همه چیز درباره رئیس بدنام واگنر که پیشنهاد افشای مواضع نیروهای روسی را داد

توسط بیدیشا سها: پس از اینکه یوگنی پریگوژین رئیس شبه نظامی واگنر با انتقاد علنی فرماندهان نظامی روسیه وارد شبکه های اجتماعی شد، اسنادی که قبلاً از پنتاگون درز کرده بود نشان می داد اقدامات مشکوک او در ازای ارائه اطلاعات اطلاعاتی به اوکراین در ازای اراضی واگذار شده در اطراف شهر محاصره شده را فاش می کند. باخموت.

به دلیل بدبینی تمسخر آمیز و مصونیت از مجازات در مواجهه با قوانین روسیه، او بدخواهانه را در محافل روسیه بیرون می کشد و به گونه ای که تنها عده کمی می توانند با آن برابری کنند، به یک بازیگر کلیدی تبدیل می شود. اما با شروع زندگی به عنوان یک هتلدار تا فردی که بی شرمانه از فرماندهان عالی روسیه سوء استفاده می کند، زندگی او با بالا رفتن جاه طلبی های سیاسی خود تغییری بد پیدا کرد.

بنابراین، این مرد کیست که بدون ترس در مورد وزیر دفاع روسیه و نیروهای مسلح روسیه صحبت می کند، اما زمانی به عنوان “آشپز پوتین” شناخته می شد زیرا به کرملین بسیار نزدیک بود؟

تیم تحقیقاتی India Today’s OSINT (اطلاعات منبع باز) شخصیت این رئیس بدنام و پرچمدار فساد سازمان یافته در روسیه را ترسیم می کند.

یوگنی پریگوژین: رئیس واگنر

رئیس گستاخ گروه واگنر یک الیگارشی است که همچنین یک مجرم قبلی است که 9 سال را در زندان گذرانده و زادگاه خود را با رئیس جمهور پوتین در شهر سن پترزبورگ روسیه به اشتراک می گذارد. او بعداً به پدرش پیوست تا هات داگ در دکه ای کنار خیابان بفروشد.

همانطور که در دهه 90 اتحاد جماهیر شوروی در دوران ریاست جمهوری گورباچف ​​به روی جهان باز شد و بخش خصوصی روسیه رشد کرد، پریگوژین در اولین خواربار فروشی سنت پترزبورگ سرمایه گذاری کرد و در نهایت رستوران مجلل نیو آیلند را افتتاح کرد، جایی که گزارش شده است که او ابتدا شخصا به پوتین و پوتین خدمت می کرد. برخی دیگر از فرماندهی های نظامی قابل توجه روسیه.

پریگوژین از اواسط دهه 2000 از ارتباطات عالی خود در قراردادهای پذیرایی و ساخت و ساز نظامی میلیارد دلاری استفاده کرد و به خود لقب “آشپز پوتین” را داد.

همچنین بخوانید | رئیس واگنر نیروهایش را از باخموت خارج می کند، روسیه آمریکا را مسئول حمله پهپاد کرملین می داند

حتی برخی از دانشگاهیان روسی او را به دلیل استفاده از زبان عامیانه زندان روسی در آخرین ویدیوهایش انتخاب کردند. این سؤال که چگونه به تاجری که رئیس یک ارتش خصوصی است، اجازه داده شد تا به عنوان حق دولتی عمل کند، همانطور که در یک ویدیوی ویروسی دیده می شود که در آن نه تنها به مکان های تاریک زندان های روسیه برای استخدام سربازان می رود، بلکه در صورت زنده ماندن آنها را نیز عفو می کند. سیر جنگ – رازآلود است.

با این حال، رابطه او با پوتین در مناطق تیره و تار گذشته او نهفته است، اما این واقعیت که رئیس جمهور پارانوئید روسیه غذای خود را در دست کسی گذاشت نشان از اعتماد بسیار زیادی دارد. ارتباطات عمیق واگنر با رهبران ارشد سیاسی روسیه، این شرکت را از هم عصرانش متمایز می کند.

