مهول چوکی را نمی توان از کشور اخراج کرد: دادگاه آنتیگوا و باربودا به نفع دیامانتایر فراری رای داد.

توسط میز جهانی هند امروز: حکم به نفع تاجر فراری مهول چوکی، دادگاهی در آنتیگوا و باربودا حکم داد که او نمی تواند در ارتباط با یک پرونده کلاهبرداری بانکی از کشور اخراج شود. دادگاه عالی کشور روز جمعه به دعوای مدنی چوکی استناد کرد که در آن او مدعی شده است که تحت رفتار یا مجازات غیرانسانی و تحقیرآمیز قرار گرفته است. دادگاه با توجه به اظهارات وی، لازم دانست که متهمان، یعنی دادستان کل آنتیگوا و پلیس، تحقیقات دقیقی در مورد ادعاهای چوکی در مورد شکنجه انجام دهند.

بر اساس گزارش ها، مدعی، مهول چوکی، استدلال کرده است که متهمان مکلف به اثبات عدم چنین رفتاری با وی بوده اند. بر اساس ادعای وی، دادگاه حکم داد که چوکی نمی تواند بدون حکم دادگاه عالی پس از جلسه استماع و مشروط به اینکه چوکی تمام راه حل های حقوقی از جمله تجدید نظر را تمام کند از کشور اخراج شود.

«به‌علاوه یا به‌عنوان جایگزین، اعلامیه‌ای مبنی بر اینکه متهم اول باید یک تحقیق مستقل و قضایی در مورد شرایط ربودن اجباری شاکی (مهول چوکی) و حذف از حوزه قضایی آنتیگوا و باربودا در تاریخ 23 مه 2021 یا حوالی آن انجام دهد. بیانیه ای مبنی بر اینکه متهم دوم موظف است به پلیس دومینیکن تأیید کند که شواهد نشان می دهد که شاکی به زور از حوزه قضایی خارج شده و برخلاف میل خود به دومینیکا برده شده است.”

همچنین بخوانید | نیرو مودی درخواست تجدید نظر در مورد استرداد به هند را از دست داد. آینده او چیست؟

«حکمی مبنی بر عدم خروج و/یا حذف شاکی از حوزه قضایی آنتیگوا و باربودا بدون حکم دادگاه عالی پس از جلسه استماع بین طرفین و مشروط به اینکه شاکی هرگونه درخواست تجدیدنظر یا سایر معافیت‌های قانونی ارائه شده توسط شاکی را تمام کند. دستوری مبنی بر اینکه متهم دوم بیانیه اخذ شده توسط افسران خود از خواهان را در تاریخ 15 اوت 2021 منتشر می کند.”

از سوی دیگر، متهمان استدلال کردند که هیچ شکایت معتبری وجود ندارد که دلیل اقدام را برای عدم انجام تحقیقات «موثر» و «سریع» در محدوده صلاحیت تحت بند 7 قانون اساسی آشکار کند.

دیامانتیر فراری در می 2018 در ارتباط با کلاهبرداری 13000 کرور روپیه در بانک ملی پنجاب (PNB) تحت اسکنر دولت هند قرار گرفت.

در طول جلسه دادگاه در آنتیگوا و باربودا، وکلای چوکی خواستار تحقیق در مورد ادعاهای بدرفتاری شدند و به دنبال تسکین بودند، از جمله اعلامیه ای که نشان می دهد او مستحق یک تحقیق فوری و کامل در مورد شرایط مربوط به اخراج اجباری خود از آنتیگوا و باربودا در سال 2017 است. می 2021.

در سال 2018، هند از آنتیگوا درخواست کرد تا چوکی را که در همان سال شهروند آنتیگوا شد، تحویل دهد. اگرچه چوکی دیگر شهروند هندی نیست، مقامات هنوز گذرنامه هندی او را لغو نکرده اند. مهول چوکی و برادرزاده اش نیراو مودی متهم به سازماندهی بزرگترین کلاهبرداری بانکی هند هستند که حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده می شود.