نخست وزیر ژاپن کوشیدا کمتر از یک سال پس از ترور شینزو آبه با بمب دودزا مورد حمله قرار گرفت | امتیازهای برتر

توسط میز جهانی هند امروز: نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا مورد حمله قرار گرفت با چیزی که به نظر می رسید یک بمب دودزا در روز شنبه، درست چند لحظه قبل از شروع سخنرانی خود در واکایاما، حمایت از نامزد حزب حاکم خود در انتخابات محلی. او به سلامت تخلیه شد و سالم فرار کرد.

حمله به کیشیدا کمتر از یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق، در ژوئیه سال گذشته هنگام سخنرانی در مبارزات انتخاباتی مورد اصابت گلوله قرار گرفت. چهل ساله تتسویا یاماگامی از یک تفنگ دست ساز برای شلیک به آبه استفاده کرد.

کیشیدا مورد حمله قرار گرفت: این چیزی است که اتفاق افتاده است

  • فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در بندر سایکازاکی در استان واکایاما حضور داشت تا حمایت خود را از نامزد حزب حاکم خود در انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان نشان دهد. یک شی لوله مانند به سمت PM پرتاب شد و چند ثانیه بعد انفجاری رخ داد که دود محل را پوشانده بود.

    بر اساس گزارش پخش عمومی محلی NHK، کیشیدا تحت پوشش قرار گرفت و آسیبی ندید.

  • به گفته رسانه های محلی، کیشیدا در زمان انفجار غذاهای دریایی مخصوص محلی سرو می شد. ویدئویی که توسط NHK منتشر شد، کیشیدا را نشان داد که وقتی شی لوله مانند به سمت او پرتاب شد، با تعجب به پشت سر خود نگاه می کرد.

    بلافاصله پس از پرتاب شی، مردی که توسط روزنامه آساهی به عنوان کارمند تعاونی شیلات شناسایی شده بود، در حالی که پلیس مظنون را ازدحام کرده بود، مرد جوانی را با قفل سر گرفت و او را روی زمین کشید.

    لحظاتی بعد، انفجار و ابری از دود در نزدیکی جایی که کیشیدا ایستاده بود، دیده شد.

  • به گزارش کیودو، مظنون دستگیر شده مردی 24 ساله اهل شهر کاوانیشی است. تصاویری از محل حادثه نشان می‌دهد که این مرد روی زمین در حالی که نیروهای پلیس و مردم محلی او را به زیر می‌گیرند.

    عکس: AP

  • حمله به نخست وزیر ژاپن تنها 9 ماه پس از ترور آبه شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن صورت گرفت. تحقیقات در این پرونده حفره هایی را در امنیت آبه یافت و منجر به تقویت اقدامات امنیتی پلیس ژاپن شد.

    مظنون، تتسویا یاماگامی، به قتل و چندین جنایت دیگر از جمله نقض قانون کنترل اسلحه متهم شد. او به بازرسان گفت که او آبه را به دلیل ارتباط آشکار رهبر با یک گروه مذهبی کشت که ازش متنفر بود

    در ضمن، حمله روز شنبه به کیشیدا در استان واکایاما، کمتر از 100 کیلومتر دورتر از نارا، جایی که آبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت، رخ داد.

  • در پی این حادثه، کیشیدا در ویدئویی که توسط NHK پخش شد، گفت: “متاسفم که باعث نگرانی بسیاری از مردم شدم. ما در میانه یک انتخابات مهم برای کشورمان هستیم. ما باید این را با هم ادامه دهیم.”

    قرار است انتخابات میان‌دوره‌ای در مناطق مختلف برای مجلس سفلی ژاپن در 23 آوریل برگزار شود. حمله به کیشیدا پیش از نشست سران گروه هفت (G7) در ماه آینده در هیروشیما صورت گرفت.