این کارآفرین حیله گر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه را که از نزدیکان پوتین است، ترول کرده است. در نامه ای که در تلگرام به اشتراک گذاشت، رئیس واگنر همچنان ارتش را به خاطر از دست دادن زمین در اطراف باخموت سرزنش می کرد و به شویگو جرأت داد که خودش از میدان نبرد بازدید کند.

گروه واگنر

هنگامی که جنگ آغاز شد، لباس مزدور مورد علاقه پوتین که در خط مقدم نبرد روسیه قرار داشت، گروه واگنر به عنوان سلاح مخفی آن تبلیغ می شد. مزدوران نیروهای جنگی حرفه ای به دستور بالاترین پیشنهاد هستند.

گروه واگنر بیشتر به دلیل ارائه مزدوران برای تلاش‌های روسیه یا تلاش‌های متحدان روسیه، مانند رئیس‌جمهور سوریه بشار اسد و آفریقا، مشهور است.

با افزایش مشارکت روسیه در آفریقا، عملیات واگنر در سراسر قاره گسترش یافته است که هم از طرف دولت روسیه و هم در جهت منافع تجاری خود پریگوژین است.

مسکو به دلیل نیمه پاسخگو بودنش در برابر دولت روسیه تمایل بیشتری به استفاده از گروه های مزدور مانند واگنار دارد. چنین گروه‌های نظامی خصوصی همچنین به کرملین اجازه می‌دهند تا هزینه‌های واقعی جنگ را بپوشاند، زیرا مرگ‌ها و سایر هزینه‌های این گروه‌ها حتی پس از تامین مالی غیرمستقیم توسط کرملین در آمار رسمی نشان داده نمی‌شوند.

علیرغم شروع کند جنگ، تاکتیک بیرحمانه روسیه در حمله به اصطلاح موج انسانی به روسیه اجازه داد تا در راس برخی از تبلیغاتی ترین نبردها در باخموت، شهر شرقی اوکراین که بدترین جنگ را به خود دیده است، باقی بماند. .

با این حال، این پیروزی های پی در پی و انبوهی از لاف زدن های یوگنی پریگوژین در مورد آن، روابط بین شبه نظامیان و ارتش گسترده کرملین را تیره کرده است.

اسناد فاش شده چه چیزی را فاش می کنند

اطلاعات مربوط به مواضع نیروهای روسی توسط خود رئیس به این شرط پیشنهاد شد که فرماندهان اوکراین سربازان خود را از منطقه اطراف باخموت خارج کنند. این پیشنهاد به مخاطبین او در اداره اطلاعات نظامی اوکراین، که او در طول جنگ با آنها ارتباط محرمانه داشته است، منتقل شد.

با این حال، سند فاش شده مشخص نمی کند که پریگوژین پیشنهاد افشای کدام مواضع سربازان روسیه را داشته و اوکراین این پیشنهاد را رد کرده است.

در یکی از اسناد فاش شده آمده است که پریگوژین رابطه محرمانه ای با واحد اطلاعات اوکراین برقرار کرده است که شامل ملاقات های حضوری با افسران HUR (اداره اطلاعات اوکراین) در قلمروی نامشخص در آفریقا، علاوه بر تماس های تلفنی است.

اسناد فاش شده همچنین نشان می دهد که پریگوژین از تلفات سنگینی که جنگ بر نیروهای خود وارد کرده است ابراز تاسف می کند و از اوکراین می خواهد تا با شدت بیشتری به ارتش روسیه حمله کند.

در سند دیگری، او به نیروهای اوکراینی توصیه کرد تا در حالی که نیروهای روسی در اواخر ژانویه با تدارکات مهمات درگیر بودند، حمله به مرز کریمه را پیش ببرند.

