال نمودن لینک ها را نداده و به گونه ای مانعی بر سر راه ربات های موتورهای جستجو قرار می گیرند.

بک لینک یعنی چه ؟

نهایتا الگوریتم پاندا گوگل برای تشخیص لینک سازی اسپمی معرفی شد، تگ نوفالو در سال 2005 معرفی شد و در مجموع گوگل بک لینک های وبلاگ ها را تا حدودی کم ارزش تر از وبسایت ها تلقی کرد. برای این کار می توانید برای حذف بک لینک های اسپم، یک فایل disavow، به گوگل ارائه کرده و درخواست دهید که گوگل آن لینک را در نظر نگیرد. برای نمایش بهتر و متمایز بودن متن لینک های داخل صفحه، علاوه بر رنگی کردن، می توانید آنها را BOLD کنید.

بک لینک نوفالو

شما می توانید لینک های نامناسب را disavow کنید. به جای آن به صفحات مهم تر و کاملاً مرتبط با موضوع محتوایتان، لینک دهید. این روش یک ترفند راحت و سریع برای به دست آوردن بک لینک است که در آن شما با سایت هایی که در زمینه های مختلف مصاحبه انجام می دهند عضو می شوید و برای مصاحبه در خواست می دهید و در زمان گفت و گو می توانید بک لینک های خود را در سایت درج کنید. به علاوه از زمان ضروری شدن لینک سازی در فرایند سئو و بهینه سازی سایت ، تعداد بسیاری از شرکت های طراحی وب سایت و یا بهینه سازی وب سایت به ارائه خدماتی در زمینه ی ایجاد بک لینک و یا همان لینک سازی می پردازند.

بک لینک چیستاین روش مورد تایید تمامی سئو کارهای حرفه ای است و به عنوان یک روش کلاه خاکستری در میان سایت های صفحه اول گوگل رایج است. ایجاد بک لینک یا لینک های نوفالو و یا به عبارتی همان لینک سازی همیشه در عرصه رقابت کسب و کارهای اینترنتی مهم بوده و نشانه قدرت و اعتماد به یک طراحی وب سایت بوده است. علت آن این است که، بک لینک ی که در فوتر یا سایدبار قرار میگیرد، درواقع دز تمامی صفحات یک سایت وجود دارد.

تعدادی معیار در صنعت سئو(SEO) وجود دارد که برای کمک به تشخیص چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است را به آسانی در دسترس قرار میدهد. و چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است ؟ به خاطر داشته باشید که بدون شک لینک های دوفالو از سایت های مرتبط ، تاثیر فوق العاده ای در سئو سایت داشته ولی همیشه بحث بر سر اهمیت و تاثیر لینک های نوفالو در بین سئوکاران وجود دارد. در واقع هر دو نوع این لینک ها به یک اندازه مهم هستند و تا زمانی که دیده شوند، قادر خواهند بود که برای افزایش ترافیک و سئو تا حدود زیادی مفید واقع گردند.

بک لینک یعنی چی ؟

با ریسک زیادی همراه است.

حذف بک لینک می تواند، سئو سایت شما را نابود کند. روش هایی را گفته ایم که خودمان در پروژه های سئو و بک لینک مشتریان خود انجام می دهیم، پس قطعا شما هم با عمل به این روش ها هیچ وقت دچار مشکل نخواهید شد. امکان دارد سایت شما بک لینک های مخرب داشته باشد که به موضوع سایت شما هیچ ارتباطی نداشته باشد. حذف بک لینک با ریسک زیادی همراه است. کدام لینک ها، بک لینک های مخرب اند؟ بعد از خواندن ادامه مطلب خیال شما از بابت لینک هایتان راحت می شود و هیچ بک لینک های مخرب، که برای سئو سایت مضر است در ارزیابی پروفایل بک لینک های شما نخواهد بود.

