هزاران نفر از جمله مهاجران غیرقانونی در فرانسه علیه برنامه‌های مهاجرتی دولت تظاهرات کردند.

توسط خبرگزاری فرانسه: هزاران نفر از جمله بسیاری از مهاجران غیرقانونی روز شنبه (به وقت محلی) در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه راهپیمایی کردند و در اعتراض به تغییرات برنامه ریزی شده در قوانین مهاجرت و اخراج از جزیره مایوت در اقیانوس هند اعتراض کردند.

در پایتخت فرانسه، تظاهرکنندگان پشت بنری که در آن “نه به قانون دارمنین. علیه سرکوب، زندان و تبعید، برای استقبال از سیاست مهاجرت”، با اشاره به وزیر کشور جرالد دارونین، راهپیمایی کردند.

سازمان دهندگان گفتند که 2300 نفر برای تظاهرات در پاریس شرکت کردند.

ابوباکار (31)، یک شهروند مالی غیرقانونی، گفت، لایحه مهاجرت، که دولت به تازگی آن را تا پاییز به تعویق انداخته است، “یک قانون نژادپرستانه است که هدف آن جرم انگاری خارجی ها است” و منجر به “اخراج بیشتر” می شود.

این پیمانکار فرعی اداره پست که 17 ماه است با همکارانش برای به دست آوردن مدارک رسمی خود برای زندگی و کار در فرانسه مبارزه می کند، می گوید: “مشکل مهاجرت نیست، استثمار و روسای سرکش است.”

همچنین بخوانید | بیش از یک میلیون نفر در تظاهرات بازنشستگی فرانسه شرکت کردند، گاز اشک آور پرتاب شد، شهرداری آتش گرفت

معترضان همچنین عملیات Wuambushi (بازگشت) را که توسط مقامات در جزیره مایوت فرانسه در اقیانوس هند انجام می شود، برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی، که اکثراً از کومور همسایه هستند، که در حال حاضر در شهرک های غیربهداشتی پناه گرفته اند، هدف گرفتند.

ماری کریستین ورژیا، نایب رئیس اتحادیه حقوق بشر فرانسه و یکی از اعضای سابق پارلمان اروپا، گفت: «روش رفتار با کومورهای غیرقانونی، شایسته کشوری مانند فرانسه نیست.

سعید محمدی، یکی از رهبران مدنی کومور، در شهر بندری جنوبی مارسی، جایی که حدود 300 نفر در آن تظاهرات کردند، گفت که لایحه درمانین و عملیات در مایوت به هم مرتبط هستند.

“کنترل مهاجرت”

این لایحه بحث برانگیز تحت عنوان “کنترل مهاجرت در عین بهبود ادغام”، از جمله با هدف فراهم کردن زمینه بیشتر برای اخراج، به ویژه برای خارجیانی که مرتکب جرم می شوند، است.

قبل از اعطای مجوز اقامت چند ساله، ایجاد انگشت نگاری اجباری، و تشدید الزامات برای تمدید مجوزهای طولانی مدت، به حداقل سطح زبان فرانسه نیاز دارد.

روز چهارشنبه، دولت فرانسه بار دیگر نتوانست در مورد لایحه مهاجرت به اجماع دست یابد، لایحه ای که در یک فضای اجتماعی در حال حاضر بسیار ناسازگار تلقی می شود.

دولت وعده ایجاد توازن بین اخراج خارجی هایی که نظم عمومی را تهدید می کنند و ادغام بهتر مهاجران غیرقانونی است، به ویژه با منظم کردن کارگران در بخش هایی که به نیروی انسانی نیاز است، می دهد.

همچنین بخوانید | امانوئل ماکرون قانون بازنشستگی بسیار مورد مناقشه را با وجود اعتراضات چند ماهه امضا کرد، اتحادیه ها می گویند که از آن عقب نشینی نمی کنند

اما در حالی که منتقدان آن معتقدند اصلاحات بیش از حد اقتدارگرایانه هستند، اریک سیوتی، رئیس جمهوریخواهان راستگرا، معتقد است که این اصلاحات به اندازه کافی پیش نمی رود.

او گفت: “دیگر هیچ حقوقی برای مهاجران غیرقانونی وجود ندارد، دیگر مزایای اجتماعی از روز اول وجود ندارد” برای مهاجران عادی.

دولت به حمایت جمهوری خواهان نیاز دارد، زیرا اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارد. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور آمریکا، اکثریت پارلمانی خود را در انتخابات ژوئن گذشته از دست داد.

روز شنبه، در شهر شمال غربی رن، بیش از 1500 نفر با شعار “مرگ بر دولت پلیس” به خیابان ها آمدند.

تئودور سوبیزی 32 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “من برای همبستگی با کومور آمدم و برای اعتراض به اقدامات وحشیانه فرانسه در مایوت، بسیار خشونت آمیز است و راه های دیگری برای مقابله با آن وجود دارد.”