گزارش واشنگتن پست همچنین به سایر تبادلات اطلاعاتی اشاره کرد و اشاره کرد که پریگوژین از سقوط شدید روحیه در میان نیروهای واگنر آگاه بود و برخی از جنگجویان او از ترس متحمل شدن تلفات بیشتر در دستور استقرار در منطقه باخموت که زیر آتش شدید بود تردید داشتند.

پس زمینه FALLOUT

یکی از ویدئوهای یوگنی پریگوژین که در کانال تلگرامی تحت حمایت دولتی منتشر شد و در باخموت فیلمبرداری شد، خشم او را از کمبود مهمات تسخیر کرد.

در چند هفته گذشته، گروه واگنر بارها فرماندهی عالی روسیه را به توقیف مهمات متهم کرده است. زمانی که او تهدید کرد در صورت عدم حمایت بیشتر از سوی ارتش روسیه، نیروهای خود را از منطقه خارج خواهد کرد، تنش ها بیشتر شد.

در ژانویه 2023، گروه واگنار سولدار، حومه کوچکی در شمال باخموت را در یکی از مهمترین دستاوردهای ماه های اخیر تصرف کرد. این امر با یک سری اعلامیه های پیروزمندانه در کانال های تلگرامی طرفدار واگنر از جمله وزارت دفاع روسیه دنبال شد.

در ویدئوی دیگری که یوگنی منتشر کرده است، می توان دید که او به طور ضمنی به این موضوع اشاره می کند که این گروه از ارتش روسیه مؤثرتر است، حتی شکست حمله نافرجام آنها را در ووهلدار، نزدیک دونتسک، مسخره و تحقیر می کند.

در تلافی، ارتش روسیه ارسال مهمات به واگنار را متوقف کرد و این گروه را از جذب محکومین از مستعمرات کیفری منع کرد.

منبع: کانال تلگرامی ‘سرویس مطبوعاتی پریگوژین’

جای تعجب نیست که این مورد برای پریگوژین که با سخنان خود علیه وزیر دفاع روسیه شروع کرد که به درگیری شخصی منجر شد، خوشایند نبود. تنش ها در اوایل ماه مه به بالاترین حد خود رسید، زمانی که رئیس واگنر در یک ویدئوی سوزان علنا ​​تهدید کرد که اگر مهمات بیشتری دریافت نکنند، پس از رژه پیروزی پوتین در 9 می، باید به طور کامل نیروهای خود را از باخموت خارج کند.

پریگوژین پس از عبور از میان ردیف اجساد که به ادعای او جنگجویان واگنر در نبرد برای باخموت کشته شده اند و با استناد به مهمات ناکافی، ابتذال و اولتیماتوم را به زبان آورد.

اما این اتفاق نیفتاد زیرا دفاع روسیه قول داده بود که مهمات مورد نیاز و تجهیزات لازم را به گروه واگنر تحویل دهد.

یوگنی گزارش مبنی بر پیشنهاد اشتراک اطلاعات روسیه با کیف را رد کرده است – این تکذیب چند روز پس از انتشار یک سری انتقادات توسط رئیس واگنر صورت گرفت که شکاف عمیقی را در کرملین بر سر جنگ در اوکراین آشکار کرد.

وی همچنین در یک ویدئوی ضبط شده که در 11 مارس منتشر شد، اضافه کرد که واگنر “به ارتشی با ایدئولوژی تبدیل خواهد شد و این ایدئولوژی مبارزه برای عدالت خواهد بود.”

چنین اظهاراتی با تصور تحلیلگرانی که نشان می‌دهند پریگوژین می‌خواهد از جایگاه خود به عنوان یک رهبر نظامی خصوصی عبور کند و خود را به عنوان یک «میهن‌دوست با صلاحیت و بی‌رحم» معرفی کند همسو شده است – نقش بزرگ‌تری در صنف روسیه بر خلاف ارتش نالایق خود بازی می‌کند. نیروها

در آخر هفته گذشته، چهار هواپیمای روسی در داخل خاک این کشور در منطقه بریانسک توسط موشک‌های اوکراینی سرنگون شدند.