انواع بک لینک ها

بک لینک فرومی : بک لینک های فرومی در این نوع بک لینک ها ، سئو کار به دنبال انجمن هایی هست که فعالیت کاربرانشان نسبتا بالاست و شانس کلیک کاربر روی لینک های تبلیغاتی هست . اگر لینکی در قسمت محتوای اصلی یک صفحه باشد و برای آن از قلم و رنگ دیگری استفاده شده باشد که باعث برجسته شدن آن شود و از جملهای برای لینک دهی استفاده شده باشد که امکان اینکه کاربر بر روی آن کلیک کند بیشتر باشد، به احتمال زیاد این لینک تاثیر بسیار زیادی بر رنک سایت شما دارد. این خود یک استراتژی برای جلوگیری از خروج کاربر از سایت بوده که در بسیاری از سایت های پربازدید استفاده می گردد.

بک لینک چیه

از طرفی هر چه رتبه بالاتر باشد، سایت شما در صفحه نتایح گوگل (SERP) بالاتر نمایش داده می شود. در صفحه disavowbacklinks گوگل می توانید، مطالب منتشر شده توسط گوگل را مشاهده نمایید، این کار بسیار تخصصی میباشد و اگر دانش کافی برای انجام این کار را ندارید از این ابراز استفاده نکنید زیرا کوچکترین اشتباه باعث نابودی سایت یا پایین آوردن اعتبار یا دامین اتوریتی DA آن شوید. پیشنهاد میکنیم اگر محتوایی با فرمت صوتی منتشر میکنید، حتما آدرس سایت خود را در ابتدا و یا انتهای فایل صوتی به شکل گفتاری تکرار کنید. اولین چیزی که یک سئوکار می آموزد این است که با استفاده از تولید محتوا ارزشمند و انتشار آن در قالب رپورتاژ آگهی در وبسایت هایی که اتوریتی و بازدید بالایی دارند، می توان بهترین نوع بک لینک را بدست آورد و رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل را افزایش داد.

توجه داشته باشید که زمانی که بازدیدکننده با کلیک بر روی لینک وارد سایت شده و در کنار آن مشغول مطالعه محتوا است، با استفاده از لینک های داخلی به دیگر صفحات در مرحله ساخت سایت، سعی در نگه داشتن مخاطب در طراحی وب سایت نمایید. توجه نمایید که لینک ها باید به قدری وسوسه انگیز باشند که بازدیدکننده به محض دیدن آن بر رویش کلیک نماید، در نتیجه برای این منظور می بایست از عنوان های گیرا و جذاب استفاده گردد. سایت هایی که واقعا هدفمند بوده و برای منظور خاصی طراحی شده اند و بازدیدکننده خودشان را دارند.

بک لینک فالو

با این حال، با وجود اینکه اینها یک نقطه شروع خوب هستند، اما برای ارائه دادن یک تصویر واضح از اینکه آیا چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است، کافی نیستند. در جواب باید بگوییم بکلینک کمک بسیار زیادی در سئو و پیشرفت رتبه سایتتان میکند. دو موردی که به ذهن اکثریت می رسد اغلب عبارتند از نمره دهی Moz Spam و Trust Majestic Flow دراین دو ابزار سئو نمره دهی، با وجود اینکه نتایج هر دو متفاوت هستند، هدف این است که به وبمسترها در شناسایی اینکه کدام سایت ها قابل اعتماد میباشد کمک شود.

بک لینک یعنی چی ؟

ایجاد بک لینک یا Link Building از جمله المان های سئو است، که بسیار مورد توجه قرار می گیرد چرا که گوگل به بک لینک ها توجه بسیاری می کند. بک لینک بی اعتبار هر پیوندی است که از یک وب سایت با اعتبار پایین ایجاد می شود یا به Google نشان می دهد که از شیوه های ایجاد لینک اسپم استفاده می کنید. چه لینک هایی برای سئو سایت مضر است؟ بنابراین با ساخت بیشتر لینک های نوفالو و در کنار آن استفاده آنها در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها و هرجای دیگر نتیجه آن را در سئو وب سایت مشاهده خواهید نمود.